Cocoboco

Uus kasutaja, liitus Tripiga 5 aastat tagasi. Tahab minna:
98 meeldimist
0 postitust / 199 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

2013 a ostetud 200.- € Garmin 2495 live uuendustega toimetab siiamaani suhteliselt pädevalt ja välismaal liikudes on just ristmike abi kasuks. Paar korda on seegi mind teadmata põhjustel suunanud mitte kiirteele vaid läbi küla, kuigi kiirtee oli juba seal vähemalt 5 aastat ja ka GPS kaardid uuendatud.
Võib ju nuti otsas mugavalt end tunda aga mul polnud varasemalt mingit tahtmist kommunikatsiooni pakkujaid ülemäära nuumata.

See, millest sõltub korralik või mitte korralik GPS , ei ole arusaanud. Kui nt Garmini seade, siis kas osta see 100.- € või 300.- € ? Mis seal vahet ? Kui kaardid peal ja ekraan helendab, siis kohale ta sind ju juhatab ? Või mida imet sellega veel siis teha ?

@eelmine kommentaar

Kui suur see ajakulu saab tulla +25 km pealt ???.
Lisaks arvestades, et alates Bialystokist on uus tee, 2+2 rida !
Läbi Lomza sõites saad nö uue tee peale alates Zambrow' ist aga sinna tuleb ka jõuda. Sh, loomulikult pole Aug-Lomza-Zam teel väga viga aga ei ole sellist dogmat, et saad mingi loto võidu läbi Lomza sõites. Kui liigud 90-ga nii läbi Lomza kui ka Bialystok'ist alates 2-realisel, siis loomulikult on lühem tee kiirem. Paraku tuleb tõdeda, et enamik "kruiisijaid" muutub EU poole sõites "tänakuteks", mis tähendab, et parem tee + möödasõidu võimalused, on kiirem tee.

Leedu külakultuuriga ja rekka parklatega siiski ka vähema kilometraaži läbimisega "päevas" tutvuma ei pea aga tõsi ta on, et ma rakendan-sobitan viimasel ajal marsruudi läbimise ette mõne nö vaatamisväärsuse või ka niisama chill-õhtupooliku. Miks ma peaksin tutvuma vaatamisväärsustega ja tundma end chillilt vaid kohapeal ? Kui on kiire kohalejõudmisega , on uhamine loomulikult aktsepteeritav - igaühele oma variant ja variante on palju.

Kui on seltskond , kes soovib kiiresti kohale jõuda, on sobiv sõiduk ja mitu juhti - tuld.
Mina sõidan perega ükski roolides ja lähtun sellest, et inimvõimetel on teatud piirid, lisandub vastutus ja ohutus.

"Vabandused" ja  jah kõigile 1-2-päevaga sõitjatele. Ok , räägime lihtsalt siis tundidest ja vb märgiks siis ära väljasõidu kellaaja , vb oleks abiks ka roolis olemise aeg. Võiks täpsustada ka seda, et päev on päev, öö on öö ja need kokkuliites saame ööpäeva.
Kui ma eelmises postis kirjutasin 3-päeva, siis tähendab see sõna otseses mõttes päevasõitu normaalse ajagraafikuga, mitte , et sõidan varahommikul kell 4-5 välja.
Vapustavate "tripi-tänakute" kõrval olen ma ka 25h-ga Lux'i sõitnud (2350km), sisuliselt 1 päeva pärast mahakandnud. Hästi ei kujuta ette, et sama ajaga Zadarisse jõuab, kuigi, tunnistan, et seda teed pole sõitnud ja vb on tõesti see trass sama kiire kui saksa autobahn'id. Kuid isegi isegi heade teede peal väljaspool autobahne tuli parem jalg põrandasse vajutada, et see nö "meistriklass" - 25h väljateenida. Mis tähendab suhteliselt räigeid kiiruse ületamisi Baltikumis ja Poolas.
Krdi mõttetu tähenorimine.
Võtame siis lihtsalt selle sõiduaja tundides, ilma peatusteta (min-max) ja anname küsijale ette, las ise jagab, mitme ööpäevaga soovib kohale jõuda.

Varssavi - Umag ~1200km
Varssavi - Zadar ~1300km

10-päevasele tripile suure seltskonnaga (loe: 2 seltskonda - 2 autot) , suhteliselt keeruline ettevõtmine, et kõigile sobivaks  muuta. Pigem nii lühikese ajaga endale parim lahendus kombineerida.
Min 3- päeva sinna , 3 tagasi. 4 päeva jääb kohapeale. Suts vähe... nii pika reisi jaoks.
Horvaatia kohta on siin väga palju teemasid , sh koos erinevate marsruutidega; vaatamisväärsused samuti jätkuvalt kõik samas paigas.  

Otsida Viinist erilist spordikultuuri ja "adreka-laksu" - nagu nõela heinakuhjast. Kas mõistlikumat sihtkohta poleks kaalunud vastavalt huvile/eelistustele. Viin on ikka ajalugu-kultuur-muusika. Tunned end nagu elevant portselani poes.

Termide kohta tulistati küll puusalt ja täitsa vales suunas:
Võrreldes täiskasvanute 3h hindasid , siis mainitud Slovakkia termid:

20.- €
ja võrdluseks läheduses asuv Chocholowskie temid Poolas:
17.- €.
Miks torkas silma. Absoluutselt igal pool on euro saabumisel hinnad tõusnud, kuid Poolas on teadupärast zlotid ning olles päris palju Poolas käinud (mitte ainult läbisõitnud), on Poola enamikes valdkondades soodsama hinnaklassiga.
Slovakkia, enda raha omades, oli samuti soodne või soodsamgi kui Poola, enam mitte.

Ole hea , kasuta ka otsingut. Veneetsiast ja Lido di Jesolost on piisavalt teemasid. Need soovitused ja tähelepanekud ei ole ajaga muutunud.

Garda järve ümbrus, ükskõik kust ja millist väikelinna vaadata.

Muidugi otseselt üles ehk põhja poole see ei jää.

Zakopanes käinud. Suvel autoga väga aeganõudev liigelda, kuna sihtkoht on väga populaarne ning geograafiliselt ning teedevõrgustikult nö sumbuurne.
Kui pole just plaanis Zakopanes konkreetselt olla, siis nimetatud termide paigus liigeldes pole asi hull.
Meile lastega aga Zakopane väga meeldis. Käisime ka Tatrates väikesel matkal.
Termide kohta soovitan ikkagi vaadata nii kodukaid kui välisarvamusi.

Ootasin suure huviga üksikasjalike reisimuljeid nagu pealkiri lubas aga peale transpordi-transferi ja eelarve kahjuks midagi lugeda polnud.
500.- € eest , kust mingeid mälestusi pole (peale transpordi) ega emotsioone ei teki, pole küll mõtet reisile minna...

Vabandust künismi eest. Aga pealkiri võiks olla siiski vastav sisule.

Lõpuks ometi ka konkurentsi "Novale" ja "Tez'ile"

Buldooza - kas Panevežise ring oli juba siis valmis, ei taha uskuda ! Või sõitsid teist kaudu ? Minu jaoks oli see 2 nd tagasi kõige aeganõudvam.

Palanga kohta on mitmeid teemasid , ka uuemaid kommentaare. Soovitan tutvuda. Ka ise olen lisanud.
https://trip.ee/search?q=palanga

Ilma jaoks soovitan:
Saab vaadata igasugu parameetreid ja aega.
Soovitan ka lugeda siinsest foormist erinevaid teemasi ja postitusi La Strada kohta:

Vinjeti ja eraldi teemaksu all mõeldi ilmselt tasulisi lõike, nt  Grossglockner või mõni tunnel (Felbertauerntunnel) vms. Seega päris umbluu nö topeltmaksustamine pole.

... ja mitte ainult suusatama !

Ei hakanud uut teemat tegema vaid jagan suviseid kogemusi siia: Harrachov ; Liberec

Harrachovis ööbisime läbisõidul ootamatult 2 ööd, sest nii äge koht oli. Miks ? Kuna lastega pere, siis lastele väga palju välis-mängualasid + ka suurtele. Lisaks kes kõrgusi ihkav, on Harrachovis üks suusahüppe lennumägi K200+ m. Kahjuks oli ilm kehva ja me ei hakanud sinna otsa pürgima. Kehva ilmaga oli lastele ajaviitmiseks batuudi-mängukeskus. Küll aga käisime vaatamas suusamuuseumi, mis on avatud 2017 sügisel ning avajaks endine suusahüppaja, kahjuks ei suutnud nime kõla järgi tuvastada. Siiski tema poeg olevat kahevõistlejana osalenud ka olümpiamängudel. http://skimuzeum.cz/ 
ja koske: Mumlavsky Vodopad
https://www.autovylet.cz/mumlavske-vodopady-jsou-prima-vylet-z-harrachova/ .
Samas on selge, et kes on käinud vaatamas Krimmli koske Austrias, ei avalda see erilist muljet aga see on siiski nende vaatamisväärsus ja nii seda ka hinnata tuleb !

Samas regioonis on tegelikult palju sportlike tegevuse võimalusi nii sees kui väljas, ei jõua kõike kirjeldada. Naaberküla/linn Poola poolel on Szklarska Poreba. Mis on suuruselt suurem, hinnalt arvatavasti suts odavam, kuid ei julge väita et huvitavam. Siiski on seal suvine rullkelgurada http://www.szklarskaporeba.pl/en/79-wszystko/o-szklarskiej-porebie/atrakcje-i-zabytki/1157-alpine-coaster.html
Sinna peale ei jõudnud aga avaldas muljet. Küll võib nii Saksamaal kui Austrias olla ägedamaid - ei tea...
Neil on ka ühine nn külastuskaart, mis annab mitmeid soodustusi (ka. Liberec), kaart ise pole kallis ka , kuid mitmed majutused pakuvad seda hinna sissegi.
Soovitan piirkonda gmapsiga sisse-zoomida ja vaadata lisaks omal käel
jne.
Ööbisime ka Liberecis , kuid see linn avaldas pigem äraspidist emotsiooni. Ehk lootsin sattuda mõnusasse suusalinna/külla aga tuli välja mingi "ma ei tea mis asi" - pigem tööstuslik linn.
Liberecis on aga lastele suhteliselt vastuvõetav veepark Babylon https://www.centrumbabylon.cz/aquapark-22.html
ning loomaaed: https://www.zooliberec.cz/
Muidugi ka mitmeid muid atraktsioone.

Kui aga Praha poole hoida, siis soovitan kindlasti külastada Miraculum'i vabaaja parki: https://www.mirakulum.cz/
Kuni teismeliste lastele väga äge keskus, palju ronimist, seiklusmajad jne. Ka jahutav lõbustusega veeala (jalgupidi) on olemas, eeldab siiski läbimärjaks saamist ehk siis soovi korral ujumis/ranna riideid. Vahetusvõimalused olemas.

Reaperile kinnituseks:

Uus kate on pandud Kilukülast Riia poole, piirang küll 70km/h kuid pigem lastakse siiski 90km/h+.
Riiast: soovitan sõita äärelinnast, võidab aega kui km-d: Ehk siis: A2-Kekava 
1) siis kas Juglas Iela-Lubanas iela-A7 või
2) A2-A7 (A2 arvatavasti tihedam).
Panevežise ringteedel suured ehitused, võtavad aega maha min 1/2h. Soovitan sõita läbi Panevežise, kuigi teed hullud, võidad oluliselt nii km-d kui aega.
Mariampole kandis ka teetööd, kuid neid ei saa vältida ning samuti suurt aega õnneks ei röövi hetkel.
Poolas:
Ost.Maz kuni Wyszkow (või vastupidi) 30+ km teetöid, eriti Varssavi poolses otsas võtab "porri" käima, teeääres ka näha :P. Kuid vältida pole mõtet. Huvitav on see, et suur vihma torm on uueltki teelt juba osa aluspõhja ära viinud, ju see on nagu Tallinn, mis iialgi valmis ei saa... :P
Arvatavasti Lääne poolt sõites kulutad vähemalt sama palju aega ja pidurdamisi asulate vahel.
Kindlasti tasub sõita Lomža - Zambrow - Varssav või  kes viitsib lisada 20 km, siis Bialystok-Varssav.

Leedus on odavaim kütus: hind , mida nägin oli 1,06 kõige odavam ja seda magistraali ääres. Reeglina siiski u 1,15-1,23
Lätis keskmine hind 1,24-1,26, võib leida nt vahetule enne Riiat Adaži kandis Nestes 1,17.
Odavamat Lätis E67 magistraali ääres ei leia, just tuldud ja vaadatud.

Soovitan Varssavis Marki sissesõidul M1 Marki ostukvartalisse sisse pöörata ja pmst saab  terve päeva kõik vajaliku kätte shopata. Sh mainin , et väga tihti peale on nii Auchanis kui Tescos odavamad hinnad kui palju reklaamitud turgudel ja muudes ostukeskustes.
Ka paljukiidetud ja promotod Pepco on Poolaski täiesti mõttetu koht, kuna kaup ei vasta mõistlikule kvaliteedile hinna suhteski.
Just hiljuti praktiseeritud.
Lastele: Palanga; Klaipeda-Nida ps, kus ka delfinaarium, suht äge show. Merilõvid ei tasu külastamist pärast. Meremuuseum ise nr 1 koht Leedu muuseumite hulgas. Küll aga võib olla põnev liivaluidetel kondamine Niidal. Paraku on Niidale sissesõit 20.- €. Praamipilet Klaipeda - Niida u 13 .-€ auto/pere.
Trakai kindlus-loss Vilniuse lähedal.
Palanga lähedal lahedad vabaõhu sõõgikohad ja lastemängualad:
http://www.hbh.lt/

ja
Klaipeda loomaaed:
http://zoosodas.com/

Varssavi loomaaed:
http://zoo.waw.pl/
Veekeskus, mis on muidugi oluliselt lahjem kui Livu veepark, kuid...
https://basen-wodny-park.business.site/
Varssavis on palju muuseume ja parke ning vaatasin, et absoluutselt igal pool on erinevaid dino-parke... Huvitav, mis sauruste maaniat üritatakse tekitada. :)

Tripitud 2a Citroen Xsara Picassoga 5-kesi; 2 tk, 3 last. 2006 manuaal, 1,6 bens. saab hakkama u kuni 130km/h kiirteedel. Üle 110 km/h kütusekulu märgatav tõus.
Tripitud 2a Chrysler Grand Voyageriga, sama seltskond. Viimane, no oli oluliselt mugavam. Nii juhil kui ka reisijatel. 2,8 diisel autom, 110kw, 2007. Kütusekulu 7,2 kuni 100 km/h ; nt maantee; linna ja mägedesõit 4200 km tripil 8,2L/100. Sh rõhutan: mäed ja kiirteed (u 140km/h).
Mõlemad hetkel nüüdseks oma autod. Ootamatuid kulusid teel pole tekkinud. Auto ettevalmistused olen teinud vahetult või jooksvalt kilometraaži järgi, sh silla regullid, õlivahetused, pidurite kontrollid jne.
Majutused pere kohta võetud bookingist jooksvalt , max 50.- € pere peale. Käidud nii Saksamaa kui Itaalias + vahepealsed maad. Ei näe pointi võtta a'la 25.- € (kogu hind) telkimisplatsi vs 50.- € apartement ööbimine (või isegi odavam), eriti veel lastega reisides.
Tripi pikkused 2 nädalat, kaugeim koht Itaalia.

Lisaks soovitan: läbi desktopi brauseri sirvides saab valikusse panna lastele mänguväljakud, mida ükski äpp ei paku. Katsetatud ja kindel ja väga "pissed off"  selle Bookingu peale selle pärast, sest avastasin selle alles reisil tagasisõidul kui tahvel oli tühi kuid läpakas veel aku kestis.

Reaper - Kiitus jagamise eest, mõned fraasid on ikka kohe mõnusalt, ägedalt ja südamest tulistatud, et tükk aega naeru pidama ei saanud. Samas lugedes eriti reisi lõpu poolt, peab ikka närvi olema, et aukudele-lappidele ning lisaks veel läbiotsimistele vastupidada. Ja nagu sellest veel vähe oleks, krt, ei saa magama kah planeeritud kohta. Nagu Kolgata tee, või siis uutmoodi - Ukraina tee.

Veneetsia parkimismaja oli 24-ks tunniks vist 28.- €. Praegu leidsin hinna 32.- €. Parkimismaju on paar erinevat, hinnad samas järgus. Selle eest saad muretult otse Veneetsia äärde parkida Piazzale Roma ega pea hakkama ostma veelgi eraldi pileteid , et kuskile kohale jõuda. Kui on minibussitäis rahvast on see seda enam rentaabel. Lisaks on aeg vaba, tuled-lähed nii nagu tahad ega ole sõltuv paatidest või veebussidest.

Kui Tronchettsse parkida ja sutsukene lisaks jala käia saab veelgi odavamalt.
http://www.veniceparking.it/en/find-parking/Venezia%20Tronchetto/

Ma ei saa nendest väidetest aru, et mille poolest Veneetsia üks kallimaid kohti Euroopas on ?! Juba Tallinnaga võrreldes on Veneetsia odavam. Mingit suvalist lahmida pole ju mõtet. Kindlasti on asju/tooteid, mis on kallimad aga samuti on vastupidiseid näiteid. Olen mitmeid kordi Veneetsiast läbi käinud, no ei lähe seal rohkem raha kui mujal. Kui küsimus on selles, palju maksab kas Gondli sõit või veebussi pilet, siis neid saab vältida kui ei soovi kulutada. Samas palju kirutud parkimine 24h vs Tallinn , on Veneetsias kokkuvõttes odavam. Küsimus selles, et alla 24h ei saa lihtsalt parkimismajas parkida. Aga wap on Veneetsiat külastada 2h ?

Võrreldes samaväärsete linnadega või isegi kraad allpool olevatega (subjektiivne) on Veneetsia hinna vägagi konkurentsis.