margusl

Reisisell, liitus Tripiga 11 aastat tagasi. Tahab minna:
1 meeldimist
0 postitust / 88 kommentaari
9 (1.4%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

üht eesti matkajat Abisko STF juures küll, võibolla oligi eelkõnelejaga tegu?!
Kui Te sealt FC ajal läbi sõitsite, siis küll. Terv [-:
Tagantjärgi sai kokku korjatud viimase 3 korra/aasta Kungsledeniga seot' käigud - http://klade.iruut.eu/kungsleden/

Suuresti tänu KairiLinda kirjutistele ja suuresti mudaste pühade süül sai enda augustikuiseid klõpse samuti natuke sorditud. Ehk on mõnele reisiplaanimisel abiks:

http://foto.iruut.eu/island2007/

UK / GER Amazon,
http://eu.thenorthface.com/tnf-eu-en/buy-online/
Kui soov enne katsuda, siis üle lahe ja tagasi veedamise eest küsitakse alla 500 eek. Lõunas (st Riias) olevat ka valikud suurusjärk rohkem, aga Tallinnast sinna saamine on ilmselt suts kallim ja pikem ettevõtmine.

Abisko ja Kebne vahele jääb rajast vaid üks neljandik, kas just igav, aga kindlasti rahvarohkeim (eriti, kui sinna FClassicu või muu massiüritusega samal ajal sattuda).
Järgmisel, lõunasse kulgeval lõigul on rahvast ka keset hooaega kordades vähem. Aga suht lauge austumine on muidugi kogu ~400km.

Kui varemalt olen Kebnest kahel korral tuimalt mööda trampinud, siis nüüd lisandusid pooleteise nädala jooksul ka 3. ja 4. kord. Kolm esimest korda olid ~aastaste vahedega, aga kuidagi ei mahtunud üles trügimine ajakavasse ja nüüd neljandal korral ekstra kohale lonkides juhtus paariks päevaks natuke liialt huvitavat ilma tegema.

Eks järgmine aasta jälle, ehk juba lumega [:

Kaartidest, letist leiab suuremal jaol Lantmäteriet' kraami, ja just 1:100k. Nende 1:50k vigurid jäävad Abisko-Kebne kandist liialt kaugele. 1:50k peal on rohekm lootust leida http://www.kartpoolen.se ja norrakate omi. Viimastega ei ole kogemust, aga Kartpooleni Abisko kaart jättis üsna hea mulje. Vähemalt seni, kui ei olnud soovi vanemaid märgistamata rajalõike üles otsida, nende jäänused ja tulbad käisid kaardil märgitust kohati natuke teist rada. Lantmäteriet on osadest kaartidest ka 2010.a. trüki välja andnud, mingil põhjusel on nad aga loobunud varem kasutatud RT90 võrgustikust - imho nii gepsuga kui gepsuta majandades lihtsalt imetabane leiutis.

Täpselt keset augusti sai Abisko STFi juures trehvatud ka üht eestikeelset punti, sealne kant on ilmselt siit suunalt minejate seas päris popp, aga kas oli tegu ehk emma-kumma eelkõneleja seltskonnaga?

Lisaks Matkaspordile leiad kattekotte ka näiteks Matkamaailmas (Tallinnas Nõmmel) või Matrixi poes (Tartus) ja ilmselt mõnest kohast veel. Aga selliseks puhuks võtaks ma ligi pigem rulli suuremaid prügikotte, millel markeeringus Strong või ExtraStrong ilutseb. Ka nende puhul võib värviks kollase valida.

See on lausa müstiline, kuidas maanteetolm mingist tühisest avast end läbi pressib. Ja kui tegu ei ole just kattekoti ja transakoti hübriidiga, millel ka koti seljaosa kinni kaetakse, siis selle lahenduse tolmukindlus jätab soovida.

Kapis hakkas ruumi väheks jääma ning oli vaja pikemalt seisma jäänud isetühjeneva Flabi suhtes mingi otsus vastu võtta. Enne uputamisaktsiooni panustasin ventiilile või torkeaugule, aga ...
... ventiil pidas kenasti, ühtegi torget ei tuvastanud, kuid esimese hooga tuli välja 5(viis) leket, kõik mati äärtes või sellest max 10mm kaugusel ning tegu eranditult murdumiskohtadega.

Kapis on see alati olnud lahtirullitult ning avatud ventiiliga, kasutatud 20-30 ööl.
Jääb üle loota, et protsessis ja/või materjalivalikus on viimase 3 aastaga midagi positiivses suunas muudetud ning edasimüüjad tänaseni seda ühte ja ainukest partiid ei paku.

bussireisid.ee kirjutab ise nii:

/../ Nimelt on andmebaasis sees BussiReisid OÜ teenindatavate piletimüügi punktidega
seotud liinid. Hetkel on neid kaheksa: Tallinn, Tartu, Võru, Rakvere, Narva, Jõhvi,
Sillamäe ja Viljandi. Seega näete andmebaasis kõiki liine, mis neist peatustest väljuvad
või neid läbivad. /../
http://www.bussireisid.ee/index.html?MENU=ABI

Wagner, jah, viimased ~15 aastat on seal rongidega nadisti ja peatuvad ainult bussid. Ja Tivolituur. Või teisipidi, raudteeveerem seal suurt muud peale peatumise ei teegi, bussid aeg-ajalt saabuvad ja väljuvad ka.

Konkreetselt Haapsalu bussijaamaga tundub peatus.ee-s segadus olevat, on Haapsalu rdtj,
seal peatuvad ka bussid?

Isiklikult leian, et peatus.ee-ga on asjad siiski suure sammu paremuse poole liikunud, varemalt pidi kohalikke sõiduplaane maakondade portaalidest ja/või kohalike vedajate lehtedelt taga ajama, hea, kui sealgi midagi oli.

Mikrofliisi pole väga võtta vist kusagilt.
Mingit fliisi müüb päris kindlasti ka Abakhan, selle hingamisomadusi ei oska kardetavasti keegi välja nuputada, aga paari aasta tagusest ajast on mul just sealt ostest fliisist tekitatud sisekott, täiesti toimib. Kasutust on leidnud aga suht üksikud korrad (3 .. 5?), põhjusteks on selle nutsaku mõõtmed ja kangema talvekoti tekkimine. Nüüd on nii suvel kui talvel kasutuses olnud õhuke sünt-lina, mind isiklikult see materjal ei häiri. Enda puhul pean üheks toimivaks variandiks ka siidi, tõsi, proovinud ei ole.

Eks alates reedest on neid muljeid ja muljetajaid ka rohkem, aga virtuaalse luure tarbeks sobivad hästi emhi vaatlusandmed - http://www.emhi.ee/index.php?ide=21,466 , www.kajak.ee teemad ning kindlasti ka matkakorraldajate uudised, blogid, facebooki fännilehed jms.

Ei mäleta, et ma oleks elus üle 3 korra KRA uksest sisse astunud (üks ja ainus arstlik kontroll; kõnealuse 9 kuu 1. päev; peale ajateenistuse lõppu reserviteema). Kutse kogunemisele tuli läbi posti. Aga nagu öeldud, üht-teist võib olla aastatega muutunud ja KRA infoliin (8002525) oskab ehk täpselt öelda, palju selleks külastuseks aega varuma pead ja mis seal ees ootab.
Tähtaegadeks on nädalad 27 (juuli) ja 41 (oktoober) - https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13178764
KRA on ka veebitsi kenasti infot jagama asunud - http://www.kra.ee/index.php

Olgu see alljärgnev mõla või aer, aga Sind kutsutakse ju alles paberimäärimisele.
Mis kodinatega, millal ja kuhu päris sõit lahti läheb, antaksegi seal teada, ja kola poolest on jutt ilmselt sama, mis http://www.mil.ee/?menu=ajateenistus&sisu=ajakaasa Seal on ka muud asjakohast infot.

Aastatetagusest elus-olust ja asjaajamisest ei ole tänastel minejatel vast enam suurt tolku. Vahest vaid nii palju, et pakkimist (reisifoorum ikkagi) ei tasu liialt tõsiselt võtta - kui midagi maha jääb või sai vajadusi valesti hinnatud, siis kirjad-pakid-külalised liiguvad ikka.

Esimesed vihjed peaks saama Tripi otsingust. Aga kahe nädala jooksul saab jõgede/ojade forsseerimine ilmselt üsna käppa :)

Kui on soov enne minekut rajoon ette valmistada, võiks kaardi koju saada näiteks siit - http://www.resebokhandeln.com/lantmateriet-sweden-bd10-sareks-nationalpark-mountain-map-p-1097.html Kohapealt saab seda spordi- ja raamatupoodidest (Intersport näiteks) ja ilmselt ka STF mägionnidest/-hotellidest.

See on üsna personaalne teema. Mind isiklikult alt kitsenev ei häiri, kasutuses olevatest mattidest on nii paks täispikk therm-a-rest kui ka õhuke suvine 3/4 lafuma kergelt trapetsis.

Selles vanemas teemas olen Flabi kohta vist isegi paar head sõna öelnud, aga peale aasta-poolteist kasutamist hakkas küljealune hommikuks kuidagi tühjaks vajuma. Ilmselt on nõrgaks lüliks ventiil, aga oma piiritus laiskuses ei ole ma siiani lekke otsimiseni jõudnud - uus ja toimiv therm-a-rest tuli lihtsalt peale ning sõi hea ampsu motivatsioonist.

Kui külma/sooja kliimasse matti vaja? Suviseks käimiseks sobib minu meelest väga hästi ka lühike, 3/4 mõõdus matt. Jalad jäävad mõistagi üle ääre, aga sinna alla läheb lisaks termokilele fliis, vest vms. Need on kindlalt ka kõige väiksema pambuga ja kõige kergemad.

FRWD on suht huvitav nähtus. Kui prioriteediks juhtub olema logimine ja GPS, mahub soodsaim variant ka mainitud eelarvesse. Tegu on pulsivööga ühiduva gps-logeriga. Ringi müdistades näitab pilti läbi sinihambaga varustatud telefoni. Randmele käiv kell tähendab lisaraha.
http://www.frwd.fi/ & http://www.palmtek.ee

Mitte-logivatest kelladest on Suunto T3 oma hinnalt ja omadustel sümpatiseerinud, selle karbiga olen kahel korral poest välja astunud (esimesele jäid paari aasta pärast kellegi karvased näpud taha). Uuema variandi desktiilpõhjal pehme vöö (Suunto pulsomeetritel märge C) näib praegu veel vanast paremini toimivat (eelmine hakkas peale paari aastat ühendumisel kohati pirtsutama)
(O)-jooksu ja suusa km loen eraldi gps-logeriga, gpx-is ka pulsi näha oleks vahva, aga ehk järgmine kord. Suuntot vaadates tuleb muidugi tõsiselt mõelda, kas ja mis lisasid sellele juurde tasub soetada. Juba arvutiga linkimine tahab eraldi PC-Podi, ja näiteks GPS-Pod näib tänasel päeval suht narr - raisata terve gps-seade AINULT teepikkuse logimiseks ...

Aga kui emmal-kummal korral oleks axn500 praeguse hinnaga olnud, ei oleks just pikka mõtlemist olnud.

Bivi ei pruugi ainult hädajuhuks olla, igapäevaseks ööbimiseks ja mugavamale rahvale mõeldud isenditel on sageli ka kaar(ed) peatsis ( näiteks http://www.snugpak.com/index.php?MenuID=160-113&ItemID=87 ). Kui hädajuhud välja jätta, on see mõeldud tarbimiseks koos magamiskotiga.

Erm.. üks fototehnika rendiga tegelev ettevõte on näituseks Photopoint, kola on piiratud küll vaid ühe margiga. Kui on õrn võimalus, et nendega varasemat kokkupuudet ei ole ja kohe uksel oma masterplani ei reklaami, saadki ühe skalbi juurde lõigata.

GF1-el on eelkäija, G1, siinses kaubandusvõrgus olemas ja järelturul ligi 2x poehinnast odavam. Aga kuna see kaalult ja mahult on lähedal pisematele peeglitele, siis jääb ilmselt liialt kobakaks?
Kui seenior juhtumisi laiemast nurgast rohkem erutub kui kahekohalisest zuumiarvust, siis vahest LX3?

Ehk siis Olympus, Panasonic, Leica.
http://www.four-thirds.org/en/fourthirds/body.html
http://www.four-thirds.org/en/microft/body.html

Ei ole pentaxistina küll veidrate sensorimõõtude ja 2x cropfactori suurim fänn, aga kaalueelis on neil keredel ja objektiividel küll. Kasutajate ja muude asjapulkade arvamusi saab näiteks eelmainitud dpreviewst. Igaks petteks mainin ära, et micro4/3 ei peaks enam peegliks vaid vahetatava toruga kaameraks või muuks säherduseks kutsuma.

Üks valmis vigur on näiteks Ferrinol - http://www.ferrino.it/en/homepage/products/TRAVEL_LINE/accessories_157/two_way_2034

Kusagil 3.a tagasi Matkasport veel müüs. Minu tumesinine variant laiali ei ole lagunendu, hõredamad kohad olen teibiga üle last, natuke mööda termiali põrandat lohistamist ja sihipärast kasutamist ning puhtaks ei lähe see mul enam kunagi :)

PS. Kui keegi hiljem selle postituse leiab siis võib küsida läbitud raja (6 päeva (5 jalal ja 1 puhkust)- 130km) logi.

Kui soov vähe laiemale publikule teekondi näidata, on selleks tarbeks hulgi vastavaid keskkondi loodud. Enda eelistus on kodumaine http://www.geoape.com/ . Samas jälle http://www.wikiloc.com ja http://www.everytrail.com võivad küll kiiksudega olla (esimene tahab gpx alla sikutamiseks registreerimist), aga kasutajaid rohkem ning rajad ilmuvad automaagiliselt ka Google Earth Primary Databaase/Gallery alla.

Kui seadet on vaja just logimiseks ja piltide geosildistamiseks, siis väga hästi toimivad gps-logerid jäävad hinnaklassi 1000-1400 + varuaku (AA või Nokias nähtu). Pärast ka tsiviilis hea sörgi- ja suusakilomeetreid lugeda ning orienteerumiskaardile pliiatsita jutte tõmmata.

/../
vist oli 0,2% summast +30 EEK.
/../
krediitkaardile need soodustused ei kehti vist kui ma ei eksi.
/../

Deebetkaardiga võõrast seinast raha võtmisel nõutakse lisaks 30EEK+2.5% summast, kred.kaardil on sama taks nii kodupanga kui ka võõra logoga masinast raha nõutamisel. Jutt kehtib nii Eestis kui teispool piiri.

loll_pea, kui otsingusse (seal paremal üleanurgas) tippida näiteks "saksamaa deebetkaart" ja/või "saksamaa visa" , leiab lihtsa vaevaga, kas teiste kogemused noid kahtlusi toetavada (vihjena, toetavad). Varasemates teemades lihtsalt on infot ja kogemusi kordades rohkem, kui siia lõime mõistliku ajaga tekkida saab.

Kui soe on "soe"? Näiteks kõndimiseks on just selline 10-15C väga mõnus, ööd on muidugi jahedamad. Ja kas see Lapimaa peab just Soomes olema või pädeb ka ülejäänud ala?

Soojemal ajal minnes tasub end ka sääskede travis ette valmistada, eelkõige vaimselt.

vahendab Google Translate - http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=et&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.redfox.ru%2Fproduct%2Fpalatki%2Flight_fox%2F&sl=auto&tl=en&history_state0=

kerge, väike ja kergesti üles seatav
Käid matkakeppidega? Kui ei, siis lisa sellele 690 grammi juurde kaikad või arvesta ülesseadmise sisse ka metsast kaigaste lõikamine.