Cocoboco

Uus kasutaja, liitus Tripiga 5 aastat tagasi

107 meeldimist
1 postitust
218 kommentaari
 

Tahab minna

Viimased kommentaarid

ET:

Kogu minu kommentaar ei olnud mitte isiklikult Sulle suunatud. Kõige parema tahtmise juures ei suudaks keegi tagurpidi pöidlaid toppida 4 tk. Ei eeldanud et Sina oma meelsust sellega oleks näidanud, küll aga mõni teine, kes ei viitsinud tegelikku teemasse süveneda. Kindlasti ei püüdnud ma Sind kuidagi süüdlaseks teha. Poliitikavõrdlus polnud tõesti 100% asjakohane, kuid siiski väike torge neile, kes proovivad ajada teemat "minu arvamus ja vale arvamus".

Seega vabandus minu poolt.

Ka mina ei mõtleks erinevate kindlustuste peale kui oleks võimalus sobivalt olla nt Swedpanga vm panga sellises staatuses klient, kus kindlustus nö automaatselt olemas.

Minu point on selles, et odavaim ei pruugi sugugi olla halvim, kuid loomulikult võivad olla tal väiksemad lisandväärtused. Küsimus valikul, kas ma soovin lisandväärtuseid, mille eest tuleks hind kallim või piisab ka odavam variant. Kuid siiski täisväärtuslik kaitse.

Minu pärast toppige neid tagurpidi pöidlaid palju kulub, reaalsus on see, et olgugi kasvõi kattesummad väiksemad, palju neid täismääral (kui üldse) vaja läheb ?! Kindlustusjuhtumite % kindlustusvõtjatest. Isegi samadel (osade arvates kehvadel) tingimustel maksate kindlustusfirmadele mõttetult palju peale, arvestades , palju nad kasumit teenivad. Sama laks nagu krdi pensionifondidega, et sotsref'id kiidavad ühte idiootsemat loodud süsteemi pimesi.

Miks see hind tuli selline nagu tuli ? Kas ma olen selles süüdi ? Kui keegi saab megaodavalt lennupiletid, siis keegi ei kisa, et kus k...t see võimalik on !

Möödunud aastal tegin reisi(tervise)kindlustuse 5-le EU-s 3-ks nädalaks samuti BTA-s, hind 25.- €. Katted olid väiksemad - samad nagu ülal ET kirjutas.

Muusikutegrupiga käisime ka möödunud aastal  7 päeva Soomes esinemistel:
Seesamis hind ~75.- , 24-inimese peale.

ET:
BTA-l oli sooduspakkumine. Kindlustatud isikuid 7, sisaldab:

Ravikulud/ Medical expenses 150 000,00

Repatrieerimine/ Repatriation 25 000,00

Meditsiiniline evakueerimine/ Medical evacuation 50 000,00

Kulud kannatanu saatjale/ Expenses of Client’s accompanying person 3 000,00

Kulud vältimatu hambaravile/ Medical expenses on the urgent dentistry aid 150,00

Passi kadumine või vargus/ Loss or theft of passport 150,00

1. Lisarisk mäesuusatamine, lumelaud on kindlustatud./ Additional risk insured: skiing, snowboarding.

Kui keegi tahab mingit mõttetut pointi asjas leida, siis palun. Aga minul on konkreetne poliis e-posti saadetud ja makstud selle eest 17,28 € ! Saadaks vajadusel igaühele, kellele a'la tõestust vaja. Aga ma ei saa aru miks ma pean tõestama, et ma pole kaamel. Kui ise ei osata õigel ajal soodukatest kinni haarata, pole ka põhjust niisama "soolata".

Nagu väheke ülevõlli see BTA mahategemine. Grr.

Argument on see, et poliis tuleb küsida selline, mis on sinu vajadustele vastav , mitte maksta üle. Ühestki nõudest ei saa kindlustus taganeda kui poliis selle katab. Nii lihtne see ongi. Me ei ela enam 90-ndates, kus 90% üritasid kõik kõigile kotti pähe tõmmata. 
Olen ka olnud Swedi klient, on olnud tarvis ka kasutada, toimis. Täpselt samamoodi on toiminud nii PZU kui ka Seesamiga. Ja küll toimib vajadusel ka BTA-ga.
Kui on probleem, siis enamasti jääb see suhtluse taha. Ja enamasti klient arvab, et ta on "lõviisand", kellele mõistliku suhtluse ja viisakuse reeglid ei kehti.

Mina BTA-ga rahul. Seni pole õnneks vaja läinud asjatada. Aga ma ei saa aru mis probleem selle asjaajamisega võib tulla kui kõik lepingus märgitud. Kui kelmitada tahetakse ja nõuda kompi asja eest, mida tegelikult ostetud poliis ei kata... siis omad vitsad peksavad.
Tegin hiljuti 8-päevasele suusareisile 7-sele seltskonnale ainult tervisekindlustuse KOOS suusaspordiga. Hind tuli ~18.- € kokku. Mille pagana pärast ma peaksin maksma sama asja eest kellelegi alates 50.- € sama paketi eest ! Käisin läbi kõik tuntud ja tundmatud kindlustusfirmade kodukad. No hinnavahe on liiga suur !
Olen kasutanud ka teisi, vastavalt, mis mingil hetkel vajalik ja soodsam tuleb. 

Samahästi võib öelda, ah ma Ryanairiga ei lenda, sel nii kilukonservid, panen ja kütan ainult kallimatega ja nimekamatega.

Miks mitte kaaluda hoopis autoreisi, kus saab ise oma aja peremees olla. Ja kui ikka midagi juba paari päeva jooksul välja ei tule, kaugemale sõites, saab plaanid ringi teha, kasvõi Poolas mõnusalt kuskile maha sättida ja elust mõnu tunda koos lastega. Poola-Slovakkia-Tšehhi-Austria ei ole ainult koht kust läbi sõita vaid ka sihtriigina ok.
Meie tegime esimese proovireisi autoga esmalt Leetu , Palangasse.

Oled ju Wroclavis varem käinud, kas äkki jäi külastamata Skytower ? Saab väga meeldejääva foto lasta teha taustaga.
Tšehhis: Harrachovi-Praha teel on Miraculum'´i vabaaja park. Ma ei ole kindel, kas 14.a-le on seal niivõrd huvitav kui suts väiksematel aga mõeldud on kogu perele. Hind on väga taskukohane.
https://www.mirakulum.cz/en/kontakt-en/
Aquapalace tundus omalegi suht hea idee külastamiseks aga seni pole sobivalt reisiplaanidesse mahtunud kuigi paar korda just läbi Praha on reis viinud.
Kutna Hora't tasub külastada - seal on nii mõndagi vaadata. Üks turismimagneteid on "luudest/kontidest tehtud kirik". Päris nii pole aga vaata ise. 

https://www.amazingczechia.com/destinations/kutna-hora/
https://sedlecossuary.com/

Läbi Klodzko E67 võib kiirem variant olla (aga pole sõitnud) kui läbi Harrachov'i (E65), kuna viimane on üsna "mägedes". Väikseid külakesi on üksjagu nii Poola kui Tšehhi poolel ja mäest üles-alla saab ka päris palju sõita, lisaks üsna kurviline. Seega tempo kuni kiirteeni alates Turnov'ini (Tšehhi), üsna aeglane. Aga ilus.  Kuna mul pole kiiret olnud, siis olen just Harrachow'ist läbi sõitnud, ka ööbinud. Harracovi poolt gmapsi aeg ei kehti, 4x proovitud. Lisada tuleb min 1/2h.

Kiirteede pealt kokkuhoidu ei tule, neid Poola pool pole - max saab kasutada Wroclaw kuni Legnica'ni. Tšehhis alates mainitud Turnov'ist alates. Läbi Klodzko minnes , kiirtee Tšehhis alates Hradec Kralowe juurest.

Võiks küsida, äkki saab pileti, millele makstakse ka peale - kas poleks lahe ?!
Samas firmas keegi töötaja võiks siis küsida, millest minu palk võiks tulla. 
Huvitav, et tasuta lõunaid siiamaani üritatakse taga nutta, samas kui ise reisitakse 3x aastas nö "kaugele maale" oluliselt suuremate kulutustega. Et on probleem maksta 19.- € Eckerö pileti eest...

Kirjatšurad peavad ju ka millestki elama. Neil ammu enam omi mõtteid ju pole. :P

Läks jälle lappama, et kes kuidas ja mis kell sõidab... :D :D :D.

Nõuandva kohapealt kellegi poolt on oluline vaid ajas läbitud teepikkus. Siis igaüks teab ju ise kui palju ja kui pikki pause teeb, et oma soovitud-planeeritud ajaks kuskile jõuda. Mõni on hommikuse , teine õhtuse eluviisiga.   
Riiat tipptunnil läbides on minu kogemus max 1h (kui on vaja just läbisõita). Ringi pealt aga sõites E77-le tipptunnil 55min, suund E67-le 10km lähemal. Ülejäänud teekonnal Baltikumis pole küll ajaliselt suurt vahet "enam-vähem piirkiirusega" sõitmisel, on see öö või päev. 

Jurmalas :


Väga lahe koht, oldud-käidud.
Siiski, väga odav pole aga midagi üle mõistuse ka mitte. Soetasin "tuusiku" talvel Tourest'ilt 1/2 hinnaga ja läheks esimesel võimalusel tagasi.

See on muidugi tore , et trippijad külastavad mõningaid peamisi vaatamisväärsusi ja teekonna saab gmapsis ülesmärkida. Mida aga tegelikult külastati, mida nähti , mis emotsiooni (ja millist) pakkus, seda enamiks praeguse aja nn reisikirjadest väljalugeda kahjuks ei saa. 
Seega, palun, kallid reisikirjutajad, selleks, et kaaslugejad saaksid tegelikult ka teie reisist ja seiklustest täpsema kujutelma ja/või elamuse, proovige sutsu kirjeldada ka oma reisi: kohtumisi/vaatamisväärsusi jne. Sel tegelikult ei ole suurt sisu kui mainida, et lendasin Veneetsiasse, ööbisim 3 päeva, sõitsin Firenzesse, sõitsin Pisasse, sõitsin siia-tänna ja muuhulgas vaatasin peamisi vaatamisväärsusi. Sh ei mainita sõnagi nt kasvõi kuludest ja , et mitmekesi reisiti (kusjuures see pole minu jaoks tähtis aga mõne jaoks siiski mingil määral informatiivne).
Juhuslikult mainin, et Itaalias on ikkagi vaadata väga palju ja nö peamiste vaatamisväärsuste mõiste on väga lai ... sama , et no loe ise netist. 
 No tegelikult ei ole huvitav reisikiri ju. See on lihtsalt teadaanne, et käisin selles riigis, läbisin neid linnu.

dim3: 

Sul on oma vaatenurgast õigus, kuid mitte sellest ei taha ma rääkida. Ma ei poolda ka pikki autosõite aga kui tahta ajaliselt võimalikult ökonoomselt Kesk-Euroopasse jõuda, olen mina ja teisedki valmis 1-2 pikemat päeva vajadusel sõitma. A´la Varssavisse ja 2 päev "kuhu iganes" , nt alates Praha/München, mõni ka Ljubljana.
Ja säästukat nimelt saab teha ka perega. Ja kui on suurem pere, alates 3 last, ongi see autosõit ja säästurežiim (teatud mõttes) ainuvõimalik.
Puhkus ei ole ühemõtteliselt puhkus ainult "jalad vees" , keel õlles ja mittemidagi teha. Puhkus on rutiinist ja tööst väljasaamine. Sh töökõnedele mittevastamine ning sotsiaalmeedias mitte-elamine. Paljudele on puhkus ka see kui reisida koos EBAMUGAVALT. Ebamugav puhkus on ka telgis magamine , matkamine jne. Ja selline puhkus on täitsa norm puhkus , ainult , seda igaühe oma vaatenurgast ! Tõenäoliselt ma ei küündi ei rahaliselt ega mõtteviisilt kunagi finantsiliselt piisavalt kindlustatud reisijate maailma, kes küttavad ringi raha põletades.
Minu jaoks on äärmiselt ebamugav lastega mööda lennujaamu kooserdamine, kus ma ei saa olla oma aja peremees, viibida koos sellise kontingendiga, kellega pigem koos ei oleks. 
Kui ma tahan mugavat puhkust, piisab ka vaid nt Otepääle/Pühajärvele minemisest.

Edit:
8-9h on piirkiirusel sõit nt Haapsalu - Augustow (Poola). 8h sõit on ka PALANGASSE. Kas Sa tõesti sõidaks sinna 2 päeva ???

Väga nõus Pallega ja teiste samamõtteviisiga trippijatega - ka pikk autosõit tuleb endale huvitavaks teha. Reis peamisse sihtkohta ei pea olema ebahuvitav ja ruineeriv aga see on kõik su enda kätes. See, et "tahaks puhata ja mängida ka" , no ma ei tea - puhkus on puhkus. Igaühele ei sobi ühte sama tüüpi puhkus.
Keegi, kes dogmatiseerib, et alla 3-nädala autoreis Euroopasse pole midagi väärt, no selge - aga igaühele siiski oma. Mina perega suudan väga edukalt  nii 10-päevaseid kui 20-päevaseid rõõmupakkuvaid reise korraldada - milleks mingid mõttetud põhjapanevad ja teisi halvustavad kirjutised ? Mõnele meeldib 1 nädal paigal püsida, jalad vees, teine otsib igast päevast elamusi ja ergastavaid kogemusi.

Aga vaata hinna järgi. Mina võtsin Seesamist, sest oli kõige soodsam. Kui Sa aasta jooksul lähed mujale ka , siis tõenäoliselt tuleb juba aastane soodsam.
Samas ehk on sul mingi pangapakett, kuhu kuulub juba reisikindlustus sisse ?
Reisikindlustus tundub igaljuhul mõistlik, isegi siis kui a'la Palangasse lähed. Miks peaks oma elu keeruliseks tegema ja seda mõnda eurot kokkuhoidma ? Kas nö südamerahu tervisega seonduvalt pole tähtsam ? 

Sis153:


Soovitan ka, nagu Vatse: Lõuna-Saksamaa ja Austria-Tšehhi.
Oma perega reisisime sel aastal just Edala-Saksamaal ehk Schwarzwaldis ja Baierimaal. Reisikirja pole veel jõudnud kirjutada aga mõned asjad siia.
Schwarzwald jättis väga hea mulje, nii inimeste , külalislahkuse, looduse, vaatamisväärsuste ja klišeelikult öeldes - saksapärasuse poolest. Reisides 2 nädalat Saksamaal, ütlen kokkuvõtteks, et nn saksapärasust ehk siis traditsionaalset kultuuri ja keelt nii mõnelgi pool kahjuks enam eriti ei kohta tänu segunenud multi-kultile.

Soovitan külastada (suva järjestus) :
1) Schwarzwaldi vabaõhumuuseumit Hausach'is
(Lähedal on Gutach'i rullkelgurada, mõnus ajaviide paari sõiduga.)
Schwarzwälder Freilichtmuseum Vogtsbauernhof
https://goo.gl/maps/kJmP2zg1MZ6orn3T9

2) Hohenzollern'i kindlust
https://goo.gl/maps/qYcNmCDRMDgWDTXD9


4) Feldberg - kõrgeim mägi Scwarzwaldis, looduspark, matkarajad, tõstukisõit, imelised vaated.
https://goo.gl/maps/v6ahX4guU1g9cc616

5) Todtnau koske, mis on küll madalam kui Tribergi oma (Saksamaa kõrgeim) aga vaade mõjusam. Todtnaus asub ka pikim rullkelgurada. Hind on pigem kallis aga kui nii kaugele juba tulla, siis ei saa (pole pointi) igat senti veeretada. Kallis on aga suhteline - Eestis tunduvad kohalikud atraktsioonid veelgi kallimad.
https://goo.gl/maps/qbPwBZV3rgxKuoc27

6) Trippida mööda Bundestrasse 500 - see siis Schwarzwald Hochstrasse.


 

2013 a ostetud 200.- € Garmin 2495 live uuendustega toimetab siiamaani suhteliselt pädevalt ja välismaal liikudes on just ristmike abi kasuks. Paar korda on seegi mind teadmata põhjustel suunanud mitte kiirteele vaid läbi küla, kuigi kiirtee oli juba seal vähemalt 5 aastat ja ka GPS kaardid uuendatud.
Võib ju nuti otsas mugavalt end tunda aga mul polnud varasemalt mingit tahtmist kommunikatsiooni pakkujaid ülemäära nuumata.

See, millest sõltub korralik või mitte korralik GPS , ei ole arusaanud. Kui nt Garmini seade, siis kas osta see 100.- € või 300.- € ? Mis seal vahet ? Kui kaardid peal ja ekraan helendab, siis kohale ta sind ju juhatab ? Või mida imet sellega veel siis teha ?

@eelmine kommentaar

Kui suur see ajakulu saab tulla +25 km pealt ???.
Lisaks arvestades, et alates Bialystokist on uus tee, 2+2 rida !
Läbi Lomza sõites saad nö uue tee peale alates Zambrow' ist aga sinna tuleb ka jõuda. Sh, loomulikult pole Aug-Lomza-Zam teel väga viga aga ei ole sellist dogmat, et saad mingi loto võidu läbi Lomza sõites. Kui liigud 90-ga nii läbi Lomza kui ka Bialystok'ist alates 2-realisel, siis loomulikult on lühem tee kiirem. Paraku tuleb tõdeda, et enamik "kruiisijaid" muutub EU poole sõites "tänakuteks", mis tähendab, et parem tee + möödasõidu võimalused, on kiirem tee.

Leedu külakultuuriga ja rekka parklatega siiski ka vähema kilometraaži läbimisega "päevas" tutvuma ei pea aga tõsi ta on, et ma rakendan-sobitan viimasel ajal marsruudi läbimise ette mõne nö vaatamisväärsuse või ka niisama chill-õhtupooliku. Miks ma peaksin tutvuma vaatamisväärsustega ja tundma end chillilt vaid kohapeal ? Kui on kiire kohalejõudmisega , on uhamine loomulikult aktsepteeritav - igaühele oma variant ja variante on palju.

Kui on seltskond , kes soovib kiiresti kohale jõuda, on sobiv sõiduk ja mitu juhti - tuld.
Mina sõidan perega ükski roolides ja lähtun sellest, et inimvõimetel on teatud piirid, lisandub vastutus ja ohutus.

"Vabandused" ja  jah kõigile 1-2-päevaga sõitjatele. Ok , räägime lihtsalt siis tundidest ja vb märgiks siis ära väljasõidu kellaaja , vb oleks abiks ka roolis olemise aeg. Võiks täpsustada ka seda, et päev on päev, öö on öö ja need kokkuliites saame ööpäeva.
Kui ma eelmises postis kirjutasin 3-päeva, siis tähendab see sõna otseses mõttes päevasõitu normaalse ajagraafikuga, mitte , et sõidan varahommikul kell 4-5 välja.
Vapustavate "tripi-tänakute" kõrval olen ma ka 25h-ga Lux'i sõitnud (2350km), sisuliselt 1 päeva pärast mahakandnud. Hästi ei kujuta ette, et sama ajaga Zadarisse jõuab, kuigi, tunnistan, et seda teed pole sõitnud ja vb on tõesti see trass sama kiire kui saksa autobahn'id. Kuid isegi isegi heade teede peal väljaspool autobahne tuli parem jalg põrandasse vajutada, et see nö "meistriklass" - 25h väljateenida. Mis tähendab suhteliselt räigeid kiiruse ületamisi Baltikumis ja Poolas.
Krdi mõttetu tähenorimine.
Võtame siis lihtsalt selle sõiduaja tundides, ilma peatusteta (min-max) ja anname küsijale ette, las ise jagab, mitme ööpäevaga soovib kohale jõuda.

Varssavi - Umag ~1200km
Varssavi - Zadar ~1300km

10-päevasele tripile suure seltskonnaga (loe: 2 seltskonda - 2 autot) , suhteliselt keeruline ettevõtmine, et kõigile sobivaks  muuta. Pigem nii lühikese ajaga endale parim lahendus kombineerida.
Min 3- päeva sinna , 3 tagasi. 4 päeva jääb kohapeale. Suts vähe... nii pika reisi jaoks.
Horvaatia kohta on siin väga palju teemasid , sh koos erinevate marsruutidega; vaatamisväärsused samuti jätkuvalt kõik samas paigas.  

Otsida Viinist erilist spordikultuuri ja "adreka-laksu" - nagu nõela heinakuhjast. Kas mõistlikumat sihtkohta poleks kaalunud vastavalt huvile/eelistustele. Viin on ikka ajalugu-kultuur-muusika. Tunned end nagu elevant portselani poes.