reisija66

Reisisell, liitus Tripiga 11 aastat tagasi. Tahab minna:
1 meeldimist
1 postitust / 55 kommentaari
5 (0.8%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Comiso lennujaama vöiks ka otsida, seal leidub sageli odavaid lende Rooma, Milano Malpensasse, Stansteadi ja mujale. Hästi väike lennujaam, ei ole pikka ootamist ja Löuna-Sitsiilias on suht rahulik ja kena puhkuseks.
Vöi siis Cataniast Rooma kaudu näiteks.
Vahel mindud Londoni kaudu Comisosse ja tuldud tagasi Catania-Rooma vöi Catania-Milano kaudu.

Pikemate maade puhul vöivad traditsioonilised kargud olla parem valik, eriti kui käed ei ole väga tugevad.

Prantsusmaalt Itaaliasse rendiautoga söit ei ole hea möte. Kui veel auto anda ära Itaalias, siis kasvab rendihind hoobilt mitmekordseks. Pealegi tuleb läbida stressavaid mägiteid Nizza ja Itaalia vahel.
Provancest(peaasjalikult siis Marsseille lennujaamast) ei ole Pöhja- Itaaliasse häid lennudiile. Ryaniga saab sealt Rooma ja Sitsiiliasse-Sardiiniasse.
Ise lendasin suvel Nizzast Veneetsiasse Easyjetiga ja vötsin sealt uue rendiauto. Paremaid variante ei leidnud ja Charleroi kaudu ei viitsinud hakata terve päeva lendama. Sellisel juhul oleks juba huvitavam lennata Sitsiilia kaudu

Bergamost 40 minutit autosöitu on Iseo järv, umbruses paar väikest mönusat linnakest väiksem ja vaiksem kui Como, seal on ka järves väga huvitav saar suure mäega.

Ehk oleks möistlik, kui päris väikesed, aastased lapsed soidaks näiteks koos emaga lennukiga näiteks Itaaliasse ja liituks seal ylejäänud seltskonnaga. See ei maksa suurt midagi, aga säästab närve. Juhul, kui ikka töesti (matka)autoga Eestist tahetakse minna.
Aga ise lendaks pigem Gironasse vöi Milano-Bergamosse ja rendiks sealt mingi auto. Voi kaks, sest suure auto/bussi rent voib olla kordades kallim vaikese omast, vahemasti selline mulje on jäänud.
Auto tuleks kindlasti rentida samast riigist kuhu see tagasi viiakse, vastasel juhul kasvavad rendihinnad jälle kordades. Tarviduse korral vöib ka riigisiseselt pikemaid otsi pigem lennata, näiteks Bergamost pääseb Ryaniga hästi odavalt Sitsiiliasse, Sardiiniase ja Louna-Itaaliasse.

Eilatis oli isegi jaanuaris vöimalik ujuda, märtsis ei tohiks olla mingit probleemi. Kui inglise keelt ei oska, saab muuseas ka vene keelega peaegu igal pool hakkama. Aqaba on praktiliselt sealsamas, paar kilomeetrit vahet. Mönede arvates pisut soodsam, aga ei oska arvata, kui turvaline Jordaania enam on. Egiptuse kogemus puudub.

Uude Comiso-nimelisse lennujaama peaks saama Ryaniga oluliselt soodsamalt, naiteks yle Londoni, ja vahel isegi lennujaamast lahkumata.
Sealt on kiviga visata Modicasse, mere aarde ja ka Noto ning Syracusa pole kaugel. Tunduvalt puhtamad ja turvalisemad kui Palermo.

Mitte päris alati, aga mitu korda on Airbaltic kottinud täiega. Ja mitte ainult Riias. Ja kui nad rahule ei jää, ja midagi läheb äraantavaks pagasiks siis on hind kusagil 60 euro, väga soolane.
Möistlik on planeerida ette nii et selline jama ei juhtuks ja vajadusel rasked asjad tasku ja ylemäärased vöö kulge riiete alla riputada vöi selga panna ja vajadusel oma riideid sobivate lisataskutega täiendada.. Kui boarding pass endal olemas siis ikka pöhiliselt noritakse pakkide suuruse ja koguse kallal, kaaluma nad yldiselt gates enam ei hakata. Aga sellega, et Baltic pagasiga raskelt kiusab tuleb alati arvestada ja see on ka pöhjus miks vöimalusel Ryanit eelistan.

Kaks korda käidud. Esimene kord sai päevaga Palermost juba nii palju (ja pigem negatiivsed) elamusi, et sinna kauemaks ei jäänud ja sai vöetud suund löunarannikule Modica kanti (sinna on vöimalik ka bussiga söita kui autot pole, aga bussipiletid tuleb osta veidi ootamatust kohast, mitte bussijaamast vaid bussibaarist, mis asub raudteejaamast ja bussijaamast paarsada meetrit.

See piirkond osutus nii kenaks ja viisakaks et sai veel teistki korda käidud. Super liivarannad (näiteks Marina di Modica) ja tohutult vana barokkarhitektuuri (Modica, Noto, Ragusa).
Väga ligidal on väike Comiso lennujaam, kuhu söidab Ryan ja vähemasti yle Stansteadi kogu aeg.
Teistest kohtadest kogemus veel puudub.

Kui rendiauto olemas siis Bergamost 40 minuti tee kaugusel on mönus väike linnake Iseo otse järve kaldal.
Lennujaamas ööbimise korral on peaaegu lennujaama vastas yks bed and breakfast B&B BGY, sinna pääsemiseks tuleb jalutada kiirtee alt läbi väikese tunneli, mis on pöhimötteliselt autode jaoks möeldud aga seal liigub neid harva ja ohtu pole. Paar minutit köndimist. Booking.com näitab sellest pilti kust loeb välja ka nende telefoninumbri. Endal positiivne kogemus.
Aga antud juhul vöib ka olla hea möte ooseks Milaanosse minna. Ryani busside info peaks netis olema.

taksoga läks hiljuti vähemalt pool tundi, riia liiklus on tipptundide ajal kohati päris umbes ja aega läheb palju.
Önneks olin ostnud balticu takso voucheri, mis oli fikseeritud hinnaga, muidu oleks taksomeeter aina tiksunud...
Aga risk on öilis asi ja hommikune buss pole kindlasti mitte viimane.

päris mitmeid riike on seal sellised kus rahakotist vöib juba esimesel päeval ilma jääda ja hullematki vöib juhtuda. Päris ebarealistlik tundub nii ambitsioonikas plaan. Möistlikum oleks seda ikkagi mingiteks väiksemateks osadeks jagada. Ja mitte raisata aega möttetute transiitriikide maad mööda läbimiseks, odavam tuleks lennata. Isegi nädalast ei piisa enamasti selleks, et uhestainsastki riigist esialgsetki ettekujutust saada

mönel rannal peab olema ettevaatlik, laine kipub ootamatult kiskuma mere poole tagasi ja väiksema kogemuse korral vöib ka ära uppuda.
aastaid tagasi juhtus selline elamus yhel rannal, kaardi pealt vaadatuna jäi vist Honolulust "vasakule", lääne poole,

KAhtlane vark, pigem ei joua, kui just Ryan varem sisse ei tule. El Pratti soites oleksin ise aarepealt yhes kohas valesti keeranud, GPS kulub kindlasti ara. TAksoga ehk jouaks aga laheb samuti kalliks. Muidugi voib ju proovida ja voimalusel osta endale back-up pilet kui odavalt saab...

eks neid venelasi ole ka igasuguseid. Votsin ise paar aastat tagasi venemaa reisibyroost paketi (lend Peterburist Transavioga - sest Finnairis olid taas mingid streigiplaanid - pluss Royal Cliff) ja koik oli korrektne ja viisakas, kuigi venelasti oli seal hinnanguliselt vahemalt kaheksakymmend protsenti. Ja koik tunduvalt odavam, kui oleks olnud Eestist voi Soomest ostes.

Selgituseks.
Kui reis sisaldab rohkem kui yhte lendu siis on kaks varianti

  1. Kas on tegemist yksteisega seotud jatkulendudega niiytelda yhel piletil. Sellisel juhul vastutab pohimotteliselt lennufirma kui eelmine lend hilineb ja sa ei joua seetottu jargmisele lennule. Aga sellisel juhul kehtib toepoolest ka no-show reegel, mis tahendab, et kui sa selle paketi mingile reisile ei lahe, siis jargnevad lennud tyhistatakse. Tavaliselt myyvad selliseid lende tavalised lennufirmad
  2. Ryanairi ja teiste odavlennufirmade puhul, mis myyvad yheotsapohiseid (point-to-point)pileteid on asi teisiti. Kui sa ostad sellest lennufirmast mitu reisi ja kavatsed neid jargmimooda kasutada, siis iga reis on juriidilise mottes eraldi, teistest soltumatu reisileping ja see, kas sa jouad jargmisele on ainult sinu enda risk. Kui sa mone nendest reisidest jatad kasutamata, siis see ei too kaasa teiste reiside tyhistamist, sest iga reis punktist A punkti B on eraldi, teistest soltumatu. Nii et no-show reegel siin ei kehti, aga see on sinu enda mure kuidas sa jargmisele reisile jouad.
    Kui sa peaksid siiski kuidagi Stanstedis lennust maha jaama, siis peaks ikkagi leiduma samal paeval moni teine reis, mis vahemasti samasse riiki laheb, sest sealt laheb tohutult Ryanairi (ja ka Easyjeti) lende igal paeval. Juhul kui ymberistumiseks plaanitakse vaga vahe aega ja risk on suur, siis on teinekord moistlik osta varakult tagavaraks ka teine pilet, reisile mis laheb naiteks samal paeval hiljem samasse kohta, kui on voimalust ja seda saab teha naiteks kahe-kolmekymne euroga. Ja kui vaja ei lahe, voib lihtsalt jatta kasutamata.
    Eks see soltub kellaajast ja lennujaamast. Endal on lainud onneks istuda 40 minutit hiljem valjuvale lennukile Charleroi lennujaamas, kuigi seal tuli minna varavast valja ja uuesti labi security sisse. Stanstedis voib see muidugi votta kauem aega, aga kahest tunnist peaks kyll piisama.

Hispaania linnadega selles piirkonnas pole kogemust, küll aga soovitaks sõita üle piiri Prantsusmaale, mis pole sugugi kaugel ja varsti pärast piiri märkamatut ületamist ja peateelt ära keeramist on kena rannalinn Collioure.

Provances käies on ikka ka yhe kuulsa prantsuse kirjaniku hauda kylastatud...tundub et Prantsusmaal ta on isegi natuke vähem kuulus kui mujal maailmas ja rahvast käib ta haual ka kaugemalt, isegi jaapanlasi on nähtud

Alternatiivina vöiks uurida ka näiteks Transaero hindasid Peterburist. Kasutasin seda ise aasta tagasi ja jäin väga rahule nii hinna kui kvaliteediga. Ainus probleem, et maad mööda Pulkovosse minnes läheb palju aega ja lennujaama taksod on kallid. Tegelikult peaks Peterburist ka bussi ja metrooga saama.

See hilisöhtune variant Riiast tundub päris hea. Ka varasem on vahel välja müüdud, nii et hea seegi, kui Tartu asemel Pärnusse saab...

Mürkide kehast väljaajamine on suur ülemaailmne bisness, millel pole mingit tösiteaduslikku alust.
Aga kuna igas maailmanurgas leidub piisavalt kergeusklikke inimesi, kes arvavad näiteks, et leidub imettegevaid vahendeid, millega saab kehakaalu alandada, ilma et peaks ise vaeva nägema vöi millestki meeldivast loobuma, vöi ravida haigusi paremini kui tavameditsiin seda suudab, siis loomulikult on see paljudele väga tulus äriidee ja nagu öeldakse, on patt raha selliste inimeste käest mitte ära vötta. Alates mustlastest ja indialastest kuni apteegis müügil oleva retseptivaba kaubani, mille töhusust pole samuti keegi teaduslike meetoditega (kontrollitud kliiniliste katsetega) näidanud.
Ja Indiast rääkides, kui vaadata ja kuulata mismoodi seal inimesed elavad, juuakse ja urineeritakse samasse jökke, tallatakse üksteist surnuks, minnes kummardama mönda sadadest taskujumalatest, olgu siis kuue käega vöi elevandi londiga.
Kus siin on see vana kultuur? Vöibolla kaks tuhat aastat tagasi seda oli, aga praegu pole India küll koht, kust mingit teadmust vöi "eneseleidmist" otsida.
Köikvöimalikke nakkushaigusi, jah, neid leiab sealt kindlasti.

Kogu lugupidamise juures foorumi vastu ei suuda ma siiski mõista, kas reisifoorum on just see koht, kus eesti keele - mis mõnede asjatundjate hinnangul on üks maailma kõige enam ülereguleeritud keel - reegleid peab igas olukorras lausa religioosse fanatismiga kehtestama.
Ehkki ma mõistan, et sellisele arvamuseavaldusele vastuseks võib oodata sanktsioone, sest kasutajana ei saa ma nautida anonüümse tsensori eeliseid, ütlen ma selle siiski välja sest ma pole kindel, kas lisaks piisaval hulgal jaguvatele sisulistele probleemidele on inimestel vaja oma õlgadel kanda veel sedasorti formaalseid reegleid ja kohustusi ja kellele see võiks olla kasulik.
Aga Ibiza juurde tagasi tulles, minu arvates on seal rannad ilusamad ja soojust võiks sügisel ehk veidi kauemaks jätkuda mainland´iga võrreldes.
Malagast peaks muuseas ka Ibizale saama suht soodsalt lennata nii et üks ei välista tingimata teist. Vt. airberlin, air europa jt.

Minu kogemuse põhjal ei tasu Nices eriti aega viita, rannapiirkondadest soovitaks Nice ligidal Juan Les Pines, ja Marseillest ida pool Saintes Maries de la Mer, seal korraldatakse ka härjavõitlusi. Cassis seevastu on mingil põhjusel ääretult külma veega ka südasuvel nii et isegi eestlane ei pea seal üle viie maksimum 10 minuti vastu. Avignonist veidi põhja poole on kuulus veinipiirkond Chateneuf de Pape.
Ja bäiteks Aixi ja Avignoni vahel üsna mitmed väga kenad külakesed kus võib väga head süüa saada ja ka pikemalt pesitseda

vähemalt A-hepatiidi vaktsiini võib ka viimasel hetkel torgata,see mõjub väga kiiresti, kui tõesti Indiasse plaan minna, sest täiskasvanul kulgeb ta raskelt ja kuigi üldiselt ei tapa, lööb vähemalt kuuks-kaheks rivist välja. Ma ise olen küll Aafrikas korduvalt käinud, kuid India enda jaoks "blacklisti" pannud, sest kuuldavasti on see maa ikka äärmiselt antisanitaarne ja poh...tlik ja suur osa nakkushaigusi nagu A-hepatiit, tüüfus levivad just nn. fekaaloraalsel teel, ehk seal kus inimese väljaheited taas suhu jõuavad, kas siis jõevee, koka pesemata käte, tont teab millisest veest valmistatud jääkuubikute või veel mõnel sarnasel viisil.
Aga maitse üle muidugi ei vaielda,