Viimased kommentaarid

Tere!


Sobivaim kuu oleks veebruar. Kui arvestada reisi pikkuseks 2 nädalat, siis kahekesi tube jagades ja mitte väga priisates saab 1000ga hakkama, sealhulgas lennupiletid, aga kui on soov vabamalt võtta, võiks 1500ga arvestada. Nö teejuhi tasu oleks ca 120 eurot, arvestusega, et kokku tuleb 5 inimest. 

Heade soovidega 

Martin

Bussiga (ca 6-7 tundi) Ranongi ja sealt paadiga üle jõe on kohe Kawthaung nimeline Birma asula. E-viisaga saad sealsest piiripunktist kenasti läbi.

Siin ei olegi asi niivõrd erinevas arvutis, vaid hinnad muutuvadki ajas nö ebaloogiliselt ja see on täiesti normaalne. Mingi aeg katsetasin päris pika perioodi jooksul erinevaid brausereid, küpsiste ja vahemälu kustutamist ning ka VPN-i, aga ei märganud, et see oleks efekti andnud.

Nii Momondol, Skyscanneril kui Google Flightsil on omad plussid. Viimase otsingumootor on tõeliselt kiire ning lisaks mainitud kaardirakendusele on võimalus otsida soodsamaid hindu nii kuu kui pikema perioodi lõikes. Seda võimalust pakub ka Skyscanner ning see on väga sobilik just paindlikele rändajatele. Senise kogemuse põhjal näib, et GF kuvab kalendris esialgsed hinnad suurema tõenäosusega õiges, ehk lõplikus suurusjärgus kui Skyscanner.


Erinevalt teistest näitab GF vaid hindu, mis kehtivad otse lennufirma kodulehelt ostes.

Kes soovib leida kõige odavamat hinda mingil konkreetsel marsruudil, peab igal juhul mitut erinevat otsingumootorit kasutama, sest mõnikord leiab üks, mõnikord teine parima võimaliku ja soodsaima variandi. Isiklikul hinnangul ei ole Momondo otsimiseks just kõige sobivam ja mugavam, aga kui ostmiseks läheb, võib sealt päeva lõpuks siiski kõige odavama hinna pakkuja leida.

Kiwi sobib pigem otsimiseks, sest selle algoritmid suudavad isegi kõikvõimalikke odavlennufirmade lende kuvada ja neid ka omavahel kombineerida. Kui ei ole teatud piirkonna vedajatega kursis, on see alustuseks täitsa ok platvorm. Samas ostmiseks seda ei soovita, sest hind võib kohati isegi kallim olla kui otse lennufirma(de) lehelt ostes, ning lisaks suudavad nad hästi ära peita riske liiga lühikeste ümberistumiste korral või leevendada neid teatud (kahtlaseid?) garantiisid pakkudes. Kui on plaanis 3-4 lendu korraga osta ning ei soovi enda andmeid mitu korda sisestada ja kaardimakset sooritada, on kiwi.com muidugi üsna mugav variant.

Nii mõnelgi on ehk hoopis teised kogemused ja ega lõplikule tõele ei pretendeerigi.

Huvitav, mida küll teeks Filipiinidel tagaotsitav misiganes EV dokumendiga, kui tal pole reaalne võimalus kodumaalt lahkudagi? 


Samas pole isegi selge, kas tegemist on elamisloaga, ID-kaardiga või mõlemaga. ID-kaardi eelduseks on EV kodakondsus, mille olemasolus kahtlen. Isegi kui see olemas oleks, siis ID-kaardiga poleks antud juhul niikuinii midagi peale hakata.

Igal juhul kui kõikidele küsimustele vastused saaksin, aitaksin võimalusel, sest ei näe selles liialt suurt riski. Väikese seikluse vastu pole mul ka kunagi midagi.

Ka FB grupis "Eestlased Filipiinidel" otsib keegi naisterahvas inimest, kes dokumente Filipiinidele toimetada aitaks. Võimalik, et ta on seotud siinse antud teema algatajaga. Kui mitte, siis suhtuks isegi juba tavalisest suurema ettevaatusega ja soovitaks seda ka kõigil teistel teha.


Aga üldiselt võiks ikka kahe jalaga maa peal püsida- kui see asi pole ka päris puhas, siis narkoveoga nüüd kohe kindlasti tegemist pole. Ei tea ka, et meil siin oleks hiljuti uus pulbriline või mis iganes kujul uutlaadi Eesti Nokia leiutatud, mille suhtes teisel pool maakera ootamatult suur nõudlus on tekkinud. Seega, kui pea on ikka omal kohal, siis vangla ei oota ja lennukist väljudes maha ei lasta. Kuigi ei vaidle vastu, et Reaper räägib karmistunud narkopoliitika kohta vägagi õiget juttu. Nulltolerantsi diilerite suhtes tunnistasid ka veebruarikuus Cebu Citys kohatud kohalikest tuttavad.

Selline teema lisab aga igal juhul vürtsi siia keskkonda ning lubab piiluda nii mõnegi sõnavõtja hingeellu, nii et igati kasulik lugu minu hinnangul!

Absoluutselt, kõik võib olla. Kui keegi heatahtlik oleks valmis aitama, tuleks väga terve mõistusega läheneda. Kui tekib kahtlusi, kas mainitud dokument ikka on väljastatud Eesti ametiasutuse poolt ja vastava sisuga, ning üleandjaga kohtudes on lugu ikka veel liialt segane, peaks häirekell koheselt helisema. Olen ise korduvalt Filipiinidel käinud ning sealsete asjadega veidi kursis. Nii elamis- kui töölubadega võidakse vabalt hämara taustaga äri teha, sest väga paljud filipiinlased vajavad neid, et teenida raha enda suure pere jaoks. Aitäh eest vastavaid dokumente neile keegi ilmselgelt ei jaga!


Aga see ei tähenda, et iga asja taga lähemalt tutvumata kohe tonti tasuks näha. Ettevaatuseks võib soovituse anda, aga seda võiks ehk natuke diplomaatilisemalt teha.

Hädas olev inimene on tavalisest emotsionaalsem, nii et selles valguses on mitte kõige korrektsemalt koostatud ja küsimusi tekitav postitus mõistetav. Aga ainult selle põhjal kedagi üsna koheselt petiseks tembeldada ja teemale hoiatav silt kleepida- kas see on tõesti uus trip.ee tase..?


Võiks ka valgustada, mislaadi drooge tasuks küll Eestist Filipiinidele smugeldada. Vastupidi suuna puhul oleks teine asi. Kui oleksin ise sinna lendamas ja valmis aitama, sooviksin loomulikult ka ümbriku sisu näha. Ei oleks raske otsustada, kas tegemist on illegaalsele veole kaasa aitamisega või mitte. 

DHL on kahtlemata parim võimalikest variantidest. Soovitus ise kohale lennata kõlab ka ju teoorias hästi, aga isegi kui see ca 1000 eurot oleks kohe tagataskust võtta, võiks seda summat mõne kuu pärast palju mõistlikumalt paigutada.

Loodan, et teema algatajal oli tõsi taga ning kõik laheneb hästi!

Ei usu, et VM lehel Tai kohta valeinfo on. See teine Aasia riik võib olla Filipiinid, kus kehtib küll nõue, et pass peab ka peale riigist väljumist veel vähemalt 6 kuud kehtima.

Viimane kommentaar on väga asjakohe, sest Qatari lende jälgides avastasin tihti, et Momondo pakub mingeid kombinatsioone, mida Qatar enda lehel ei paku. Ja need kombod olid just hästi lühikese vahepeatusega. Seega on olemas võimalus, et need lennufirmad koodi ei jaga ja seega keegi ka vastutust ei võta. Teine variant on see, et siiski jagavad, aga Qatar ise ei riski selliseid variante enda lehel välja pakkuda, et ei peaks hilisemate probleemidega tegelema.

Uuri asja!

Kui on mitu lendu eri vedajatega ja need on küll ühel piletil nagu on võimalus nt kiwi.com lehelt osta, ei tähenda see veel sugugi, et äraantav pagas automaatselt lõppjaama lendab. Lisaks ei vastuta antud juhul ka antud vedajad, kui mõni lend ära jääb või hilineb ning Sa seetõttu järgmisest lennust maha jääd. Kiwi vist küll pakub mingit garantiid selle olukorra suhtes, aga ise küll selle peale välja ei läheks, et probleemi korral nendega suheldes kiirele ja heale lahendusele lootma jääks.

Üldiselt on ühel piletil olevad lennud siiski omavahel koodi jagavad, nii et probleemi pole.

Samas kui pagas järgmisele lennule ei jõua, siis võib ikkagi omajagu segadust tekkida, aga siinkohal ei oska väga kaasa rääkida, sest reisin alati vaid seljakotiga.

Jaa, absoluutselt, seltskonna või pere puhul on loomulikult teine asi, andsin seda ju isegi enne mõista :) Aga olid ka ajad, mil ühe inimese pealt oli vahendajate kaudu võit ikka ligi 50 eurot, mitte ca 10 nagu praegu.

Norsu, muidugi on tore, et Sul on õnnestunud vahendustasudest pääseda, aga paljudega on teisiti, mistõttu olengi siin tähelepanu pööranud asjaolule, et kindlasti ei tasu pimesi Momondo ja kolmandate otsingumootorite põhjal kõige soodsamat hinda pakkuva vahendaja teenuseid kasutada. Aastaid tagasi kasutasin ka ise vaid vahendussaite, ja kuna siis olid kaardimakse teenustasud alla 10 euro, oli võit märkimisväärne.

Kvaliteetsetel lennufirmadel ei tohiks varjatud tasusid olla ning kaardimakse eest ei küsita ka enamasti ühtegi eurot, aga eks kindlasti leidub ka erandeid.

Perele piletite ostmise puhul on loomulikult asi teine. Mainisin seda ka ise ühes eelnevas kommentaaris.

50 eurot soodsama pileti all pidasin silmas alghinda, mida tickets.ee või kes iganes kolmas vahendaja Momondo otsingu tulemustes enda kaudu ostetava pileti hinnana seni kuvanud on. Reaalne võit on lõpuks oluliselt väiksem, nii et sellisel juhul tasub enamasti otse lennufirmalt pilet osta

Mõnes mõttes mõttetu sellele tähelepanu pöörata uue info valguses, et kaardimakse tasusid enam küsida ei või, aga vähemalt sai ehk mõnele selgemaks, et tasub kindlasti ka lennufirma enda hinda kontrollida. Ja nagu eelnevalt korra ka mainisin, siis kohati on need isegi madalamad.

Nii palju lisan ka veel, et nii mõnigi sait, mis enda otsingu tulemustes erinevaid vahendajaid välja pakub, on tihtipeale nende vahendajatega otseselt või kaudselt seotud ning seetõttu kuvatakse kõigil enamvähem sarnased hinnad, näitamaks, et ega mujalt otsides midagi paremat ei leia, kui juba nii mitu saiti enamvähem ühes suurusjärgus hinda pakuvad. Kui aga kasutada mõnda kolmandat otsingumootorit, tulevad välja hoopis teised ja paremad pakkumised. Nii et hea hinnaga piletite ostmine nõuab päris korralikku eeltööd ning ka taustateadmisi. Viimasel ajal on meeldima hakanud https://www.google.com/flights/ mis on kõige kiirem otsingumootor. Tulemustes kuvatakse enamasti lennufirmade enda hindasid. Seda olen siiski märganud, et teatud häid hindu ei suuda see süsteem üles leida, eriti tuleb see välja open-jaw lendude puhul.

Igal juhul soovin kõigile edu hea hinna leidmisel, piletite ostmisel ning loomulikult ka meeleolukat reisi!

Muide, juba praegu on väga hästi näha, kuidas seadusemuudatus on nt Momondos pildi ikka hoopis teiseks muutnud- tickets.ee jt hinnad ei ole enam 40-50 eurot lennufirma omast odavamad, vaid on samas suurusjärgus, ning kui hakata pileti eest maksma, on tõepoolest näha, et kaardimakse teenustasu enam ei küsita. Ei tea, kas tickets.ee kasutas ka varem võimalust pangaülekandega maksmiseks, aga vähemalt nüüd on see pigem nende enda huvides täitsa olemas.

Jah, pakub, aga mitte alati. Ning enamasti on eespool ikkagi mitmed vahendajad, mistõttu jääb lennufirmade hind esialgu pigem nägemata, kuna selle nägemiseks peab klikkima a la "Vaata kõiki 20 pakkumist". Ja kui pakub ka kolmanda neljanda tulemusena, on kasutaja esimene järeldus ikkagi see, et lennufirma hind on kõikidest ülejäänud hindadest kõrgem, mis paneb enamus inimesi automaatselt odavamat eelistama. Kordan veelkord, et paar aastat tagasi ei olnud see mingi probleem ning võis julgelt mõne enamvähem tuntud vahendaja valida ja hinnavõit oli tõenäoliselt mitukümmend eurot, aga isiklikul hinnangul on olukord muutunud.

Ning ma ei tea, kas Sa, norsu, ei viitsi või ei taha minu kommentaaridesse piisavalt süveneda, aga mul ei ole mingit probleemi- soovisin vaid inimeste tähelepanu pöörata sellele, et esialgu soodne hind ei pruugi lõppkokkuvõttes sugugi soodsam olla. Või on ainult nii väikese summa võrra soodsam, et see ei tasu enam riski ära, et tickets.ee või mis iganes probleemse saidi teenuseid kasutada. Ise olen ka siiani alati kõige odavamt varianti eelistanud, aga nüüd, peale kahe aasta pikkust pausi reisimisel, olen väga põhjalike soodsate piletite otsingute järel avastanud, et ajad ei ole enam endised. Aga kui laupäevast kehtima hakanud seadus tõepoolest toimima hakkab, saab olema huvitav näha, kuidas hakkavad opodo-d jt edaspidi kasumit teenima.

Päris naljakas on jälgida, kuidas mõningad inimesed siin on nii tundlikud vms, et käsi tõuseb kohe eriti kergelt miinuseid laduma. Mitte et see mind väga häiriks, aga antud teema puhul näitab see, kui kitsarinnaline on suhtumine- a la mul on kõik superhästi, ei tea, mis mõttetut juttu see siin suust välja ajab.

Minu jutu point oli see, et neid inimesi on rohkem kui 1, 2 või 3, keda see teema puudutab, ehk peale norsu ja veel mõne kasutaja siin on veel sadu, kellele möeldes enda kommentaari kirjutasin. Kõigil ei ole kohe kindlasti sobivaid kaarte ja ehk ka võimalust virtuaalkaart teha, sest seda võimalust pakub vist vaid SEB, seega võib osutuda kasulikuks võrrelda hindu lennufirma omadega ja alles siis otsustada, kas vahendaja kasuks otsustamine on ikka mõistlik.

Seda on küll huvitav lugeda, et enam ei tohi EL firmad antud teenustasusid küsida. Siinkohal tekib küsimus, kuidas suudetakse vee peale püsima jääda, kui selline teenimisvõimalus ära kaob.

No see jutt õigest kaardist kõlab kui mõne sellise saidi turundusjuhi suust, ära pane pahaks norsu :) Ehk siis reaalsus on see, et on vaid väga vähesed kaardid, millega makstes teenustasu ei lisandu. On ka täiesti tavaline praktika, et need vähesed kaardid seal nimekirjas on veel mingid eriti haruldased väljalasked, nii et on ilmselge, millega vahendusfirmad seda pidu jätkata püüavad, sest tundub, et paar aastat tagasi toiminud ärimudel ei ole enam efektiivne.

Kusjuures enne mõtlesin isegi peale postituse tegemist, et kas nt neljaliikmelise pere puhul oleks võit siis vastavalt 4 korda 10 eurot või vahel ka natuke suurem summa. Kui nii on, siis tasub loomulikult vahendusfirmat kasutada.

Igal juhul viimasel ajal siin promotud sooduspakkumised, mis on leitavad Momondo kaudu, ei ole tegelikkuses sugugi nii soodsad, kui alghinnale lisandub mõne saidi puhul veel ca 30 eurot kaardimakse teenustasu, nii et trip.ee võiks selles osas natuke täpsem olla ja inimesi rohkem valgustada. Saan aru, et on ju tore selliseid diile siin pidevalt välja hõisata, aga kuna vähesed leiavad aega süvenemiseks ja sügavamaks analüüsiks, siis kuluks väike lisaselgitus marjaks ära. Mõtlesin isegi alles hiljuti, et peaks ehk tegema vastava postituse ja sellega inimeste tähelepanu antud asjaolule pöörama.

See ei ole küll otse teemasse, aga enda viimase aja otsingud ja võrdlused on sellise tunde tekitanud, et vaid väga harva tasub kasutada mõnda vahendussaiti, mida Momondo, Skyscanner või kes iganes kolmas enda tulemustes soovitab, sest enamasti on hinnavõit vaid ca 10 eurot, kui kõige viimasel hetkel kuvatav kaardimakse teenustasu juurde arvestada. Seega soovitan mainitud lehti küll kasutada, nägemaks, milliseid ligikaudseid hindasid teatud lennufirmad pakuvad, aga pilet osta pigem otse teenusepekkujalt.

Ja kas on keegi veel täheldanud, et kohati on juba algne hind, mis mõne vahendussaidi puhul kuvatakse, tegelikkuses kõrgem kui lennufirma seda enda kodulehel pakub? Tundub, et kasutatakse ära nimestesse juurdunud teadmist, et tasub igal juhul vahendussaite kasutada, sest hinnavõit on arvestatav.

Chiang Mai oleks ka minu soovitus. Sealt Paisse pole ka pikk tee. Eks Pai selline Põhja-Tai El Nido kipub olema, ehk et palju turiste, peamiselt backpackerid/hipid, nii et kirev ööelu jms.

Aliand mõtles pigem seda randa:

https://www.google.ee/maps/place/Wai+Chaek+Beach/@11.9976223,102.3137536,15370m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x310419efb43b9f33:0x2db30dbbf28205a7!8m2!3d11.965361!4d102.3595152

Aga sinna saab ka nii tsikli kui autoga, kuigi selleks peab omajagu vaeva nägema, sest tee on päris pikk, kuna peab sõitma suure ringiga teisele poole saart. Ise käisin seal tsikliga ning sain randa välja sõita. Kui hiljem ümbruskonda avastama läksin, sõitis mulle džiibiga vastu kohalik, kes elab sealsamas ranna lähedal. Tsikliga on sinna ilmselt reaalsem minna, aga tee ei ole kindlasti algajatele mõeldud! Seega kajak on teatud juhtudel parem valik. Samas kui on soov saare idarannikut avastada, tasub selle ranna külastus kavva lülitada küll. Ise läksin veel nii kaugele, et ööbisin seal asuvas lagunenud ja maha jäetud majutuspaigas. Rannaribal nägin ka ühte porgandpaljast näitsikut, kes ööbis väikeses onnis. Ühesõnaga tõeliselt idülliline paik, millest mulle jääb kahtlemata kustumatu mälestus. Wai Chaek Beachi külastavad aegajalt ka kaatrid ja paadid, mis sinna rahvast päevitama ja suplema toovad, aga rahulikumat ja ilusamat randa Koh Changil ei leia!

Erikhi, mis Sinu jaoks on jabur, pakub ehk paljudele kolmandatele huvi ja mõtteainet? :)

Sellega, kui ütlesin, et inimesed on laisaks ja mugavaks muutunud, ei ole end ülejäänud inimestest distantseerinud, sest see käib ka minu enda kohta, nii et üleolekut ei peegeldu siit kusagilt. Minu plaan on nüüd reisimisele lihtsalt natuke teisiti läheneda kui seni ja kindlasti ei kavatse ma selle käigus neid, kes kannavad reisil kaasas nii sülearvutit, nutiseadet, telefoni, kaamerat jne, halvustada vms. Vaba maailm, vabad valikud. Kelle jaoks tähendab ilma liigse tehnikata reisimine enda elu raskemaks elamist, kelle jaoks huvitavat väljakutset ja võimalust kaugete maadega ja sealsete elanikega veel enam ühele tasandile jõuda.

Kusjuures GPS-i või Google Mapsi pole senistel Kagu-Aasia reisidel eriti kasutanud ja pole ka puudust tundnud. Tsiklitrippide puhul saab rendikohast kaasa vajaliku paberkaardi ja/või teejuhatuse ja sellest on seni piisanud. Vahel on ette tulnud ka väikesi eksimisi, aga see teebki ühest tsiklitripist, matkast jne tõelise seikluse.

See ei lähe küll väga teemasse, aga mugavast/ebamugavast elust on väga põnevalt rääkinud Alari Allik, nii et soovitan teda kuulata: http://vikerraadio.err.ee/v/ooylikool/saated/b6905875-3a25-477e-8a62-5cdcf93d37e2/ooulikool-japanoloog-alari-allik-mugav-elu-ja-ebamugavad-otsused-

Kusjuures Sony RX-100 on otsingutel endalegi silma jäänud ning kui valida, kas osta paarisaja euro eest korralik kaamera või keskpärane nutitelefon, pole kahtlustki, kumma kasuks valik langeks!

Kõikide selliste olukordade vastu me end niikuinii kindlustada ei suuda, nii et see jääb igaühe otsustada, kui põhjalikult ta end kõikvõimalikeks ennustamatuseks situatsioonideks ette valmistab.

Arvan, et kui oleksin ka igapäevaselt nutitelefoni kasutaja, poleks antud juhul minu jaoks mingit küsimust mida kaasa võtta ja mida jätta. Kuna aga olen aastaid sellise seadme ostmist vältinud, teen seda pigem ka praegu, sest ma tõesti ei näe mõtet soetada ühte järjekordset asja, mida vaid korra aastas kasutan.

Aga jah, Norsu, mulle üldiselt meeldib küll selline arhailine elustiil järjest enam, eriti viimastel aastatel üha pikemalt maakohas viibimise järel. Vankriga seal küll ringi ei sõida, aga Vene villis on küll igal juhul kordades eelistatum sõiduvahend (loe: nii praktiline tööloom kui meelelahutaja), kui mistahes muu mugavam masin, millega kunagi sõitnud olen ;)