Viimased kommentaarid

See pilt on juba sillal, kus kehtib vene kord. See EU passid vs muud passid on enne silda, Leedu poolel, enne Leedu kontrollpunkti.
https://www.google.com/maps/@55.0866491,21.9092797,3a,15y,214.41h,91.07t/data=!3m7!1e1!3m5!1sK6CTVEPx0OE2ye5RnubPyg!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DK6CTVEPx0OE2ye5RnubPyg%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D20.17563%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656

Sillal on kahesuuna liiklus. Aga vastutulevad sõidukid tulevad harva, pikema intervalliga, seega tekib sinna vahepeal ka kaks rida.
Meie sealoleku ajal kasutati seda teist, valge autoga rada vene numbrimärgiga sõidukite ettepoole liigutamiseks.

PS - venemaal ei õnnestunud meil osta Prepaid SIM-i. Ei pidavat sellist asja olemagi ja raoming nett on kulukas. Kasutasime siis vana head paberkaarti.

Abiks võib olla üle Kura sääre minemine, lisaks öise aja vältimine ja loomulikult - väljaspool nädalavahetust. Pakun, et kui augustis nädala sees minna, saab kiirelt üle.

Arvestades seda, et nende kuurordid ei ole suurem asi ja seda "vene värki" saab nautida ka sügisel/talvel/kevadel, siis soovitaksin hoopis sel ajal minna.

Broneerisin esmalt Kaliningradi Radissoni tavatoa täiskasvanule ja kahele lapsele. Hiljem, kui plaanid muutusid, lisasime ühe täiskasvanu, kes vormistati tegelikult lapseks lisavoodil ja kasutades bookingu "wallet credit'it" ning miskit müstilist free upgrade, nautisime lõpuks tipphooajal Radissoni superior tuba hea vaatega neljale inimesele ca 70 euroga.
Õhtusöök läheduses korralikus restoranis läks meile neljale maksma ca 28 €.
Bussi/trammi/trolli pilet oli 24 rubla, igas bussis konduktor, kes sulle rullist pileteid kerib :)
Taksosõidul oli miski miinimum, vist 200 rublat vms.

Kahjuks ei saa enam ajalehekioskist viina osta, nagu umbes 7 aastat tagasi. Ka tubakas on ära peidetud ja kaubamajades (sanktsioonide tõttu?) valikus pigem tundmatud Poola ja Hiina kaubamärgid.

Üldiselt on seal elamusi kuhjaga.

Tehtud.

E-viisa toimib suurepäraselt. Täidad lehel vormid ära ja vähem kui nelja päevaga on vastused käes. Pisut ebamugav oli see, et kogu peret ei saa ühe avalduse alla panna, igaühele on vaja eraldi avaldus teha. Täitmiseks on vajalik peatumispaiga/hotelli andmed.

Marsruudiks valisime Sovetsk-Kaliningrad-Svetlogorsk-Morskoe piiripunkt.

Saabusime Sovetskisse reede hilisõhtul. Leedu poolel oli ca 10-15 autot järjekorras. Õnneks hammustasime läbi, et seal on eespool kaks järjekorda - EU ja all passports. Sõitsime rivist mööda ja saime kohe ette. Sovetskis jõudsime sillale, kus paistis samuti meie ees olevat ca 15 autot. Jõudsime juba rõõmustada, et pääseme kergelt, aga tegelikkus oli karmim. Kõik piirile jõudvad vene autod kamandati kohe teistest mööda. Esimesed kolm tundi me edasi ei liikunudki, kuna vene autosid muudkui tiksus juurde. Sättisime end juba magama, kui lakkas vene autode vool ja saime tunnis nii 2-3 kohta edasi sõita. See  on tüütus omaette, sest iga kord, kui järjekord liikus, tuli taskulambiga piirikas ja koputas su üles, et sa ikka edasi sõidaks.
Tualeti kasutamine on paras kadalipp. Annad oma passid, läbid kontrolli, saadetakse vene poolele saabuvate sõidukite järjekorda ja sealt siis terminali, FSB valvsalt jälgimas iga su liigutust.
NB - öösel töötab piir vähendatud võimekusega.  Kuuest luugist (kaks passikontrolli ja neli tolli) töötas vaid 1+1. Hommikul kell 8 hakkasid taas kõik luugid tööle. Ilmselt ei ole mõtet end sinna ööseks sättida.
Piiril oli passikontroll lihtne, e-viisaga migratsioonikaarte enam täitma ei pea ja templid ilmusid kiiresti.
Tollis on vaja täita ikka kõik need samad paberid ja iga viimase kui komakohani korrektselt. Kastidesse ei tohi teha linnukesi, vaid riste. Kottide arvuks märkida 1, sõltumata sellest, palju sul neid on. Pöördel olevale lehele tuleb tõmmata deklareeritavale kaubale selline Z, et mitte midagi juurde kirjutama ei mahuks. Saime kolm korda pabereid täita, kõik puhtas vene keeles.
Kokku võttis piiriületus 8,5 h. Öömaja Sovetskis jäi selle tõttu kasutamata.
Sovetsk ise näis äärmiselt huvitav, aga kuna olime väsinud, sõitsime kohe edasi. Peatrassid on üsna heas seisukorras, täis kiiruskaameraid ja keskmise kiiruse mõõtmise alasid. Ilma navita on kohati keeruline aru saada kehtivast kiirusest. Liiklus ise aga rahulik ja sujuv.
Peatrass on samas ka äärmiselt igav. Keerasime üsna pea Sovetskit väiksematele teedele ja nägime ka pisut ehedamat vene elu. Rääkisime kohalikega ja saime päris huvitava elamuse.
Sama teemat proovisime ka paar päeva hiljem Svetlogorski lähedal, kus kõrvalteel oma karteri lõhkusime. Pühapäeval oli üsna lootusetu tunne. Õnneks aitasid kohalikud mehed auto linna vedada ja organiseerisid hommikuks masina korrastamise.
Svetlogorsk ja Zelenograd on üsna mõttetud linnakesed. Rannad on olematud, rannik kõrge ja ranna moodustab betoonist promenaad, mille all on kohati 20-30m2 suruseid liivaribasid. Ka majutus on sealkandis üsna kulukas. Ööelu vaikne, päeval on samas saginat palju.
Tagasiteel kulus piiriületusele Morskoe punktis 30 min. Vastassuunas ootas umbes 10 autot oma aega. Praam sellel suunal Klaipedasse on tasuta, aga Vene poolel tuli tasuda 6,5 € (auto ja kaks täiskasvanut, lapsed kuni 12 tasuta) ja Leedu poolel 20.
Kaardiga saab pea kõikjal maksta, üksikud kohad tahavad sularaha. Valuutavahetusi on väga vähe näha, automaadist välja võtmisel probleemi ei olnud.

Transiidiks edasi-tagasi taotled lihtsalt kaks viisat.

Sovetskis hetkel ca 25 autot, eu omad rahulikud, venelased kiruvad oma suurt juhti ja õpetajat.

Lotti, sul vedas. Sellist käitumist ma teistele aga ei soovitaks. Need piirangud on koostatud põhjusega ja turistina võiks kohalikke reegleid austada.

Lotti - suhtarvudena võib eestlane olla jõukam küll, aga kui nüüd vaadata meie rahvaarvusid ja võtta absoluutarvud, siis usun, et jõukate osakaal on Leedu kasuks.

Ste - ei pea. Küsimus oli MIKS ja ma avaldasin arvamust. Ei pea lärmama, aga kui tahad kohata kaasbaltlasi, siis on üks võimalus end äratuntavaks teha.

Ilmselt ei ole meie rahvused nii äratuntavad, kui britid või ai-äm-from-the-steits inimesed. 
Kord, kui sinimustvalge käes Vesuuvi otsa ronisime, olid leedukad küll elevil. Samuti hakkasid leedukad Maroko lennul juttu ajama, kui nägid mu NRN-VNO piletit.
Neid ikka leidub, aga loomult tagasihoidlikum rahvas hoiab end pigem varju.
Eksperimenteerige - tehke end nähtavaks ja ka teie märkate rohkem. 

Sama seisu kogesin ka Sloveenia poolt Horvaatiasse sisenemisel. 2+2 rada ja liilus lihtsalt seisis ca 20 min. Rahvas pidas kiirteel piknikku.
Kui mõlemal pool sama jama, siis probleem ikkagi piiris?

Klaipedast praamile minnes müüakse kõigile kohe edasi-tagasi piletid. Kui aga tulla üle vene piiri, siis oleks justkui praamisõit tasuta, kuna sealpool kallast keegi pileteid ei müü.
Kuidas on aga selle looduspargi sisenemistasuga? Kas kasseeritakse ka piirilt saabujatelt?

Hetkel, ma saan aru sul ei ole varianti ja paistab, et ka ei tule varianti. Rendi auto Kaliningradist, sõida Kurale ja tagasi, sõida Sovetski ja tagasi ja lõpeta Kaliningradis. Kütus on odav ja kaotatud aja saad bussis tööd tehes näiteks tagasi teha.

Mine bussiga, rendi Kaliningradist.

Rongipiletid tuleks pikalt ette osta. Reaalne on olukord, kus su rong ei tule/sinu vagunit ei ole vms. Siis tuleb lõvi moodi võidelda, et sind sinna kuhugi ikkagi ära mahutataks, sest uusi pileteid pole võimalik saada. WL küll toimib, aga mina sellele ei loodaks.

https://gokaliningrad.com/restricted-areas/


Baltiiski ümbrus peaks olema siiski piiratud ligipääsuga.

Nüüd, kus viisavabastus saadaval, prooviks ka üle Nida siseneda. Kaarti vaadates tuleks justkui läbida piiranguga Baltiiski tsoon. On seal vaja mingeid erilubasid või saab otse ja omadega Kaliningradi sõita?

Kui vaadata Poolas seda E67 osa, ei panusta ka nemad sinna. On see ju nende jaoks üks mõttetu tupik :)

Leedukatel on oluline Vilnius-Kaunas-Klaipeda, lätlastel ka pigem ida-lääne suunalised. Meie nuumame Tartu maanteed.

Seega jah, Baltikumis on kõik tegelikult hästi, aga miks meist keegi Via Baltikasse panustada ei taha, see jääb minulegi arusaamatuks.


Milleks meile Mäo monstrumristmik, kui eesti ühe suurima liiklustihedusega lõik on Pärnu-Uulu, kus on külatee, oma 70 aladega ja ohtrate jalakäijatega teel, sest puudub isegi kergliiklustee.

Igakordseks transiidiks ehk mitte, aga kui plaanis perega veidi trippida, siis selles piirkonnas on avastamist küll.

Montenegros on selle jaoks spetsiaalsed turmismipunktid. Küsiti ka tasu. Politsei ei tea asjast enam midagi. Mina väljusin nii Albania poole kui ka Bosnia poole ja minu käest selle kohta tõendit ei küsitud.
NB - ööbimine tuleb registreerida sama piirkonna turismipunktis. Peale ööbimist Budvas soovisime selle Kotoris registreerida, kuid see ei olnud võimalik. Pidime Budvasse naasma, et sealses postkontoris olevas letis see registreerida.

Sain just huvitava kirja.
Saatjaks on "Travel arranger", ühtki teist viidet ei ole. Minu booking reference on õige, nimed jms ka, aga... seotud oleks see justkui Stockholmist lendamisega 20.november, aasta teadmata, mille eest mulle tehakse refund minu tasutud piletite eest.

Ehk, 3-5 tööpäeva möödudes peaks raha tagasi kaardil olema ja keiss klõused. Elame näeme.

FB lehelt leitud aadressil üritasin sisesatda oma nõuet:

https://sede.seguridadaerea.gob.es/SAU_PASAJEROS/Paginas/DetalleCancelacion.aspx

Sealt aga sain veateate: 
The airline is exempt from paying compensation in accordance with the R261 as it was warned in advance sufieciente
Niiet, kõik on JOKK.

Kirjas võib ju olla, aga mina ostsin teenuse EU ettevõttelt, millele rakenduvad eelpool viidatud seadusepunktid ja kes on kohustatud mulle 7 päeva jooksul tühistamisteatest raha tagasi kandma.

Kui mul vahendajana mingeid kohustusi ei oleks, paneks ma hommepäev portaali püsti ja hakkaks raha koguma.

Sõltub kellaajast ja koormusest. Piiriületus ise on kiire ja ei midagi keerulist.

Lotti, ma olen mõttes sinuga - tee pretsedent ja kogu trip.ee rahvas on Sulle vägagi tänulik.

Lahendus peitub ilmselt aga peenes kirjas, mille kohaselt on lennufirmal mitmeid võimalusi ja põhjuseid Sinu vedamisest keeldumiseks.

Ma veel pangale nõuet sisse ei anna. Kui ka Ultra peaks tõesti oma 4 lennuki ja hunniku liinidega pankrotti minema, siis minu "leping" on ju vahendajaga, kellelt ma teenuse ostsin ja see vahendaja on euroopas tegutsev ettevõte, millelt on minu hinnangul suur tõenäosus oma raha siiski kätte saada.
Või...?

Jah, piletid tühistatud, vahendajaks GoToGate. Sama sisuga kiri tuli, kodulehel näen sama seisu. Mina olen lendamise plaanid maha matnud.

Kuna lend väljus EU-st, kaitsevad meid vahvad säädused:

Õigus piletiraha tagasi saada tuleneb art 5 lg 1 p-st a ja art 8 lg 1 p-st. 
Teoorias peavad nad 7 päeva jooksul raha tagastama. Siiani seda tehtud ei ole. Uurisin ka meie tarbijakaitsest, nemad palusid pöörduda nende Hispaania kolleegide poole.