Viimased kommentaarid

Kahjuks ratta rongilesaamine (suunaga Euroopasse) on paras jant kuni Poolani. Eelmine suvi oli mul tegemist, et kuidas saada ratas Lõuna-Poolast koju (elik siis ratta transport suunal Poolast Eestisse). Poola-Leedu piirini polnud probleeme, kuid Baltimaadesse jõudes enam head lahendust ei olnud - Leedus ja Lätis on ulatuslikud raudtee-remondid, mis isegi eelmine aasta tähendanuks seda, et saanuks nii Lätis-Leedus maksimum poole teest rongiga ning ülejäänud oleksin pidanud ise 'majandama' (pluss olukorrad, kus asendusbussid teetööde tõttu ronge asendamas - need vaevalt rattureid tervitaksid... - kokkuvõtvalt paras peavalu)...
(mul vedas muidugi kokkuvõttes - sain ratta ja enda rongi asemel Eesti rekka peale ja koju tagasi).

Tšehhis/Slovakkias sõidaks teinekordki (odav, ka kämpingud - Serbias ja Ungaris küsiti ainult telkimiskoha eest 10.- eurot (pluss lisamaksud, mis kokkuvõttes meenutas, et hostelid suuremates linnades ei ole ilmtingimata kehvemad/kallimad lahendused). Isegi, kui on soovi 'metsas/põllul/põõsas magada', siis minu kogemuste põhjal (ca 25 ööd 'metsikult' trassil Gruusia-Türgi-Ida-Euroopa-Poola)on ka see teostatav, iseasi kas ka tingimata soovitatav :)

Eelmine suvi sõitsin Gruusiast Lõuna- Poola, Wroclaw'i jalgrattal. Karta on, et 'vähem-ambitsioonikamat' plaani tulevikku ei tule, sestap rattaga Indiasse tundub 'teemasse'.

Vastuargumentideks on võimaluse puudumine hetkel ning kuna teel on riike, kus üksi sõita ei taha, siis peab ehk lõpuks reisikaaslast otsima hakkama.

Hea teema/küsimus. Mul on analoogne peavalu, ainult sihtpunktiks Slovakkia. Nt Simple Express kirjutab jalgrataste kohta nn KKK's, et ...

"Jalgrattaga Reisijate jalgrattad transporditakse ainult bussi pagasiruumis vabade kohtade olemasolul. Jalgratta pagasiruumi mahtumise võimalikkuse otsustab bussijuht kohapeal vastavalt olukorrale vahetult enne reisi väljumist.ransporditaval jalgrattal peab olema eraldatud esiratas ning nii esiratas kui ka jalgratas peavad olema eraldi pakendatud. Pakendatud jalgrattal ei tohi olla teravaid väljaulatuvaid osi, mis võivad kahjustada teiste reisijate pagasit. Bussi pagasiruumi mittemahtunud jalgratastega reisijate piletitele teeb bussijuht vabas vormis sellekohase märkuse. Piletite tagasiostmisel kehtivad Lux Express Grupi piletimüügieeskirjad punkt 4, välja arvatud bussijuhi poolt vastavasisuliselt märgistatud piletid, mida saab muuta ka vahetult peale reisi väljumist.
"

Ainuüksi Tallinnast Varssavisse on paar bussivahetust (Riia, Vilnius/Kaunas)- ehk siis on ka iga bussiga eraldi teema ratta osas?!

Kuna ise just lõpetasin rattaretke Kiruna - Tromso - Skibotn - (Muonio) Kolari marsuudil, siis ytleks, et Kilpisjärvest edasised 250 km'it Kolari suunas oli puhas piin (kõik eelnev jällegi super). Vastutuul, pikad-lauged kurvid/sirged ning võrreldes Põhja-Rootsi/Norraga oli silmailu minu jaoks vähem. Jah, tundral on omaette võlu, kuid rattaga sõites oli mul seda raske tajuda.

kas siis tavalise Eesti deebetkaardiga poes (vms kohas) maksta saab või ei saa? Üks väidab ühte, teine teist. Ise mõtlesin alguses oma deebetkaardiga ela(tu)da.

Juhuks kui kellelgi tulevikus sama probleem võib olla, siis soodsad Youth Hostel'sid asuvad sellel lingil: http://www.vjh.be/tongeren.htm

Paraku - nagu selgus - oleme Belgias samal ajal ja samas piirkonnas kus on F1 GP etapp, siis on hetkel üsna võimatu midagi leida.

Tundub, et mul läks üsna kiiresti : röntgenist viisa kättesaamiseni läks 7 päeva.

1) September - oktoober.
2) Tundub, et üksi.
3) Töö + reis.
4) Plaan on esialgu aastaks minna.
5) Alustuseks WA/Perth.