Viimased kommentaarid

Millalgi tabab vist enamust paketireisijatest uudistest tuttav kogemus, kui tuleb istuda ja oodata lennujaamas lendu, mida ei tule ega tule… Sinna juurde loomulikult täielik teadmatus reisikorraldaja poolt. Siiani olin Novatoursi teenustega alati rahule jäänud. Aga eile… Transfeer hotellist tund ja 50 minutit enne lendu tundus Hurghadas kuidagi kahtlaselt lühike aeg. Oligi nii. Ajal, mil pileti järgi pidime juba lennukile minema, seisime veel immigratsiooni sabas. Jõudsime napilt 10 minutit enne lendu väravasse ja siis hakkas edasilükkamine. Algul tunni aja kaupa, siis juba paar tundi. Varsti levis info, et hommikune lend pole Tallinnast väljunudki. Loomulikult meie kohapealne reisiesindaja Maria vaikis või ütles, et ta midagi ei tea. Mitte mingit asjalikku infot ei andnud ka Nova Tallinna esindus. Egiptuse lennujaama infost rääkimata… Kui olime peale kella 16 juba üle 3 tunni lendu oodanud ja ekstra küsinud, saime nö toitu – tükk kuivanud pitsat, võileib VÕI 2 karastusjooki. Protestidele ei reageeritud – selline olevat lennufirma Small Planet söögikorraldus. Kella 18 ajal, kui reisiesindajale helistasime (ikka oma kulu ja kirjadega), lubas ta, et kohe varsti tulevad bussid järgi ja meid viiakse tagasi linna öhtusöögile. Ootame me neid jäimegi. Uus esmane info, et lennuk väljub 23.10. Enne kella 21 kuulutati, et tulge jälle sööma – taaskord väsinud pitsatükk ja seekord lausa jook sinna juurde! Tekkis allaandmistunne. Me olime juba üle 8 tunni oodanud jahedalt konditsioneeritud ootesaalis, osa inimesi kergetes suveriietes, sh seltskonnas üle 10 väikese lapse. Novatoursi väite kohaselt me enam lennujaamast välja ei oleks pääsenud. Lennujaamatöötajad imestasid, miks pole me juba ammu hotellides ja õhtusöögil. Selgus, et kõiki inimesi polnudki kella 12-ks lennujaama toodud, osadesse hotellidesse oli teatatud, et lend hilineb. Aga miks toodi 2 bussitäit rahvast lennujaama määramata ajaks ootama, kui info lennuki katkimineku kohta oli juba olemas??? Äärmiselt ebameeldiv käitumine Novatoursi poolt. Lõpuks u kell 24 saabus lennuk ja hakati (loomulikult mitmete viivitustega) rahvast lennukile laskma. 12 tundi lennujaamas ootamist saigi läbi ning võis keskenduda 5-tunnisele öisele tagasilennule.

Mind huvitab, kas Novatoursi enda töötajad peavad normaalseks olukorda, kui nemad ise peaks ootama 12 tundi lennujaamas, ilma et keegi neile adekvaatset infot pakuks, ilma et nad saaksid 3 tunni tagant süüa JA juua, ilma, et neid mõistliku aja möödumisel hotellidesse tagasi viidaks.

Meie saime väga ilusa vaate Võsu rannal telkides. Otsisime ka algul ametlikke telkimisplatse, aga need ei jätnud meile piisavalt mõnusat muljet. Seega otsustasime Võsu rannamändide kasuks ja ei pettunud :) Keegi ära ka ei ajanud.

Härra Khan liigub siiski peamiselt Delhi ümbruses. Goas on vast mõistlikum "oma Khan" leida. Autotripi hinda ei oska täpselt öelda, sest meie maksime kogu paketi eest - auto, hotellid, siselennud. Ise me mingi liiklusvahendi juhtimisega kokku ei puutunud. Ehk järgmisel korral oleme julgemad :)

Mr Khan näitas jah oma jalal murdunud luid, mida ta loomulikult ravis India moodi, st ei ravinud üldse, kipsi panemisest ei tahtnud ta kuuldagi. Meie antud kreemi kandis kotis kaasas. Lonkas ta päris korralikult ja pikki käike ta meiega kaasa ei teinud. Aga jõuluõhtu Agra elektrita hotellis, kus ta meiega koos küünlavalgel piparkooke sõi, vana munka jõi ja meie jõululaule kuulas, jääb meelde pikaks ajaks Kes temaga kokku sattub, siis südamlikud tervitused talle!

Neile, kes tahavad Indias Goast ja Keralast kaugemale jõuda, aga ei soovi transpordiks ainult kohalikke busse ja ronge kasutada, soovitan kontakteeruda autojuhiga, kellega meie 9 päeva Põhja-Indias ringi sõitsime. Tema kontaktid saimegi trip.ee kaudu. Suur aitäh, Thekla! dtt_india@yahoo.co.in on meiliaadress, millelt suhtleb väga sõbralik Mrs Harriethe ning autojuhiks on tema mees Mr Khan. Meile pakkus Mr Khan juba esimesel õhtul, et võib teha esialgsesse plaani väikese muudatuse. Suhtusime sellesse esialgu skeptiliselt, kuid nõustusime ja tulemusena sattusime tripi lõpuks tema enda kodukülla, kus nägime ehedat india külaelu ning kus meid võeti äärmiselt külalislahkelt vastu. Taoline pakkumine tasub igatahes vastu võtta, meile jättis see kustumatu mälestuse. Lubasime, et soovitame tema teenuseid ka teistele eestlastele, sest ta tõesti on seda väärt. Pikemalt meie kolmenädalasest India tripist võib-olla mõnes reisikirjas.

Ma ei oska Neelakantat teiste Kerala hotellidega võrrelda, sest pole teistes olnud. Aga ma ei oska ka midagi ette heita. Hotellist randa oli paarkümmend meetrit. Toad olid korralikud 2 tärni kohta. Koristamist pidi ise küll küsima ja seda osatakse Euroopas paremini teha. Kuuma vett oli ainult päevasel ajal nii paar tundi korraga, aga kuna oli nii palav ilm, siis sellest väga puudust ei tundnud. Hinna sees olev hommikusöök oli kohv/tee, värske mahl (ananassi oma oli parim), cornflakes (sain ka putru, kui küsisin), röstsaiad või ja moosiga. Loomulikult sai oma maitse järgi omlette, pannkooke juurde tellida suhteliselt olematu raha eest. Kuna meie reisiseltskond "kodustas" juba esimesel päeval ühe kelneri, siis teenindati meid alati kiirelt ja sõbralikult. Kes Neelakantasse minemas, siis tervitage Subashi (meie kelnerit siis). Ta vast mäletab, kellega koos uut aastat vastu võttis :)

Tulime just paar päeva tagasi Kovalami rannast. Peatusime Neelakantas, 2* hotellis, mis asub rannast mõnikümmend meetrit. Meie kodurannaks oli siis Kovalami Lighthouse beach, kus oli tõesti palju kauplejaid ja pildistavaid kohalikke. Tegime taksoga ka tripi Varkalasse. Kuurortina jättis hea mulje, Kovalamist erinev, rohkem noori, skandinaavlasi, kaubandus ja rand üksteisest eraldatud, hinnad soodsamad. Aga kui ma olin u tund aega sealses rannas olnud ja laineid püüda üritanud, siis tahtsin oma "koduranda" tagasi. Võib-olla oligi põhjus juba tuttavas keskkonnas, aga mulle meeldis kokkuvõttes just Kovalam rohkem.

Novatoursi kaitseks. Olen Novaga 2 kord paketireisil käinud ja mõlemad on absoluutselt positiivsed kogemused. Mõlemal korral olen suhtunud reisi kerge eelarvamusega just korraldaja koha pealt. Kui esimene pos kogemus oli olemas, siis kartsin, et teist nii head ikka ei tule, aga tuli ikka. Alati on mul õnnestunud saada kontakti Novaga, minu meilidele on vastatud, on ise teada antud, millal võin paketile kontorisse järele minna. Kõik lennukid on väljunud täpselt. Kohapeal on kõik selge ja arusaadav. Ning parimana on mõlemal korral olnud super reisisaatjad. Praegu Marmarises resideeruv Liivia on väga tore , asjalik ja lõbus inimene. Võib-olla on minu ootused paketireisile juhuslikult kattunud Nova poolt pakutavaga või on mul lihtsalt vedanud. Teemaalgatajal aga ei olnud esmase kontakti saamisel õnne, st sattus suhtlema valede inimestega. Mõistan pahameelt, aga minu kogemus ütleb, et selles firmas töötab ka päris mitmeid häid töötajaid.

Meie küll ei maksnud kordagi rannatoolide eest. Igal pool öeldi, et free beach. Tõsi, mingi joogi pidi ostma, et enda rannasolekut neile kuidagi kasulikuks teha, aga ka seda saime nii korraldada, et algul kokkuhoidlikel päevadel ostsime kahe peal ühe vee nt. Ja mis tingimisse puutub, siis saime rannas ka kokteilihindu alla kaubelda. Kauplemine pakkuski iga päevaga järjest suuremat mõnu, sest nahaalsete türklastega õppisime ka ise julgemalt oma seisukohta ja sobivat hinda pakkuma. Ja see õnnestus peaaegu alati.

Käisime Kemeris maikuus ja siis oli hooaeg just alanud. Ilmad polnud veel 100 % päikeselised ning esimesel päeval randa sattudes tundus see masendavalt hall ja kõle ja kivine. Rohkem (teistesse) randadesse ei sattunud, seega põhineb mulje vaid ühekordsel külastusel. Tegu siis Club Victoriale lähima rannaga - u 500 m kui mitte rohkem.

Ekskursioone saab tänavalt kindlasti odavamalt. Meie saime ühe müügiputka tegelastega sõbraks ja need hinnad, mis meile öeldi, olid ikka oluliselt erinevad nendest, mida nt brittidele öeldi. Eesti reisifirmalt võtsime ka mõned ekskursioonid, olles teadlikud, et maksame üle, kuid tahtsime mõnda kohta just koos eestlastega minna. Sellisel juhul maksadki kaasmaalaste seltskonna eest. Näiteks dziibisafari, mis sisuliselt tähendab päev läbi kestvat veesõda, tundus meile lõbus just koos teiste eestlastega. Kuigi sõda käis kõigi ja kõige vahel. Rätikutes mosleminaised lajatasid naeratades pange vett kaela.
Marmarises on meelelahutust väga palju. Lemmikkohad kujunevad selle järgi, kust esimesena häid emotsioone saad. Meie kruiisisime peamisel beach frontil ja keskusesse ning bar streetile jõudsime vaid korra. Peaaegu iga päev (või öö) jõudsime Barani - suht brittidele orienteeritud,kuid väga lõbus karaoke baar. Sinna igatseme küll tagasi pidutsema. Klubidest jäi lemmikuks Beach Club, BarX oli ka ok. Üldiselt peaks kõik sealt endale meelepäraseid kohti leidma, kui just väga alternatiivsete huvidega ei ole. Aga sellisel juhul polegi mõtet Marmarisse minna.

Olen selles hotellis olnud. Selline tavaline, veits kulunud 3 tärni hotell. Kõik hinnas on väga suhteline. Saab küll kolm korda päevas süüa, aga kas see söök just maitsev on... Samad salatilaadsed toidud kordusid päevast päeva ja soe toit.... polnud minu maitse järgi. Kui söök kõrvale jätta, siis oli öömajana ok hotell. Keskusest veits eemal, aga mitte häirivalt, st ilusasti jaksas oluliste kohtadeni jalutada. Hotelli aed on suhteliselt ilus ja avar. Ja kõik hinnas teenusega kaasas käiv vein ja õlu basseini ääres oli ka väga ok. Minu jaoks oli aga hotelli parim osa tervisekeskus, kus sai türgi sauna ja veel muid teenuseid proovida. Seda soovitan kindlasti külastada. Lähim rand ei tundunud meile just ahvatlev, nii et eelistasime hotelli basseini.

Käisin tez touriga. Sinna minnes oli transfeeril reisisaatjaks täiesti eestikeelne neiu. Tagasi tulles oli vene rahvusest reisisaatja, kes vapralt eesti keelt purssis. Seda võib vist lugeda eestikeelseks teeninduseks. Tez-il on nii palju lende, et väga mõnus on endale sobiva pikkusega puhkus kokku panna.

Just tulime Tez Touriga ja täitsa rahul. Ühtegi ekskursiooni nende kaudu ei võtnud. Transfeer toimis. Reisiesindaja kohapealne oli veits algaja, eriti kohalikust elust midagi ei teadnud, aga saime ka ise hakkama. Lapsehoidjat ei vajanud.