Transport Islandil

Tere!Aprilli lõpus Islandil suusamaraton. Maandun neljapäeval Reykjavikis. Vaja olla reedel maratoni numbri järgi Isafjorduris ning laupäeval samas kohas stardis. Peale seda tagasi Reykjaviki, kust esmaspäeva hommikul lennuk. Soovitati lende Reykjavikist Isafjordurisse aga ma ei saanud sinna elamist, seega auto renditud (Hertz).Ööbimine N-R ja P-E Reykjavik, R-P Bíldudalur.Küsimused:* Kohalikud väitsid, et Bíldudalur-Isafjordur 1 ots ca. 3 h autoga ning pidavat olema suur oht, et Bíldudalurisse viivad kruusakurud pole üldse läbitavad. On see nii?* Kuulsin saunas, et auto tagatis pidavat olema 3500€? Seda pole mul kuskil lepingus kirjas.* Kaua peaks olema ajakulu rendikaga Reykjavik-Bíldudalur? Visuaalselt tundus see lühem ots, kui teist pidi mööda saart.* Surfasin aga ei suutnud nelja-viie saidi pealt üheski aru saada, kas mõni buss sinna liigub ning millal. Kas on mõni veidi lihtsam sait?Tänud!

Teede läbitavuse kohta on väga täpne ja ajakohane info veebilehtedel:http://brana.is/vegbuinn/http://www.road.is/Miski ei ole võimatu mis tahes aastaajal Islandil, väga headest teeoludest kuni lume tõttu suletud või ära uhutud teedeni.Läänefjordides võib 30-50%  arvatavale sõiduajale juurde liita, parem karta kui kahtseda, eriti lennukile jõudmist silmas pidades. Rendiauto tagastamiseks tasub varuda min 1 tund aega, igaks juhuks, kui on vaja vaielda auto seisukorra üle. Kindlasti tasub autot rentides pildistada ja filmida igat külge, klaase, rehve, ka katust (!).  Närvilisemad pildistavad ka salongi, pagasnikut ja tööriistakomplekti. Ühistranspordi võib kohe ära unustada.Mida maratoni korraldajad soovitavad?Läänefjordide turismiinfost küsides ka kindlasti abi: https://www.westfjords.is/Oleks huvitav kuulda pärast, kuidas reis läks.

1
0

Tänud kaimariin! Kindlasti annan teada :)

0
0

Rendiauto saab tagasi anda üsna kiirelt. Ca km enne lennujama on automaattankla, kus saad paagi täis lasta. Tee äärest on näha suur silt sõnadega "top up" vms. Vaata see juba lahkudes üle, et saabudes kiirelt leiad. Näis, et rendifirmad tegutsesid kõik analoogselt - sõitsid autoga ette, see võeti vastu, sina läksid sisse dokumente vormistama ja seni vaadati auto väljast üle. Mingil hetkel tuli kinnitus, et kõik ok, allkirjastasid lõppdokumendid, kus see ka kirjas ja võisidki terminali poole lahkuda.Sõidab tasuta shuttle buss, mis teenindab kõiki rendifirmasid ja peaks olema 4 min intervalliga, aga meie ei jõudnud 10 minutiga järgmist bussi ära oodata ja jalutasime selle 200 m ise terminali. Ca 5 minutiga oled terminalis. www.rome2rio.com arvab, et bussiga saad maksimum Stykkishólmurini, sealt edasi praamile ja tükk maad jääb veel katta.Mõistlikum on ilmselt rendikas ja see tee ise ette võtta, ehk saad carpoolida teiste osalejatega, sest kulud on korralikud.Läbid tunneli, kus tunnelitasu ca 10 € ots, lisaks praam ca 45 € ja ka kütus on 1,8 €/l.Praam liigub vaid 2 korda päevas.Rendika tagatise vastu saad kindlustusega, millega excess nulli viia. Väikese i30 puhul oli see umbes 15 € päev. Pähe määritakse ka lisakindlustust looduslike kahjude vastu - so liiva- ja kivitormid, kuid mina seda ei võtnud.

0
0

Hei!Tänud jaanusm info eest.Kohapeal käidud - igav polnud aga sai tehtud.Eesmärk oli läbida Islandi suusamaraton, seega sai valikud sellest lähtuvalt tehtud.Lend läbi Helsingi Reykjaviki, sealt rendiauto. Jõudsin neljapäeval, laupäeva hommikul oli maraton. Muidugi kaotas Finnair suusad ning neid ei olnud pagasina isegi süsteemis kirjas. Karjusin tund aega kõikide osapoolte peale ning siis sõitsin rendikaga Reykjaviki magama. Sealt ei õnnestunud leida ei asendusssuuski ega ka suusavarustust, mille kindlustus/Finnair oleks pidanud hüvitama. Peale vestlust korraldajaga lubas ta otsida midagi kokku. Järgmiseks hommikuks oli saare pealt mingi varustus kokku kraabitud aga igaks juhuks sõitsin tagasi lennujaama, sest hommikul pidi tulema Helsinki lennuk. Jättes jälle karjumise osa vahele, sain siiski varustuse kätte. Kaotasin ca. 14 tundi, mis oli vajalik kohale jõudmiseks ning määrde testimiseks.Asusin teele Islafjördi poole. Pidin olema kohal hiljemalt reedel 19, sest seni anti välja stardimaterjale kuskil külas. Enamus sõidavad seal +15..+30 lubatud kiirusest ja õnneks on teed väga vaiksed. Isafjörduri viis ainult üks asfalttee, valisin selle. Alustasin lennujaamast 10, kohal olin veidi ennem 18. Sain nautida ka lumetormi sõites üle mäe. Õnneks polnud naastrehvid..Kohapeal veetsin tunnikese, et leida maja, kust jagati numbreid ning siis läksin veel rada vaatama.Edasi oli vaja minna ööbima aga kuna booking.com andmetel 45km kaugusel Bildudaluris asuv hotell, mis oli ainsana vaba 2 kuud tagasi, asus tegelikult teisel pool kruusateid, mis polnud minu rendikaga läbitavad ning tegelik distants oli pigem 170 km, siis otsisin booking.com abil uue lähima koha. See oli väidetavalt 50 km, mis tegelikult osutus 180 km-ks. Aga valikuid polnud - sõitsin sinna. Kohale jõudes selgus, et koht oli remondis. Kuna kell oli väga palju ning hommikul oli vaja 7-ks tagasi stardis olla, siis alustasin hotelli ümber uste ja akende kolistamisega. Leidsin mingid slaavi ehitajad, kes selgitasid, et asi remondis aga nad ise elavad seal ja küsivad perenaiselt, kas ma ka saan. Kuna booking.com oli ilusti bookingu vastu võtnud ja ka raha broneerinud, olin nendega nõus. Peale mõnda aega jahmerdamist sain ka hotelli omaniku kohale, kes peal 160€ sularaha (kohalikus rahas muidugi) peo peale ladumist leidis mulle mingi toa. Pesemine pidi olema ühel pool hotelli ja wc maja taga. Enivei asusin suuski määrima. Kuna stardimaterjalide väljastamisel olin uurinud, mis määret panna, siis korraldaja soovitas mingit enda ilmajaama (ise kasutan foreca-t). Foreca näitas starti +3 ja rohkem, kohalik -11... Määrisin kõige külmema määrde, mis mul kaasas oli ja läksin magama.Hommikul ärkasin ning kimasin tagasi starti. Esimesed kuus-seitse kilomeetrit lükkasin paaristõuget, sest määre ei pidanud. Esimeses punktis panin alla kõige soojema määrde ning sõitsin lõpuni. Ilma selle esimese lõigu ca. 30-40 min kaotuseta oleksin ilmselt sõitnud täpselt võimete kohaselt; nüüd läks veidi alla selle (kauem kui ma Tartut sõidan). Aga eesmärk sai täidetud ning tegelikult ikka üks vingemaid radasid. Küll minu jaoks liiga palju tõuse aga vaade oli nagu Šveitsis ja isegi vingem. Kes vähegi saab, soovitan väga see läbi sõita. Tegelikult korralikult organiseerides (s.t. infot omades), on see suhteliselt lihtne organiseerida: 1) registreerida varakult maratonile - 12.5, 25 või 50km - kõik ilusti läbitavad; 2) osta lennukipiletid Reykjaviki ning sealt siselend (vahepeal peab küll lennujaama vahetama) Isafjörduri; 3) varakult võtta kaheks ööks ööbimine Isafjörduri. Elamus on garanteeritud!Tagasi sõitsin sama teed mööda peale maratoni Reykjaviki, kuigi algne plaan oli olnud ööbida Bildudaluris.Ühe päeva käisin kolamas aga kuna oli pilves ning vihmane, siis piirdusin Blue Lagooni vaatamisega ning Hard Rock Cafe külastamisega..Ahjaa - tagasi lennates kaotas Finnair uuesti mu suusad (ning ka märjad spordiriided ära) mõneks ajaks. Nüüdseks on need käes ning seda ilma mingi trahvita Finnairile. Eriti irooniline, sest ma pidin veel ekstra maksma iga otsa eest spordivarustuse maksu kui tegelikult peaks see pagasi alla minema..Mõnusat reisimist!

2
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased