Viimased kommentaarid

Jah, saad kaks piletit. Kui oled äpi kasutaja, siis saad mõlemad äppi alla laadida. Paberpiletid tuleb välja printida.

Kui te ei võta tasulisi istekohti, pillub Ryanair teid ilmselt lennuki eri otstesse, siis oleks hea, kui mõlemal on pilet käepärast, mida pardateenindajatele näidata. Äpiga võib juhtuda see lugu, et üks teist peab läbi lennuki trügima.

Larnacas pigem rohkem, kui Paphoses.
Soovitan leida ülevalt otsinguaken ja sinna Küpros sisestada. Seejärel saad juba olemasolevaid teemasid lugeda., kus on kõikidele su küsimustele piisavalt vastuseid.

Miks see wheeler pooltühipeab olema? Small bagile ei ole minu teada kaalupiirangut - vea või telliseid.

Tõesti,hetkel leiab sealt päris suure valiku lennujaamasid. Minu viga. Mäletasin varasemast, et seal ei eksisteerinudki valikuid väljaspool euroopat ja selle lähiümbrust.

Skyscanner on üsna paindlik, kuid tulemused ei ole nii lihtsad tulema.

Azair on euroopa lendude otsimiseks.

No kui Havaile ei saa, siis samad vedajad pakuvad ka LAX hetkel odavalt Kopenhaagenist, Stockholmist ja Oslost.

Siit leiad juhendi, mis oli päris asjalik:
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=8&t=32883&sid=c8f16571048855f0da73263547710b1e&start=15

Auto kohta täidad kaks paberit - ühe saad templiga tagasi ja see tuleb väljasõidul esitada. Ei ole soovitatav ära kaotada!

NB - kõik kastid täita "x" ehk ristiga, mitte linnukesega.Muidu saad kõik ümber teha.

Tagumisel küljel olev deklareeritava kauba suur väli joonista 100% (mitte natuke äärest puudu 98 või lausa kahest äärest puudu 96%) suurt Z tähte täis.

Voidokilias on päris huvitav rand.
Ja veelkord, Nafplion. Päikesest kuumaks köetud kividega kohvikud, fantastilised rannad, kaljudesse lõhutud promenaadid...
Iga väike rannaküla kõlbab turistidest puhkamiseks ja kohaliku elu nautimiseks.

Mulle selline päris pimesi liikumine ei meeldi. Paaril korral on juhtunud midagi analoogset,  justkui jalutaks Pariisi kesklinnas, Eiffeli torni naaberkvartalis, ilma midagi sellest teadmata ja seda märkamata.
Küll aga olen praktiseerinud seda, et teen omale piirkonna võimalused selgeks ja kohale jõudes hakkan improviseerima, pakkudes kaaslastele välja erinevaid võimalusi. See loob paindlikkuse ja samas saavad paremad kohad ikkagi üle vaadatud.


Kuigi, kuu pärast satun ilmselt samuti Kamppalasse, teadmata midagi Ugandast ;)

Sa tekitad sellega olukorra, kus isikut oodatakse lennule. Tema nime hõigatakse, väravat ei suleta, teda oodatakse, kõik teevad lisatööd. Mina ei soovita. See vaba koht jääb ikkagi alles, kui just ei ole lend üle broneeritud.

Austagem ka teisi ja mõelgem, mida mugavus teistele kaasa toob.

Ei teki. Lihtsalt jäta check-in tegemata.

Kohapeal miskit mõistlikku diili vormistada ei õnnestunud. Parklad tahavad ikkagi alates 20 €/päev. Kui omada head kannatust ja oskusi/viitsimist kitsastel tänavatel tunnike ringi sõita, leiab parkimiskoha ka tänaval. Kollasega joonitud aladel parkida ei tohi, see on lühiajaliseks peatumiseks teenindavatele sõidukitele. Kuigi kõik seal justkui pargivad, veetakse auto üsna kiirelt minema, kui see pikemaks sinna jätta. Sinisega joonitud alad on jällegi tasulised.
Rohkem kohti jäi silma Fenalsi ja keskranna vahelisel alal, vältida tasub hotellide ümbrusi.

Ja hind? Ongi 50 € päev, nagu mul ühel lehel ette sattus?

Vaatasin, et linnast kaugemal, kuskil väikesel kruusaga kaetud parklas on 24 h 22 €.

Nädalane parkimine läheb päris kulukaks.

Eestis (ja ka mujal euroopas) saadud trahvid? Need ei seganud.

Ühendriikide trahve pole saanud

Läbi Eilati või Tel-Avivi?

Nuweibast ka praam Aqabasse, ehk sealt lennata? 

Leedukas tegi Sovetskis sama, aga ilmselt reageris vene pool stoilise rahuga ja rakendas "no siis seisame kõik" stsenaariumi.

Olen ka alustanud oma reisi Tangierist. Küll lennukiga, aga ega lennujaamaski on "sõpru" omajagu. Ainus transpordivõimalus on takso.
Aga öelda, et kogu Maroko on piirkond, mida mitte külastada, on karm.
Sellisel juhul võiks piirduda vaid Helsingi külastamisega ja mitte rohkem teravusi otsida :)
Maroko on väga omapärane ja nõuab pisut teistmoodi meelsust ja ettevalmistust - on see ju ikkagi Aafrika. Aga see on siiski samas ka hetkel üks turvalisemaid ja lihtsamaid sihtkohti Aafrikas, kus on väga edukalt võimalik omal käel hakkama saada.
Fez ei ole samuti midagi hullemat kui Marrakech või Agadir. Agadiris pole lihtsalt midagi vaadata.

See pilt on juba sillal, kus kehtib vene kord. See EU passid vs muud passid on enne silda, Leedu poolel, enne Leedu kontrollpunkti.
https://www.google.com/maps/@55.0866491,21.9092797,3a,15y,214.41h,91.07t/data=!3m7!1e1!3m5!1sK6CTVEPx0OE2ye5RnubPyg!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DK6CTVEPx0OE2ye5RnubPyg%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D20.17563%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656

Sillal on kahesuuna liiklus. Aga vastutulevad sõidukid tulevad harva, pikema intervalliga, seega tekib sinna vahepeal ka kaks rida.
Meie sealoleku ajal kasutati seda teist, valge autoga rada vene numbrimärgiga sõidukite ettepoole liigutamiseks.

PS - venemaal ei õnnestunud meil osta Prepaid SIM-i. Ei pidavat sellist asja olemagi ja raoming nett on kulukas. Kasutasime siis vana head paberkaarti.

Abiks võib olla üle Kura sääre minemine, lisaks öise aja vältimine ja loomulikult - väljaspool nädalavahetust. Pakun, et kui augustis nädala sees minna, saab kiirelt üle.

Arvestades seda, et nende kuurordid ei ole suurem asi ja seda "vene värki" saab nautida ka sügisel/talvel/kevadel, siis soovitaksin hoopis sel ajal minna.

Broneerisin esmalt Kaliningradi Radissoni tavatoa täiskasvanule ja kahele lapsele. Hiljem, kui plaanid muutusid, lisasime ühe täiskasvanu, kes vormistati tegelikult lapseks lisavoodil ja kasutades bookingu "wallet credit'it" ning miskit müstilist free upgrade, nautisime lõpuks tipphooajal Radissoni superior tuba hea vaatega neljale inimesele ca 70 euroga.
Õhtusöök läheduses korralikus restoranis läks meile neljale maksma ca 28 €.
Bussi/trammi/trolli pilet oli 24 rubla, igas bussis konduktor, kes sulle rullist pileteid kerib :)
Taksosõidul oli miski miinimum, vist 200 rublat vms.

Kahjuks ei saa enam ajalehekioskist viina osta, nagu umbes 7 aastat tagasi. Ka tubakas on ära peidetud ja kaubamajades (sanktsioonide tõttu?) valikus pigem tundmatud Poola ja Hiina kaubamärgid.

Üldiselt on seal elamusi kuhjaga.

Tehtud.

E-viisa toimib suurepäraselt. Täidad lehel vormid ära ja vähem kui nelja päevaga on vastused käes. Pisut ebamugav oli see, et kogu peret ei saa ühe avalduse alla panna, igaühele on vaja eraldi avaldus teha. Täitmiseks on vajalik peatumispaiga/hotelli andmed.

Marsruudiks valisime Sovetsk-Kaliningrad-Svetlogorsk-Morskoe piiripunkt.

Saabusime Sovetskisse reede hilisõhtul. Leedu poolel oli ca 10-15 autot järjekorras. Õnneks hammustasime läbi, et seal on eespool kaks järjekorda - EU ja all passports. Sõitsime rivist mööda ja saime kohe ette. Sovetskis jõudsime sillale, kus paistis samuti meie ees olevat ca 15 autot. Jõudsime juba rõõmustada, et pääseme kergelt, aga tegelikkus oli karmim. Kõik piirile jõudvad vene autod kamandati kohe teistest mööda. Esimesed kolm tundi me edasi ei liikunudki, kuna vene autosid muudkui tiksus juurde. Sättisime end juba magama, kui lakkas vene autode vool ja saime tunnis nii 2-3 kohta edasi sõita. See  on tüütus omaette, sest iga kord, kui järjekord liikus, tuli taskulambiga piirikas ja koputas su üles, et sa ikka edasi sõidaks.
Tualeti kasutamine on paras kadalipp. Annad oma passid, läbid kontrolli, saadetakse vene poolele saabuvate sõidukite järjekorda ja sealt siis terminali, FSB valvsalt jälgimas iga su liigutust.
NB - öösel töötab piir vähendatud võimekusega.  Kuuest luugist (kaks passikontrolli ja neli tolli) töötas vaid 1+1. Hommikul kell 8 hakkasid taas kõik luugid tööle. Ilmselt ei ole mõtet end sinna ööseks sättida.
Piiril oli passikontroll lihtne, e-viisaga migratsioonikaarte enam täitma ei pea ja templid ilmusid kiiresti.
Tollis on vaja täita ikka kõik need samad paberid ja iga viimase kui komakohani korrektselt. Kastidesse ei tohi teha linnukesi, vaid riste. Kottide arvuks märkida 1, sõltumata sellest, palju sul neid on. Pöördel olevale lehele tuleb tõmmata deklareeritavale kaubale selline Z, et mitte midagi juurde kirjutama ei mahuks. Saime kolm korda pabereid täita, kõik puhtas vene keeles.
Kokku võttis piiriületus 8,5 h. Öömaja Sovetskis jäi selle tõttu kasutamata.
Sovetsk ise näis äärmiselt huvitav, aga kuna olime väsinud, sõitsime kohe edasi. Peatrassid on üsna heas seisukorras, täis kiiruskaameraid ja keskmise kiiruse mõõtmise alasid. Ilma navita on kohati keeruline aru saada kehtivast kiirusest. Liiklus ise aga rahulik ja sujuv.
Peatrass on samas ka äärmiselt igav. Keerasime üsna pea Sovetskit väiksematele teedele ja nägime ka pisut ehedamat vene elu. Rääkisime kohalikega ja saime päris huvitava elamuse.
Sama teemat proovisime ka paar päeva hiljem Svetlogorski lähedal, kus kõrvalteel oma karteri lõhkusime. Pühapäeval oli üsna lootusetu tunne. Õnneks aitasid kohalikud mehed auto linna vedada ja organiseerisid hommikuks masina korrastamise.
Svetlogorsk ja Zelenograd on üsna mõttetud linnakesed. Rannad on olematud, rannik kõrge ja ranna moodustab betoonist promenaad, mille all on kohati 20-30m2 suruseid liivaribasid. Ka majutus on sealkandis üsna kulukas. Ööelu vaikne, päeval on samas saginat palju.
Tagasiteel kulus piiriületusele Morskoe punktis 30 min. Vastassuunas ootas umbes 10 autot oma aega. Praam sellel suunal Klaipedasse on tasuta, aga Vene poolel tuli tasuda 6,5 € (auto ja kaks täiskasvanut, lapsed kuni 12 tasuta) ja Leedu poolel 20.
Kaardiga saab pea kõikjal maksta, üksikud kohad tahavad sularaha. Valuutavahetusi on väga vähe näha, automaadist välja võtmisel probleemi ei olnud.

Transiidiks edasi-tagasi taotled lihtsalt kaks viisat.

Sovetskis hetkel ca 25 autot, eu omad rahulikud, venelased kiruvad oma suurt juhti ja õpetajat.

Lotti, sul vedas. Sellist käitumist ma teistele aga ei soovitaks. Need piirangud on koostatud põhjusega ja turistina võiks kohalikke reegleid austada.

Lotti - suhtarvudena võib eestlane olla jõukam küll, aga kui nüüd vaadata meie rahvaarvusid ja võtta absoluutarvud, siis usun, et jõukate osakaal on Leedu kasuks.

Ste - ei pea. Küsimus oli MIKS ja ma avaldasin arvamust. Ei pea lärmama, aga kui tahad kohata kaasbaltlasi, siis on üks võimalus end äratuntavaks teha.

Ilmselt ei ole meie rahvused nii äratuntavad, kui britid või ai-äm-from-the-steits inimesed. 
Kord, kui sinimustvalge käes Vesuuvi otsa ronisime, olid leedukad küll elevil. Samuti hakkasid leedukad Maroko lennul juttu ajama, kui nägid mu NRN-VNO piletit.
Neid ikka leidub, aga loomult tagasihoidlikum rahvas hoiab end pigem varju.
Eksperimenteerige - tehke end nähtavaks ja ka teie märkate rohkem.