ab79

Reisisell, liitus Tripiga 9 aastat tagasi
4 meeldimist
8 postitust / 91 kommentaari
3 (0.5%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

msander, minul pole kogemusi, aga tuginen ajakirjanduses läbikäinud juhtumitele.. EA tühistas, jättis ära, lükkas edasi jne jne jne...

Mul pole viha EA vastu, pigem olen õnnelik, et olen oma närve nendest seikadest lihtsalt säästnud. Tahtsin lihtsalt osutada asjaolule (kallis piletihind) , mispärast ma EA teenuseid ei kasuta ega hakkagi enam kunagi kasutama.

kissable, ma arvan, et AB jääb siiski elama, kui tõesti midagi üle ei jää, erastab riik oma osaluse ning küll juba lätlased selle eest hoolitsevad, et lennud lendamata ei jääks. Lõppudelõpuks on olemas võimalus, et Läti riik kaebab selle otsuse lihtsalt kohtusse. Ei saa nii, et tuleb üks kõrge instants kes lihtsalt tuleb käsib, poob ja laseb...

Kallase käest tuleks tegelikult küsida, mis toimub, milleks on vaja lennufirmasid peedistada??? No lastakse AB pankrotti, siis on terve baltikum muust maailmast ära lõigatud, kas seda on vaja või??? Mulle tundub, et EL lihtsalt pressib raha välja, terve euroopa ägab kriisis, kuskilt on vaja ju eelarvesse lisa saada.

johhaidii, tore, aga kus on siin EA, kui valik? Seda pole, ega tule enam, ma usun, et mingi 3 aastat on kindlasti vaikus majas. Seda ma räägingi, et teised võtavad EA viimasegi turu lihtsalt ära.
Ja RyanAiris ega tegelikult üheski lennufirmas ei saa enam kindel olla. Kui Lennufirma ei saa TLL-iga kokkuleppele võib ka RyanAir või mõni teine oma pillid siin kotti panna, miks? jutt on siis lennujaamatasudes ja muudes rahalistes küsimustes... Asion hullem kui väljast paistab sest TLL külmutas oma odavlennufirmade terminali ehituse, üldse arenguplaanid on hetkel külmutatud.
Asi pole kaugeltki nii lihtne kui paistab, kodulennufirma ja kodulennujaam on nagu sukk ja sabas, läheb ühel kehvasti, hakkab ka teisel minema.

Lõppkokkuvõttes on kõige mustem stsenaarium see, et Eestist edasi pääseb vaid RIX või HEL kaudu, (Buss+laev+lennuk) :-(

Aga näita mulle ärimeest,või isegi nõudlikku turisti kes on valmis sellisel kujul loksuma...

msander

OK AB kahjum on suurem. Vaatame edasi, kuidas on suuremate lennukompaniidega: British Airways jne. Nende kahjumid tunduvad veel kosmilisemad, aga näed, ikka lennatakse. Lennundus ongi üks selline kahjumlik äri, küsimus on, kuidas lennufirmad oma kahjumite taustal ellu jäävad. Mingi 4-5 aastat tagasi räägiti näiteks Alitalia pankrotist.4500 inimese töökohad olid likvideerimise ohus Mis juhtus? Moodustati erafirmadest koosnev konsortsium nimega CAI, süstiti raha sisse ja lennufirma jäi elama, sest saadi aru, ilma lennunduseta pole võimalik transantlantilist ega üleeuroopalist äri ajada.

Tuleme tagasi Baltikumi piiridesse. Mis sa arvad, kui paljud Eesti erafirmad oleksid valmis lennufirmat päästma? Oletame, et 2013 I Kvartali lõpuks selgub et saneerimiskavast ei piisa, vaja raha juurde... Riik mõistagi, tõenäoliselt ei suuda pidevalt raha sisse süstida. Ka see on lahtine, kui palju ja mis ulatuses riik detsembri-jaanuari rahavajadust katab, Palmer ju ütles et vaatamata saneerimisele, on raha juurde vaja...

Mis puudutab EL ähvardatavtesse sanktsioonidesse siis tegelikult on see idiootsus. EL peaks olema esimene, kes lennundust toetab. Või tõesti on vaja kõige pealt paar-kolm lennufrmat pankrotti ajada? Milleks? Ok lennufirma ei tohi saada varjatud riigiabi, hea küll, tehke reeglid ringi ning kaasake erakapitali. Aga ei, lennufirmad on ju enamasti riikide omanduses. Erakapitali ei saa kaasata ilma erastamiseta- tekib küsimus mil määral oleks nõus Läti ja Eesti riigid oma lennukompaniidest loobuma, et kõik ka EL silmis JOKK oleks? Ma arvan et mitte eriti. Riik lihtsalt kardab, et kui tuleb erafirma, siis erafirmal on lihtne tegevus lihtsalt lõpetada. Saab riik pleki külge, tegemist ju strateegilise valdkonnaga, ilma lennuühendusteta pole Eesti mitte miski...

Ma pole kunagi tundnud hirmu, et lend, mille planeerin AB-ga ette 3 kuud, ära jääb, isegi vaatamata möödunud suvistele pankrotikuulujuttudele, ostsin ikkagi piletid ära, sain sihtpunkti ja tagasi. Aga palju on viperusi ja tühistamisi EA-l, enam ei piisa vist ka mitte 20 sõrmest varbast, et kõik üle lugeda. Või tõesti, kes tahab loteriikorras pileteid osta ja siis põnevalt oodata: Lendame-ei-lenda, lendame-ei lenda... Kui sina saad lubada kõrgeid EA pileteid, ma ei kadesta sind, lase käia, kuid mina olen turist ja pean lendu pikalt ette planeerima.

Mis alternatiivid mul peale AB oleks järgmisel aastal Tallinnast Milanosse saada? Äkki laenad mulle 100 000 €, ma broneerin terve EA lennuki koos meeskonnaga ja lendan üksi, nii või???
Mis puudutab flyLal-i kordumist siis arvan et enne on see kuklas EA-l kui AB-l.

EA on see, kes saneerib end regionaalseks lennufirmaks, mitte AB , põhimõtteliselt pole enam EA regionali vaja enam,tuleks liita emaettevõttega või siis likvideerida põhiettevõte juba nii väike et annab sama mõõtu välja. No, aga kui on 5 lennukit, milledele hädaolukorras pole asendust anda siis arvan et kliendid hakkavad kiiresti alternatiivi otsima, tulemuseks on turu kokkukuivamine... Või sa julged tõesõna osta EA järgmisele hooajale pileti, teadmata, mis lennufirma juhatus järgmise kvartali lõpuks otsustab? Mina küll ei julgeks...

Vaadake, asi on minu meelest väga lihtne, miks EA-ga läks just nii ja mitte naa.
Võti, mida tähelepanuta jäeti oli lennukite täituvus. OK Ma ei ütlegi, et kõik lennud olid EA-l tühjad, pole kordagi nendega lennanud sest minu jaoks oli ja on liiga kallis lisaks ebastabiilne ning mitte eriti atraktiivne lennuplaan.

Ma pole sage lendaja, aga korra aastas lendan Itaaliasse. Ja olen teinud juba 5 edasi-tagasi lendu. See tähendab kümmet piletit. üks neist läks CSA arvele ülejäänud 9 läksid AB arvele. Turistina. Ma oleks võinud kõik need aastad lennata EA-ga, aga ei teinud seda. Ja ma arvan et kuna mkinusuguseid odavklassireisijaid on palju, siis see aitas vaatama Flicki afääridele ja muudele AB vangerdustele, AB-l ellu jääda, mida toetas normaalne lennukipark, mida alles nüüd optimeeritakse. Kogu nende müügipoliitika oli üles ehitatud turistiklassile. Ostsid istekoha odavalt aga see eest pidid iga lisateenuse eest veebisvõi piletikassas maksma. Jah AB on saanud ka minult lisatasusid. Ka neid tasusid mida ma tagasi ei saa.Lõppkokkuvõttes oli siiski AB lihtsalt soodsam. Sest sain odavamalt istekoha. Õiguse istuda määratud kuupäeval määratud lennukile. Kokkuhoitud raha läks mujale.

EA läks teist teed, iga reisija pidi koheselt lennukiliisingu eest maksma hakkama.Ainult sellega seletab nii kallid istekohahinnad. Siin ei ole muud seletust kui ainult lennukite liising ja kahjumitulekahju kustutamine . Tegelikkuses, aga reisijaid ei tulnud niipalju, kuid personal tahab palka, lennukid hooldamist, lennujaamad oma tasusid ja nii see kahjum kasvas.

Oleks EA algusest peale hakkanud ajama samasugust müügipoliitikat nagu AB, poleks asi nii hull, sest AB saab iga päev omale puhvrisse sadu ok võib-olla mitte sadu aga kümneid tuhandeid eurosid veebibroneeringute pealt, millele on juurde ostetud kõikvõimalikke lisateenuseid alates eelistatud istekohast kuni pardatoiduni välja.

Ma ei saa lihtsalt tagasihoidlikult reisides valida rahvuslikku lennufirmat ainult uhkuse või patriotismi pärast. Ma ei kadesta neid, kes lendavad EAga ja kes jätkuvalt soovivad rahvusliku lennukompaniiga lennata, kuid...kahju on neist. Eriti neist kes nüüd oma lennuplaanide pärast muretsema peavad. Võite minuga mitte nõustuda, aga minu meelest ei ole normaalne see, kui EA turistiklassi hinna eest saab praktiliselt AB äriklassi...Võib põhjendada, et hea eestikkeelne teenindus jne, aga, ma ei ole nõus selle eest maksma, eriti tingimustes kus iialgi ei tea, kas lend toimub-eitoimu.
Uuest aastast on väljavaated veel põnevamad. Järgmisel suvel usun, et korjab AB kogu koore kõikidelt turistidelt kes tahavad Euroopasse ja soojale maale, teist õhuväravat Eestis lihtsalt pole.

EA saneerimiskavast: Viimane aeg.Minu meelest tõmbas uus juht lausa hädapidurit, ilma milleta oleks pankrott vältimatu olnud.
Isegi kui see tähendaks sihtkohtade kadumist 10-ks aastaks, "parem varblane peos, kui tuvi katusel". Nüüd on iseasi, millal ja kuidas ettevõte "põhjas" ära käib. See et põhi tuleb, on 100% kindel, sest lennuliine kärbitakse väga drastiliselt.Kuid, kui see põhi tuleb pehmelt, saab rääkida sellest et firma kestab edasi ja kasvab suuremaks, ütleme 20 aasta jooksul. Mitte mingil juhul varem.
Ehk siis TLL ääremaastub vähemalt 10-15 (20) aastaks. Piltlikult öeldes on Eesti lennunduses tagasi "moodsad" 90-ndad. Kasumit, millest räägib ettevõtte uus juht tuleva aasta suveks , ma eriti ei hellitaks ja isegi kui tuleb, läheb iga viimne kui sent kasumist puhvrisse. Ehk reinvesteeritsakse. Vähemalt loodan, kui firmas on mõistlikumad inimesed, kes ei hakka esimese positiivse kvartaliaruande peale kohe uusi lennukeid liisima.
Eelmised juhid ja juhtkonnad kõik tõmblesid ja üritasid atraktiivsust tõsta lennukipargi uuendamisega, unustades samas ära, et asi mis kliendi jaoks maksab, on tegelikult istekoha hind. Muidugi uued lennukid on mugavad, tõstavad kindlustunnet jne, aga miks panna klient kohe rakkesse liisingut kinni tampima. Riik, kui omanik võinuks seda mõnda aega ise teha.
Aga jah, enam pole riigil raha mujale kui EFSF-le... ja mujalegi...

Tere! Väike julgustav postitus kõigile, kes soovivad mobiiliga check-in-i teha. Teenus toimib. Tõepoolest, tuleb lihtsalt peale nime ja bronninumbriga sisselogimist broneeringusse sisestatud nimed märkida, siis kinnitad et pead kinni pgasireeglitest. Siis saad ligipääsu mobiilsele pardakaardile või siis mitmele, kui on jätkulennuga reis. Igal lennul oma QR koodiga leht, koos vajalike andmetega. Pardakaartidele pääseb ligi ka korduvalt mobile check-in keskkonda sisse logides. Kui saadad pardakaardi meilile, saad tavalise pdf vormingus pardakaardi.
Minu jaoks oli tegemist tõesti 100% toimiva alternatiiviga sest hotellis ma printida ei saanud ning jube keeruline oleks minna linna peale mingit netipunkti otsima, kui pole kindel kas neiski printimise võimalus on. Mobiili check-in-i tegin kell 12 päeval eelneval päeval ära ja pean meeldivalt tõdema, et Linate lennujaamas oli selle võrra meeldivam, turvakontroll ei teinud mingit imestavat nägu, aga RIX-is ümber istudes kulus mobiiliga check-in päris 100%-liselt marjaks ära. Asi oli selles, et Milanost väljumine (start) hilines, ca 10 minutit umbes. Jõudsime RIX-i, jõudsin vaevalt WC-s käia kui selgus, et jätkulennu RIX-TLL pardaleminek on avatud! Läks napiks ja suisa kiireks. Kiirustasin siis väravasse ja jumal tänatud et salvestasinn mobiili pardakaardid telefonisse ära. paar näpupuudutust ja näitasin oma pardakaarti töötajale. Buss oli ootel. Pärast mind ootas buss veel mingi 2-3 minutit ja sõitsime lennuki juurde.

Lõpp hea, kõik hea!

Tänud!

Eks ma siis mõtlen, kas katsetada või mitte. pole varem Linate kaudu lennanud (selles mõttes, kuidas järjekordade ja väravasse jõudmisega on) . Tõenäoliselt peaks Opera MINI-ga veebilehe salvestamine võimalik olema. Samas küsisin onu "google" käest ja päringu tulemusena kirjeldab üks portaal et AB saadab hoopis MMS-i ehk siis piltsõnumi.
Vahet pole, kas link või MMS, olulisem on et see mobiilne check-in töötaks, pole varem teinud ja juba eelarvamuslikult kardan et midagi läheb nihu... Tänud maximum, sinu kogemusele tuginedes on julgem teada et peaks toimima...
Olulisim seega, et MMS kaduma ei läheks või telefon vajalikul hetkel pilti tasku ei paneks.

Tasub proovida kui järjekorrad on pikad ja/või pole soovi ülebroneerimise pärast lennukist maha jääda.

Tere! Kuna see siin suurim AB foorumiteema siis küsin siit ja ei hakka uut postitust tegema.

Kas keegi on täheldanud probleeme kliendikonto andmete uuendamisega? Püüan elustada oma AB kliendikontot. Parooli uuendamine toimib, aga kliendiandmete sh nimi, aadress ja kõik muu ei salvestu. Süsteem teatab, et tehniliste probleemide tõttu ei saa salvestada, proovige hiljem uuesti. tegin bronni ja see paistab siiski olevat aktiivne. Kliendikontosse sisse logides näitab ülaservas et sisselogitud "oth" . Lähen sisse Balticmilesi veebi ja seal sama lugu, lihtsalt oth ja kõik (aga imekombel on salvestunud Balticmilesi number ja meiliaadress). Paistab et pean vist siiski kõne tegema eritariifsele numbrile. Ei tahaks saada ebameeldiva üllatuse osaliseks, et bronn või BalticMilesi kaart kehtetuks tunnistataks. Lennuni ca 2 kuud aega. Raha kõik ilusti krediitkaardilt broneeritud ja puha.

Online check-in puhul ei kontrollinud väravas keegi mu käsipagasit, ka kleepsu ei saanud, väravas pole kellelgi aega sellega tegeleda aga kui hakkab siiski silma et pagas on liiga suur või raske, siis võidakse küll tagasi pagasiletti saata. Aga muidugi pidin ka elektroonilisel teel kinnitama, et mu käsipagas vastab lubatule. Tagasi tulles tavalise check-iniga lihtsalt kaaluti üle. Oli normis: 5,4kg. Ja sain kotisangale ka "AirBaltic approved 8kg" kleepsu. Kott peaks vastama lubatud mõõtudele st kõige pikem külg 55cm, sügavus 25 ja kõrgus 20 cm. Lennule minnes panin tähele et nii mõnelgi oli ebastandardne käsipagas, kas lapiti liiga lai või kõrge, aga keegi takistanud reisijaid nendega pardale sest oluline on ju see, et pagasi kogumõõtmed ei tohi ületada 115 (55x40x20) cm, mismoodi külgede suhe on, ei ole oluline. Lennukis aga panin oma koti pagasilaekasse risti, mitte pikkupidi. Niimoodi säästsin ruumi teiste reisijate pagasi jaoks. Kellel olid lapikud pagasikohvrid need pandi kõige alla ja peale laoti ülejäänud.

Üldiselt saan aru miks käsipagasile limiidid kehtestatud on: et ei tekiks momenti kus pagasit pole võimalik tänu ebastandardsetele mõõtudele kuhugi paigutada. Teinekord otsivad stuujardid lausa tikutulega kohta, kuhu ära mahutada. Teiseks need kelle pagas koosneb mitmest pisikotist siis võib enne maandumist minna liiga kireks: maandumise ajal ei tohi salongi põrandal midagi olla. 13.-l tagasi lennates aga RIX-TLL lennul just tekkis moment kus stjuuard pidi nii reisijate söögi-joogitopsid ära korjama, kui ka paar-kolm reisijate pisikotti üles tõstma, milleks ta pidi joogitopsid korraks maha panema. Seekord läks ikka päris kiireks (stjuuard silmnähtavalt kiirustas).

pikkmees35, sel juhul peaks veebis olema ka mingi märge, iga peatus, kuhu veebist osta ei saa võiks olla tärniga märgistatud või muul viisil tähistatud ja veebikülje all ka info- nimetatud sihtpunktidesse ei saa osta veebipiletit, kohtade olemasolul ainult bussijuhi käest vms. Ei pea mine nuputama, kas saab või ei saa. Võtke Bussireisid.ee lahti,seal on kohe viisakalt ja konkreetselt ära märgistatud liinid, millele saab osta veebist (ostukorvi kujutis) ja millele ei saa osta, eeskuju ei osata võtta. Küsimus on selles et tegelik peatuste nimistu on nende andmebaasis tegelikult päris pikk oma 30 peatust kindlasti kõik kokku. Noh ütle mulle kuidas klient vahet teeb millele saab, millele mitte?
Kolmandaks on suisa imelik, Rakvere bussijaamas on ka Lux Expressi JA Simple Expressi PILETIKASSA koos simple logoga!!! Milleks, kui Rakverest ei saa piletit osta Rakverest läbisõitvale liinile? Kassaneiu nimelt oli esimene kes mulle ütles et kassast ei müüda sellele liinile, lisaks Kas ma pean olema suisa loll ja puupea, et osta Rakverest Pilet nt Tallinn-Peterburi, kui Tallinn-Peterburi saab netist osta või ma ei saa aru, milleks selline kassa?
Kokkuvõttes see odavbussi kontseptsioon on puudulik.Olgu ta rahvusvaheline või mitte.

triplekix. tee palun vahet, mis asi on isiklik kogemus ja mis on isiklik põhjus. Isikliku kogemuse põhjal kujuneb arvamus teenindusest. See et alternatiivid teatud põhjustel hästi ei sobi, ei ole tõesti ei lennufirma ega bussifirma süü. Otseselt ma ei süüdist neist kumbagi.

Aga tooksin ühe konkreetse näite: Kuidas Teile meeldiks kui turismifirma annab kogemata valeinfo reisi sihtpunkti kohta ja kui kohale jõuate, siis avastate ennast keset üllatusi või nt turismifirma ei teavita teid lennuplaani muudatustest, jääte lennukist maha, kas siis on õige väita et ise oled süüdi et selle lennu ja turismifirma valisid? See on sinu ISIKLIK PROBLEEM (OMA VIGA)... Näete, selle simple expressiga oli põhimõtteliselt sama. Minu viga oli see et ma usaldasin veebiinfot. Aga mida siis veel usaldada?

Öeldakse, et usalda aga kontrolli. JUst nii ma tegin. Ja õieti tegin.

PS! Kes arvab et ma meelega Bussifirma tagajalgadele ajasin siis see eksib rängalt. Nad ise ütlesid et ka negatiivsest kriitikast on kasu.
Ma ei ole karjuja tüüp ja see kaebekiri ei koosnenud trükitähtedega tekstist. Lihtsalt Avaldasin arvamust. See et esimene reaktsioon oli negatiivne on ju loogiline ja loomulik. Mis sa ise teed, kui nt tanklas on tankuril peale kirjutatud 98E,mida sinu auto mootor vajab aga tegelikult voolab paaki hoopis D tähisega kütus :P OK selle saab tõestatud et kütusefirma eksis, klient ei pea ega saa ju kontrollida mis kütus tegelikult tankuris on. Noh, ega mina ei pea ega saa ka teha liinigraafikute kontrolli enne kui välja sõidan. Ma lihtsalt eeldasin, et info on õige. Aga ei olnud , mitte üheski teabekanalis ei olnud. Tihtilugu tuleb ju plaanid teha selle järgi millal mingi sõiduk-buss -lennuk, rong välja sõidab. Üks vale aps ja oledki hilinenud.
Omaltpoolt võib teema lõpetatuks lugeda sest leidsin alternatiivi, üks lähisugulane on nõus mu kohale viima.
Johhaidii: OK sa ütled et see mis 2 aastat tagasi oli, on möödanik... hea küll paneme üldse veebi kinni, pole meile seda 20 aasta vanust sidekanalit enam vaja see on möödanik, kuulub ajaloo prügikasti, ei mingit mobiilset parkimist, ega e-toiminguid ja tuludeklaratsioon ka, kõik tagasi maksuametisse paberil deklareerima...
saad sa aru, üle veebi piletite ostmine on mugav ja kui firma töötaja ütleb et see peaks töötama 24/7,ta ei öelnud et vahepeatustesse ei müüda. siis peaks see nii ka olema, aga ei olnud, mina osutasin lihtsalt veale või tahame et vigane sõiduplaan koos mittetoimiva piletibroneerimissüsteemiga jääbki üles või? ...Lisaks on Rakvere ka nimekirjas olemas. Milleks panna nimekirja sihtpunkti, kuhu pileteid ei ole võimalik müüa? Ilu pärast või? ja minu meelest oleks tore kui saaks selle korda või ei, tagasi aega kus bussipileti müüs sulle bussijuht, ühest vändaga piletiaparaadist.

Tip-ile: OK

Su argumendid on asjakohased, aga minu õnnetuseks lõpetan ma töö reedel 23:00 ja peale seda ei lähe enam ükski buss. Taksoga öösel Tallinna?!?

Mis puutub pileti broneerimist internetist siis veel 2 aastat tagasi oli see veel võimalik. Ajal mil veel eksisteeris Eurolinesi kaubamärk. Nüüd enam pole. Lux Expressi liinidirektorile tõin ka konkreetsed näited, las proovib ise netist piletit tellida, sest tema väitis et netis saab broneerida 24/7. Simple expressi veeb aga ei toimi üldse selles valdkonnas.Samuti pole ta kordagi maininud et vahepeatustesse ei saa broneerida ega ette osta. Kuigi, tema peaks seda teadma paremini kui keegi teine.

Järgmine kord kui lendama hakkan siis proovin valida hilisema lennu, seekord valisin selle lennu just raha pärast, säästsin küll paarkümmend eurot aga näed nüüd tuleb sõidukulude peale raha veel peale maksta.

Esimesele kaebekirjale tulnud vastust ma postitama ei hakka, sest üldiselt nad küsisid sellega tagasisidet aga kui mu tagasisidet (saatsin suht pika kirja juba eile ära) nad kommenteerivad ja ühendust võtavad, siis annan tulemustest teada ja ehk postitan ka mõne lõigu vastusest sest oluline on lõpptulemus.
Uudis:
kirjutasin Airbalticu klienditeenindusse ja nende vastuse järgi läheb mul napiks isegi Ülemiste kaudu rongiga minnes:

If you will not have check-in bag, you can make online check-in procedure.

If you check-in via internet, at the airport you will have to be 1h before the flight and gate will be closed 40min before departure.

Ehk siis mul on Ülemistest kuni lennuväravani aega vaid 10 minutit,selle sisse peab ära mahtuma ka turvakontroll, eeldusel et olen 07:50 värava läbinud (07:50 suletakse lennuvärav). Lisame juurde kellade erinevuse ca 1 min (rong, minu, lennujaam,lennuk, nad ei ole kindlasti sünkroonis), lisaks turvaprotseduurid, ühe inimese kohta minimaalselt 2 minutit. Krt ei julge enam rongiga ka riskida.

Ma teen kindlasti ka reisikindlustuse aga pole kindel kas nad korvavad kui nad tuvastavad et need hilinemised olid ette ära teada. Ei usu eriti.

jajahh, tundub et takso on vist tõesti ainus väljapääs.Muidugi on mul ka lähisugulasi autoga, ei taha neid küll äratada hommikul vara, aga proovin juttu teha. Ikkagi on "nutumaik" juures. Ma olin nii pagana kindel et saan Simple Expressiga arvestada. Aga näed mis välja tuli.

Triplekix, alati on võimalik reisida vastavalt rahakoti paksusele, eksole, sinu pakutud variant sobib reisijale kes on oma rahakoti peale äärmiselt tige...võiks ka limusiini tellida kui rahakott kannatab...

Avien, see on isiklik kogemus. Muidugi Tallinnlastel, pärnakatel, tartlastel jne narvakatel on lihtsam, aga kõik kes kusagile vahepeale jäävad, sõltuvad suuresti liinimarsruudist ja ajagraafikust. On muidugi ka piirkondi kust kunagi sellise "mõõduga" bussid kunagi käima ei hakka.

Hetkeseisuga tundub et lumepall on veerema pandud, nad tahavad nüüd minult konkreetset tagasisidet telefonitsi. Nii, et siinkohal ehk saan ka teha mingeid ettepanekuid kuidas asju paremaks muuta. Kindlasti kasutan seda võimalust ära, sest hea bussiühendus on oluline.

OK tänud! Kaalun, siis rongi, ülemistet ei arvestanudki.

Kaebus Lux-Expressi Liinidirektorile kirjutatud! Jään ootama kas vastavad, aga minu jaoks ei muuda see midagi.

OK tänud, jään ootama AB ametlikku vastust.

Käsipagas on tasuta, registreeritud pagas tasuline, täpsemalt http://www.airbaltic.com/public/pagasieeskirjad.html?language=14
Mis puudutab hilinemisi siis ükskord hilines väljalend 10 minutit Roomast ja teinekord rix-ist väljumisel tõsteti lend ootamatult ühelt väravalt hoopis teisele väravale (ilmselt vahetati lennuk, millega lendama pidime), sellega oli ajakadu ca 20 minutit. Reisitõrget pole kordagi kogenud. Kokkuvõttes, punktist A punkti B veab AirBaltic küsitud raha eest küll.

AirBaltic opereerib osaliselt lende algusega RIX-ist. Huvitav millal lendudega TLL-ist alustatakse??? TLL on avatud...

Lootust olukorra paranemiseks on, vulkaan näitab rahunemise märke ning vulkaani piirkonnas tuul nõrgeneb. Lisaks veel KLM ja Lufthansa testlennud...
Loodame et positiivseid uudiseid tuleb veel.

windguru prognooside järgi hakkab tuul "keerutama" alates teisipäevast kuni neljapäevani. Samas arvan et tuhapilve laialiajamine võtab sellegi poolest aega. Tõenäoliselt siis pakuks juba reede, millal olukord võiks hakata paranema, eeldusel et vulkaan ägedamaks ei lähe ning Islandi kohal tuul läänest puhuma ei hakka. Katla pidavat ka ülesärkamise märke ilmutama. Nii,et pinget jätkub küllaga lisaks Eyjafjallajökull-ile.

Kui muu Euroopa on ikka lõksus siis pole sellest kasu. Isegi kui TLL-ist saaks lende avada on vaja on et peale TLL-i avataks liiklus veel teistes Euroopa lennujaamades, et oleks kuhu lennata.

Sellest artiklist hakkas silma 2 asja.
Esiteks, reisikindlustus peab If puhul olema sõlmitud enne 15 aprilli. Seega Selle järgi tundub, et hilisemaid pretensioone nad ei korva. Selleks et nad korvaksid peab mingi muu reisitõrge ILMNEMA kindlustusperioodil,islandi tuhapilv selle alla ei käi... See on tegelikult ebaaus.Kust mina tean, kas nädala pärast seda tuhapilve on või ei ole. KUi ostan 7 päeva ette ja siis selgub, et lennukeeld on on jõus, siis mida ma teen? Jätan reisi vabatahtlikult ära või? Ei saa ju minna ilma reisikindlustuseta reisile. See pole küll kohustuslik, aga tungivalt soovituslik... Mina pole ju süüdi selles et see Eyjafjallajökull purskama hakkas.. Ma arvan et enne reisikindlustuse ostmist helistan näiteks Salvasse ja küsin üle. Nad peavad vastama, sest ma ei hakka ostma kindlustust kui see ei korva tekkinud kahju.

Teiseks soovitavad kindlustusseltsid viia praegu plaanidesse korrektiivid. Jällegi, enamikel juhtudel on tegemist põhimõtteliselt kahe valikuga, kas lükata reis määramatuks ajaks edasi või valida muu reisi sihtpunkt. Kahjuks puudub EEstil hea raudteeühendus Lääne-Euroopaga. Muidu võtaks kohe lennupileti raha tagasi ja läheks hoopis rongiga.
Samas karta on et ka lennupileti raha tagastamine võtab aega. Ühesõnaga nokk lahti-saba kinni, saba lahti-nokk kinni olukord...

Igatahes loodame parimat...

Niisiis, hetkeseisuga on mul veel umbes 2,5 nädalat aega väljalennuni. Õnneks ei ole vedaja veel mu broneeringut tühistanud. Aega veel on (ilma paanikata). Aga on küsimus:
Kas reisikindlustus katab võimalikud tõrked juhul, kui ostan reisikindlustuse 7 päeva enne väljalendu ning kindlustuse ostmise ajal on lennukeeld Euroopas veel kehtiv? Või näiteks, keeldu ei ole ostmise hetkel, kuid sihtkohast tagasi tulles näiteks keeld taaskehtsetatakse? Küsimus on selles et kindlustust ostes, näiteks praegu OLEN MA TEADLIK lennukeelust Kas see on probleemiks?

Teise asjana, mismoodi lennufirmad käituvad kompensatsiooniga? Meedias pajatatakse et ühes lennujaamas on kompensatsiooniga kõik OK, teises jälle mitte ning lennufirma ei tee midagi reisijate ebamugavuste kompenseerimiseks. Praegu jääb mulle selline mulje et reisikindlustus tõepoolest ei ole suureks abiks Force Majeure juhtumite puhul ning siinkohal on mõttekam loota hoopis lennufirma armulikkusele.

Nukraks teeb vaatepilt meedias, kus kümned tuhanded reisijad lennujaamades magavad nagu bed & breakfast hotellis või "laagris"...
Teadjamad, palun kommenteerige, eriti need kel on kompensatsiooninõude esitamisel/taotlemisel kogemusi. Minu vedajaks on AirBaltic.

Katugattara-le, tänud info eest, lõppkokkuvõttes kaotasin siis kusagil 300 eek. Ostsin AB-st, pileti ära ei hakanud rohkem pead vaevama. Samas, kui arvestada juurde veel edasi-tagasi tallinnasse buss (pole autot ja ei ela Tallinnas), et osturallil käia , siis ei kaotanud ma suurt midagi.