Viimased kommentaarid

Ryanairiga ei ole seda kogenud - sarnase probleemiga olin silmitsi WOW airi lendudel - ESTA andmeid sisestades muutus kogu aeg kuupäev ühe päeva võrra suuremaks. Peale korduvat proovimist salvestasin selle õigete andmetega, tegin enda jaoks print screene ja hiljem oma broneeringut vaadates olid andmed ikkagi korrektsed. Ja seda mitme erineva brauseriga.

Kontrolli üle, lendasin ca kuu tagasi ja ei olnud probleem lisada 2007 ja 2011 sünniaastad.

Läbi Viini mina ei läheks, kuigi, Tsehhi-Austria piiril on väga lahe koht nimega Excalibur city, omamoodi freetown, aga see ei ole vist selle reisi ampluaa. Kui suund Viini peale võtta, on osa teest väike külavahe ja võtab aega, otse Brno-Bratislava on kiirem.

Varssavi on tipptundidel keerukas, kuid muul ajal lendavad maanteed suht otse läbi.


Ateenas pargi siis pigem metroo lähedusse, Kifissiasse näiteks. Kesklinnas on enamus vaatamisi jalutamise ulatuses.
Et postkaardilaadset sinist vett näha, võiks uurida plaanidesse Lefkada sobivust. Saarele kuluks pool päeva kuni päev, aga rannad on parimad, mida mina näinud olen.

Vaadates reisi esimest osa, siis praktikas annab pisut aega kokku hoida Lodzi vältides, otse Trybunalski peale sõites - neljarealine kiirtee ja otse põrutamine.

Kas Tatrad on eesmärk omaette? Ise valiks ka kiirtee Brnosse ja sealt läbi Bratislava otse Budapesti peale. Uskumatu tegelikult, kuidas see aega ja väsimust aitab vältida.
Belgrad on ka pigem linnukse pärast ilmselt. Ise lugesime arvustusi nii siin kui ka muudes foorumites, vaatasime pilte, uurisime kohalikelt ja jätsime Belgradi vahele.
Sarajevo ja Montenegro vahelised teed on mägised, kurvilised ja kohati ka ohtlikud. Nii mõnegi rekka käitumine tegi selja higiseks.
Kotori piirkonda teeks peale pikka sõitmist pikema peatuse. Ja kui juba sealkandis olla, siis pool päeva lisaks kulutada Tara kanjonile ei ole üldse paha mõte. Elamus on garanteeritud.
Kreeka osas ei võtaks mina Ateenat plaani. Venitad marsruudi pikaks, saad kiirteid, tollimakse. Ateena nautimiseks tasub sinna minna linnapuhkusele otse lennates. Parkimine jms nullib selle võlu ära. Meteoora on ehk viimane, mille veel sisse jätaks, ehk ka Delphi.
Thessalonniki ise ei ole just suurim vaatamisväärsus ja ka rannad lahes (Peraia) on pigem siseveekogu meenutavad. Halkidiki on muidugi midagi muud.
Tagasiteel tuleb uurida teeremontide seisu, aga Lublinist võib olla mõistlikum Varssavi peale sõita ja sealt tagasi koju. Need väiketeed imevad meeletu aja.

Antud küsimustik oleks võinud olla kordades pikem, oleks ehk saanud kogu info, mis hingel kripeldamas, ühe korraga kirja panna.

Minu lennucounter on hetkel 176 ja nendest tervelt viis on kas alanud või lõppenud Tallinnas. Riia number sai kiire arvutuse põhjal suurem kui 30.

Ettevõtjana näeksin ma selles olukorras pigem võimalust. Tellimus IT valdkonda, tellimus turundusosakonda ja järgmisel hetkel oleks olemas populaarsust koguv kampaania - lenda meiega, meie sinu abiellumisest probleemi ei tee.
Reaalsete juhtumite arv jääb tõenäoliselt imepisikeseks, kulud ei ole suured, aga teema saaks kajastust ja lennufirma plusspunkte.

Reaalsuses toimis ID kaart suurepäraselt. Sisenesime kolm korda, Horvaatiast, Bosniast ja Albaaniast. Kuskil ei nõutud passi.


Albaaniast sisenemisel oli probleem - nende teada me ei olnud riigist lahkunud, sest Bar-ile lähimast piiripunktist läbi sõites viibati meid muudkui edasi, kuni olime Albaanias ja ühegi ametnikuga ei rääkinud. Seletasime loo ära, mehed vangutasid pead ja vahetasid pilke, teostati korralik kontroll autos olevale kraamile ja sisse me saime.

Milles seisneb hetkel kahju? Saamata jäänud hõlptulus, müües sama istekoha inimesele veelkord maha? Nagu me juba ennist arutlesime, siis tehniliselt ei ole see kuidagi võimatu ega välistatud.

Vana kaart aegub selleks ajaks.

Olukord on idiootne. Ma saan aru, et hinna ja müügisurve on peal ja paljud reeglid aitavad vältida hangeldamist jms. Antud juhul on aga täiesti inimlik ja arvestatv põhjendus olemas.
consumer.ee poole pöörduks ikkagi. On ju üle saadud ebainimlikest roaminghindadest, kadunud on krediitkaarditasud ja ka lennureisijate õigused on saanud ühtsesse vormi. Ehk lükkab see kaebus ka midagi liikuma ja kes teab, ehk saad isegi neilt abi.

Corfu näib olevat soodsaim, sinna saab pileteid alates 160 € (käsipagas, mõlemal suunal ümberistumine, algus Riia).
Kui mugavamat varianti otsida, siis ehk Aegeaniga Riiast või Tallinnast Ateenasse ja sealt juba edasi soovitud saarele.
Muideks, ka rannikul on päris häid alasid, nii Halkidikli kui Nafplion.

See "ei saa" ei saa ju tuleneda ometi tehnilistest piirangutest, vaid ärireeglitest - nii lihtsalt ei ole ette nähtud? Milline piirang ei lase lennufirmal mõjuva põhjuse olemasolul muuta üht andmevälja?
Saan aru, et andmeid edastatakse mitmele poole, kuid süsteemi uuendatakse ju pidevalt ja reaalajas. Mis võiks olla see põhjus, miks lennufirmad seda muudatust sisse ei võiks viia?

Krt, seoses abiellumiseg muutunud nimi ei tohiks ju küll probleemiks olla. Ma prooviks korra tarbijakaitsega rääkida. Ehk luuakse jälle mingi pretsedent.
Klient ei ole ju millegi vastu eksinud.

Ei ole. Keskööst kuni kella 5:00 on saal suletud. Pääs platvormidele on olemas ja bussiliiklus toimib.

Budva randadest - kesklinnas olev public beach ja ka Greco beach on mõttetused kuubis. Pisut eksootikat leiab Stari Gradi randadest, kus on ka mõni rahulikum liivariba ja head vaated. 

Parima mulje jättis aga Mogreni rand. Otse vanalinna kindluse kõrvalt algas väike rada mööda kaljuseina, kulgedes ca 200-300 m, avanedes kahte eraldatud suurepärasesse randa. Nädalavahetusel oli see üsna ülerahvastatud, aga nädala sees oli täitsa OK.
Parem ei ole ka 2-3 km Albaania poole - sealsel rannal on vaid paar kitsast ala, mis avalikuks aksutamiseks, muudes kohtades pead ostma nende lamamistooli.
Parkimine on võimatu pea igal pool. Ja ka kulukas. Tund oli ca 2€, auto kütab mõnuga kuumaks. Mediteranska tänava lõpus on üks parkla täitsa tänava lõpus - ootasime seal tõkkepuu taga kuni koht vabanes ja saime paika. Kohalikud parkisid Mogreni randa tulles kuskile mäe peale, aga mina sinna viivaid teid ei leidnud.
Variant on ka auto kaugemale parkida ja mõni euro taksosõidu eest maksta. Kui ööbimiskohast sinna minna, siis kindlasti kas jala või taksoga.

Rendiauto saab tagasi anda üsna kiirelt. Ca km enne lennujama on automaattankla, kus saad paagi täis lasta. Tee äärest on näha suur silt sõnadega "top up" vms. Vaata see juba lahkudes üle, et saabudes kiirelt leiad. Näis, et rendifirmad tegutsesid kõik analoogselt - sõitsid autoga ette, see võeti vastu, sina läksid sisse dokumente vormistama ja seni vaadati auto väljast üle. Mingil hetkel tuli kinnitus, et kõik ok, allkirjastasid lõppdokumendid, kus see ka kirjas ja võisidki terminali poole lahkuda.
Sõidab tasuta shuttle buss, mis teenindab kõiki rendifirmasid ja peaks olema 4 min intervalliga, aga meie ei jõudnud 10 minutiga järgmist bussi ära oodata ja jalutasime selle 200 m ise terminali. Ca 5 minutiga oled terminalis. 

www.rome2rio.com arvab, et bussiga saad maksimum Stykkishólmurini, sealt edasi praamile ja tükk maad jääb veel katta.
Mõistlikum on ilmselt rendikas ja see tee ise ette võtta, ehk saad carpoolida teiste osalejatega, sest kulud on korralikud.
Läbid tunneli, kus tunnelitasu ca 10 € ots, lisaks praam ca 45 € ja ka kütus on 1,8 €/l.
Praam liigub vaid 2 korda päevas.
Rendika tagatise vastu saad kindlustusega, millega excess nulli viia. Väikese i30 puhul oli see umbes 15 € päev. Pähe määritakse ka lisakindlustust looduslike kahjude vastu - so liiva- ja kivitormid, kuid mina seda ei võtnud.

Sõitsime Budvas ca 3 km lõigu ja hind oli pisut alla 3 €. Kuna vahemaad on lühikesed, siis on ka sõidud üldiselt odvad. Linnadevaheliseks liikluseks ei ole takso just parim variant.
Tivati lennujaam on ca 25 km eemal, seega võiks eeldada ca 25 € arvet.

You can get from Tivat Airport to Budva by bus, commercial shuttle, or taxi. If you're thinking about how much time it will take to get from Tivat to Budva, we can tell you that it all depends on the transport you choose. The trip by bus will take 40-50 minutes and will cost you €2. If you decide to get by commercial shuttle, the ticket price will be €4 for a 40-minute trip. The fastest travel option is a taxi - you will get to the destination in 25 minutes and for €18. The distance between Tivat and Budva is around 20 km.

Tavapiletiga 4 päeva enne lendu:


  • Customers who purchase seats can check-in between 60 days and up to 2 hours before their scheduled flight departure time.
  • Customers who don’t purchase seats can check-in between 4 days and up to 2 hours before their scheduled flight departure time.

Vahemeri kukub ära kuskil oktoobris. On see alguses või lõpus, ei julge sulle keegi lubada. September peaks igal juhul ok olema ja kogu Vahemere valik on sinu. Oktoobri alguses julgeks ehk veel Maltat või Hispaania rannikut soovitada.
Pakettreise saab soodsamaid vast Türki ja ehk ka Kreeka saartele või Küprosele, omal käel minnes kasuta otsingumootoreid nagu azair.eu ja kiwi.com odavlendude jaoks ja momondo.com või skyscanner.net tavalennufirmade jaoks. Ja nagu AndresK mainis, ka sooduspakkumiste rubriigist.


Kas kaugele minemist piirab ajaressurss või rahaline ressurss? Vaevalt teile keegi lennumiilid piiranguks ette pannud on.

Viimane kord lennates oli mul seljakott üsna maksimummõõdus ja olin üsna kindel, et võtavad ära. Õnneks jäeti alles. Küll aga pani mind mõtlema see, et kotis oli läpakas. Kui oleksin seda neile maininud ja öelnud, et see on kohe vastu välisseina, kaitsmata ja puruneb 99% tõenäosusega, mis nad siis teinud oleksid? Kätte võttes oleks ma pidanud sellega ca 100 m lörtsisajus lennukini kõndima, mis oleks seda samuti kahjustanud. Järgmine kord proovin järgi :)


Ahjaa - olles nüüd lennanud ka ohtralt muude odavlennufirmadega (wizz, wow jne), siis tegelikult on Ryanair ikka illikukupai :)

Amsterdam on jah huvitav erand Euroopas. 

Kui harilikult on elukalliduse poolest tipus olevatesse riikidesse siitkandist odavad piletid (Island, Norra, aga ka Suurbritannia) ja rahakotile soodsamatesse sihtkohtadesse (Ukraina) valik kesisem, piiratum ja kallim, siis Amsterdami puhul on kulukas nii sinna saamine kui ka seal reisimine.

Vahemeri, Kanaarid. Täpsemat soovitust on selle põhjal keeruline anda.

Vahemere ääres on otselendudega sihtpunkte. Barcelona (Girona), Paphos, Malta, Tel-Aviv ja muidugi tšarterid. Algus sel juhul kas Riia või Tallinn.

Jagad ehk oma kogemusi . Mis hinnaga mida ja kus nägid ja mille põhjal lõpuks otsuse tegid? On järgmistel millele toetuda.

Kahtlen, et midagi soodsamat leiad. Sõltuvalt teie plaanidest, võib ju vaadata majutust pisut kesklinnast eemale. Eelduseks on sellisel juhul ühistranspordi kasutamine või tõsine soov jalutada. Põhjakaldale saab tasuta praamidega ja seal suht ok olustik. Seal ehk leiab pisut soodsamalt midagi.


Priceline pakkus suvaliseks mai reedeks ka 65 eurost hostelit, kuhu saaks kahese toa. 
proovi www.priceline.com

Airbnb-s nägin ka paate kanalitel, kuhu end ööseks sättida, aga seal oli soovitus lisatekke kaasa võtta. Mais võib veel liiga külm olla ja see ei pruugi ka päris igaühe maitse olla.

Kas lennujaamast on võimalik ka jala lahkuda? Maandume EWR-is päevasel ajal ja meil on piisavalt vaba aega, et jõuda Elisabethi, mis on ca 3 miili kaugusel. Tundub justkui paras jalutuskäik, aga kaarti ja veebi kasutades näib, et see ei pruugi võimalik olla. Kas Airtrain, buss nr 62 ja takso on ainsad võimalused?