Viimased kommentaarid

Rendi auto, saad rahulikult hotelli/villasse sõita. Kulub ilmselt ära ka mõnel päeval saarel tiirutamiseks. Kui oled pisut kohanenud, eks siis saad ostustada, kas viid rendika tagasi või jätad pikemaks.
Kui muidugi vasakpoolne liiklus ei häiri.
Seda tasub ka teed ületades jälgida.
Kellaajast - eks vaata broneerimistingimusi, mis kellani on check-in võimalik. Kokkuleppel omanikuga võid ehk ka väljaspool seda saabuda. Esmalt tuleb see välja valida.

Momondol on miskid uued trikid.


Panin otsingusse parameetrid (CPH-PHX, 6.3-15.3) ja otsing hakkab ketrama. Mõne aja pärast ilmub juba kena tulemus 240 €, otsing käib samal ajal edasi. Ja hetkel, kui otsing lõpetab, viskab hinnale rõõmsalt 20 -30 € otsa. Vahel teeb seda, vahel mitte - miks ta osad tulemused enne lõppu välja korjab?

Ei ole ekstreemne. Kui pikalt sa ette võtad? Väike, nn kuldne ring on iga aeg vaadeldav. Ise käisin märtsi lõpus, oli igati ok, kannatas rendikaga sõita ja kõikjale, kuhu tahtsime, sain ligi. Piirdusin väikese ringiga ja pisut edasi-tagasi mööda rannikut. Mägijõgedes kannatas ujuda küll :)

"Tšekkimisel" oli viga, mille süü on ryanairil? Selle tõttu saite lennujaamas tasu eest oma checki tehtud? Ma ei suuda kuidagi välja mõelda, mis Ryanair võis valesti teha?

Eeldan, et eesmärk oli enne lennujaama tulemist check-in ära teha. Ilmselt te seda tehtud ei saanud ja pididte lennujaama tulema, kus teile tehti check-in tasu eest. Kui see lennujaamas õnnestus, siis ilmselt ei olnud tegemist "vale koodiga". Või siis, oli teile antud vale kood kiwi vms poolt ja letis leiti teie broneeringud nime järgi. Mis Ryanair siin teha saab?
Ehk leiad hetke, et ka teistele kirjeldada, milles probleem oli?

Eilat, saab Riiast või Vilniusest lennata, punast merd nautida. Kohalik elu pigem kulukas. Kui on rohkem seiklusjanu, saab ka Egiptusse jätkata. Või ka Jordaania poolele.
Vahemere piirkonnas on veebruar kõige külmem aeg, rannapuhkust sealt ei leia. Kanaarid aitavad välja. 
Võimalus ka Stockholmist või mujalt euroopast ka roheneemesaari piiluda. Sinna pakutakse aegajalt alates 150 € pileteid.
AÜE, kui moslemid ei sega ja hinnatase sobib.

Manhattanil neid klassikalisi dinereid väga ei ole. Ja neis söömine ei ole odav. Kampaaniaroad algavad nii 5 dollarit, aga kui võtta miskit menüüst, kohvi jms juurde, siis meil läks keskmisel 20 dollarit nägu ühel hommikusöögil. Hiljem, kui rendikaga ringi liikusime ja highwaydelt maha keerasime, leidsime ka soodsamaid kohti. Manhattanil on siiski kõik kulukas. Kui hommikusöögiks kiirtoitu süüa, siis saab ka 5 dollariga hakkama.
Resort feest ei tea midagi ja Marriotist ka mitte.

Väga huvitav trip! Kahjuks on teekond kaitstud lubadega ja kaarti vaadelda ei saa.

Septembris sõitsin Mikolajkini - remonte ei olnud, teed heas korras, kuigi kohati kitsad. Keskmine kiirus tuli siiski korralik.
Mikolajki ümbruses on künklikum ja üles-alla kurvitamist rohkem, seega nõrgema seedimisega reisijad võivad end kehvasti tunda.

Kesklinna Radissonis on Espa. Väike, hubane, jääb meie omadele alla. Teenuseid ei kasutanud, kuid need näisid olevat populaarsed. SPA pärast sinna minna ei ole mõtet.

Ei ole. Kunagi, kui wizzair RIX-BVA lendas, sai ka 50 ringi, kuid hetkel on "sooduskampaania" hinnad 98 eurot Tallinnast. 
Kasuta otsingut, leiad õpetuse, kuidas CDG-st soodsalt linna ka saada.

Kuigi Pariisi "turismikeskus" on üsna kompaktne, väsivad lõpuks ikkagi lapsed ära ja mõistlik on metrookaart võtta. See teeb avasatmise hulka lihtsamaks. Summa, mille kaotad metrookaartidelt, võidad tagasi, kui valid majutuse kaugemale linnast välja, mõne metrooliini äärde. Ka RER sobivas kauguses on abiks. Lastega öö peale niikuinii ei jää, seega ei ole öised seisakud probleemiks.

Üks väike travelhack ka - Piletid Pariisi on üsna kirved. Lähimad soodsad sihtkohad on Charleroi ja Hahn. Kui pikendada oma reisi ja lisada Luksemburg, saad lennata kordades odavamalt ja bussiga/rongiga liigeldes ka veel ümbritsevaid maid näha.

Ise kasutasin Marsruuti Charleroi, Brüssel, Pariis, Luksemburg, Charleroi. Kogu transport tuli kokku odavam kui mistahes otselend Pariisi.

Kui mõlemad ööd Londonis olla, siis saab 120 € alates

Azair

No see sõltub. Kui ainult hind oluline, siis kombineerib piletid ka ca 80 euroga ära. Lende kokku 3+3 ja mõnes vahepunktis (Porto, Berliin, Lissabon) tuleb ka öö veeta. Ehk kui minnes või tulles ei ole midagi lühikese linnapuhkuse vastu, siis leiab midagi. Aga üldiselt on "normaalse" lennu hind sinna ca 200-300 €.

Olen proovinud, kuid just SEB vastas, et nad ei võta saadud infot arvesse, kuna sulgemine toimub minu enda kaitseks. Ehk lihtsalt harilike maksete tegemise korral nad kaarti ei sulge, kuid kui oled selle kuhugi kahtlasse kohta torganud ja seejärel see nende filtritesse kinni jääb, on sulgemine paratamatu. Eestlased reisivad palju ja see ei ole veel kaardi sulgemise argumendiks, kui sellega ootamatult kasvõi Venetsueelas makstakse.

Logistiliselt on ehk Portugal lihtsam ja seega ka paremaks sihiks. Kreeka on pisut kaootilisem ja lõunamaisem, sinna oleks ilmselt hea teise reisiga minna. Aga sihtkohana jättis Kreeka hulka ägedama mulje.

Ma oleks iga kell sellise seikluse poolt, aga hetkel kulusid arvestades tundub pisut ebamõistlik. Islandile lendamine on väga lihtsaks ja soodsaks tehtud. Wizzair sõidab sinna Riiast otse ja odavalt, 50-eurosed edasi-tagasi piletid ei ole mingi haruldus. Lisaks oled kõigest 3 tunniga kohal.
Parema läbitavusega rendiauto hinnad nädalaks algavad 250 eurost. Kui see summa duubeldada, siis on korraliku kindlustuskattega väga hea masin garanteeritud. Oma autos ööbimine ja matkatarvete kaasa vedamine leevendab küll eelarvet, kuid ka wizzile saab pagasi juurde osta ja hädavajaliku kaasa võtta. 
Fääri saarte külastus ja eriti veel oma sõidukiga muidugi pisut annab asjale jumet, kuid siiski. 
Igatahes, vahva ettevõtmine - kõik huvitav ja äge ei peagi alati siin elus ratsionaalne olema.

Panamas on võimalik sõita Bocas Del Toro provitsi ja sealt edasi saartele. Nädalaks täitsa paras. Teel sinna saad üle vaadata ka mõned ägedamad rannad Vaikse ookeani poolel (Las Lajas, Nueva Gorgona Playa Malibu).
Kuna territooriumile ei proovinud. Erinevaid foorume läbi lapates pidasime seda liiga kulukaks ja keeruliseks. Kuigi, praktika loetu ja tegelikkuse vahel andis aimu, et oleks võinud proovida.

Metroos saad osta ühe kaardiga vaid kaks piletit korraga. Kui tahad kolmandat, siis kolmas läheb errorisse. Turvalisus.
Kehtib ka PATH automaatides.
Kaardiga sain hakkama kõikjal, ka taksodes kaardimakseterminalid. Sularaha küll rahakotis oli, aga nädala jooksul seda vaja ei läinud.

Miks oma autoga? Transpordi kulukus ja ajakadu ju meeletu.

Noorus on tasemel. Meresuu jääb rohkem sinna Pühajärve klassi. Laulasmaa samuti.
Kaks suurt keskust on Pärnu ja Kuressaare. Pärnus on Tervise Paradiis, mis on lastele kindlasti huvitavaim ja koos uue saunakeskusega annab ka vanematele suurepärase kogemuse. Viiking meenutab mõneti V-SPAd, Tervise vanem veekeskus on rohkem täiskasvanud saunanautlejale. Estonia on samuti pigem täisealistele nautlejatele. Nagu ka Go SPA ja Grand Rose Saaremaal. Rose annab vast kõige rohkem mõõtu välja V-Spa poole.

Mina valiks meespere järgi - kui tahta lapsi rõõmustada, siis Tervise Paradiis, kui ise nautida, siis tõesti Noorus, Grand Rose.
Riia Radissoni E-SPA on luksuslik, aga väike ja pigem lahjem. Jurmala SPA meenutas mulle millegipärast Meresuud ja LIVU akvaparks on muidugi tase omaette, aga eelkõige lõbutsemiseks, mitte nautimiseks. Tervise Paradiis on selle osas etem - 8 aastane saab omapead torudest alla lasta samal ajal, kui vanemad rahu ja vaikust saunakeskuses naudivad.

Viimases küsimuses saab valida vaid ühe ettevõtte. Võiks ka rohkem saada. Mul üsna pohlad, kas lendab WOW või Wizzair.

Eelmine nv ületades oli "kontroll" täitsa olemas. Leedu poolt Poola sisenedes on liiklus suunatud ühele rajale ning sõidukite vaba läbimine on piiratud. Piirivalvurid viipasid valdava enamuse sõidukeid otse läbi, mõningad rekkad olid suunatud kõrvale tollikontrolli. Ca 10 km piirist ootasid aga põõsas uued mehikesed, kes meie reisibussi kinni pidasid, bussi- ja reisidokumente kontrollisid ning kõikide isikud tuvastasid.

Poola poolt Leedu poole oli vaba läbimine, teises suunas oli sarnane kontroll minemisele. Piiriala Leedu poolsel otsal oli leedukate buss, kus kaks mehikest usinasti oma telefoni uurisid, kuid sellega asi piirdus. 

Kokkuvõtteks - poolakas hoiab oma piiri tihedama kontrolli all. Kui küsimuse eesmärk oli ajakulu, siis võid igaks juhuks ca 15 lisaminutiga arvestada.

Metroo on sigaodav ja praktiline viis liikumiseks. Palaval ajal konditsioneeritud ja peatustes tasuta wifi. Vähemalt kesklinna jaamades.

Marsrutkad on samuti popid ja kui sulle võib tunduda, et meie mõistes sinna enam kuidagi ei mahu, küsis üks juht minu käest solvunult stiilis "mis minu autol viga on, et sa järgmise kohta pärid". Kiirelt tõmmati kuskilt lauajupp ja bussike, mis meil vaevu 16 kannaks, sai omale tubli kolmekümnenda reisija. 

Kui on pisut rohkem aega ja seiklusjanu, soovitan marsrutkaga Sevani avastama minna. Sõidad Sevani linnakesse, sealt juba kas jala või "taksoga" kloostri juurde või lihtsalt järve äärde.

Ka Ararati muu piiritusejoogi tehased on huvitavad ja omapärased. Kuulsin palju head, kahjuks ise ei saanud. Ei oskagi öelda, kas ainult sel päeval oli kinni või ei saanudki sinna üksik turist.

Sealkandis jäi mulle mulje, et politseinikuks võib hakata igaüks, kel soovi. Saad vormi, palka ei saa ja see tuleb endal välja teenida. Ei olnud üldse ebatavaline, kui kilomeetriste vahedega oli 7-8 ratturit jäjest, igaüks sinu kiirust mõõtmas. Kui kui vähegi eksisid, sirutati käsi ka keeleoskamatu poole välja fraasiga "Dollar, no ticket, no problem!". Kiirteed on igavad ja monotoonsed, kõigest 80 km/h, kõrvalteed aga tahavad suuremat kliirensit ja soovitavalt nelikvedu. Waze on ülipopulaarne ja aitab palju, kuid võib ka pange panna.