merlyn81

Reisisell, liitus Tripiga 6 aastat tagasi

5 meeldimist
4 postitust
32 kommentaari

8 külastatud riiki, 4% maailma 195st riigist

4 külastatud linna või piirkonda

Viimased kommentaarid

Nüüdsest saab Portugali ka antigeeni testiga. Tundub imelik, et kui riigist lahkun, pean tegema ka testi, kuigi selleks ajaks kehtib vaktsineeritus

Minul seoses vaktsiini teise doosiga tekkis selline küsimus, et kuidas peale teist doosi neid päevi lugema hakatakse? Nt: kui sain 10ndal II doosi, kas 14 päeva saab läbi 24 või 25? See oleneb sellest, kas 10s on juba esimene päev või on 11s esimene päev

Mina arvestaks ka võimalusega, et esimene lend võib mingil põhjusel viibida ning siis on teisele lennule jõudmise aeg kriitiline.

Eile laekus MyTripist ostetud piletite eest makstud raha, seda tänu läbi LHV panga tehtud tagasinõude taotluse. Reis pidi toimuma oktoobris Lufthansaga Valenciasse. Seekord olin targem ning tegin nõude pangale varem, kui eelmiste piletitega (eelmine kord ootasime 5 kuud, seekord 3).

Saime tickets.ee makstud raha tagasi panga kaudu. Tickets.ee'sse tegime avalduse 02.06.20 ja panka oktoobri alguses.

Nüüd on jäänud veel MyTripi käes olev raha tagasi saada Valencia lennu tühistamis eest, samuti tegime panka avalduse.

Lufthansa käe on ka veel 800-euri, mida nad väidavad, et tagasi ei saa, vaid on nagu ettemaks. Ei teagi, kuidas sellesse suhtuda.

Kokkuvõttes pole selle aasta reiseidega seoses vahendusfirmadega suheldes kuhugi jõudnud (Booking, tickets, MyTrip). Kõik on lõpuks viinud ikka pangatehingu vaidlustamiseni.

Meil tickets.ee'ga sama teema. Ostetud piletid eelmise aasta detsembris selle aasta augustisse Portugali (summa 958 neljale). Lennufirma Finnair. Tüdinud juba sellest tickets.ee lubadustest.

Helistasin just täna Finnairi, et küsida, kuidas nemad asja näevad. Vastasid, et tagastus tehtud. Seejärel helistasin tickets'isse, nemad väitsid, et ootavad. Ütlesin, et Finnair on teile ju maksnud ära selle. Kohe küsisid vastu, kus te teate? Ja peale seda sama vana jutt, et nii kaua läheb veel aega jne. 

Vähemalt selle aastaga olen selgeks saanud, et vahendajaid ei kasuta enam.

Üldjuhul lennud lendavad kohale nt Lufthansa. 

Kõik oleneb sellest, mis tingimustel on pilet soetatud. Üks variantidest on teha Covid reisitõrke kindlustus.

Otsin otsingumootoriga nt Portugal news, saab inglise keelset lugemist (UK väljaanne vist), siis reeglite kohta otsin samamoodi. Olen ka nende kohalike lennukompaniide (nt TAP) lehti uurinud, seal on viiteid informatsioonile, mis reeglid jne

Me tulime just Portugalist. Olime Lissabonis ja Porto lähistel ning käisime ka Assoori saarel.

Piletid olid ostetud 10 kuud ette. Esialgu Finairi kaudu, kes tühistas lennud mai kuus (raha pole tagasi saanud). Kohe ostsime piletid Lufthansaga, kuna Lissabon-Pico ots ei olnud nn paketi sees. Lufthansa muutis lennugraafikut, nii et minnes ja tulles peab olema öö Frankfurdis. Helistasime neile ja nad muutsid taas normaslseks meie lennud. Ennem Picole lendamist tegime Covid-19 testi Lissabonis, saarel oli see nõutud tingimus. See test maksti nende poolt kinni. Ei üllatu, kui selline kord kogu riigis kehtestatakse.

Hetke olulorrast Portugalis- alates 15.09 hakkab kehtima Lissabonis ja selle rajoonis uus eriolukord, kuna nakatumine on tõusu teel (30-49 aastaste seas). Konkreetset plaani veel pole neil, et mis kinni jne. Peale seda hakatakse kord nädalas üle vaatama. Soovitan jälgida nende uudiseid (ise viskan pilgu peale korra päevas, kuna perekonna liige elab seal).

Kogemusi saab lugeda FBs Bookingu lehel alt, reklaami alt "We are here to Help" või midagi sellist, kuu aega tagasi oli seal neid peaegu 11 000.

Midagi positiivset seal pole, paljudel on olnud tasuta tühistsmisega majutused ja raha ei saa tagasi. Küll majutusadutused ütlevad, et nemad on jandud juba Bookingule raha jne.

Siin polegi muud võimalust kui panka pöörduda.

Tere! Sai ostetud edasi-tagasi piletid MyTrip'i kaudu oktoobrisse (jaanuaris ostsime) liinil TLN-FRA-Valencia. Juhuslikult broneeringut vaadates, selgus et FRA-Valencia lend on tühistatud. MyTrip ega Lufthansa pole sellest teada andnud, helistasin Lufthansasse ja nad tühistasid kogu lennu seepärast. Hetkel peaksin ühendust võtma MyTripiga, et tagasimakset saada, kuid märtsi kuune kogemus on olemas (nad pole siiani ühendust võtnud, et lennud kevadel ära jäid).

Milline käitumisviis oleks kõige õigem hetkel? Kohe pangas avaldus teha?

Mina teeksim panka avalduse, et teenust pole saanud ja sooviks raha tagasi.

Tere! Erinevates foorumitest olen lugenud, et pöörduda panga poole koos dokumentidega, kui pilet ostetud kaardiga. Kui kõik korras, saavad teha nn "chargebacki". Uuri oma kodupangast, milliseid dokumente vajavad. Ise kasutasime seda taktikat majutuse puhul, kuna muud võimalust enam polnud.

smallisland-meil muutsid nad ilma pikema jututa lennud normaalsemaks tagasi, ükskõik, mis siis selleks põhjuseks neil oli. Esimene küsimus oli jah, kas tühistada või raha tagasi. Palusin alternatiiv lendu.

Ja see tühistamine pole alati enda poolt nii lihtne, kui reis on plaanitud põhjusega, et näha oma perekonna liikmeid aastas kord.

Loomulikult oleneb see ka kõik teenindajast- nt kevadise lennu muutmisel, öeldi abikaasale, et pöörduge reisiagentuuri poole. Kui mina helistasin, oli teine teenindaja ning ütles, kuigi teil on piletid ostetud agentuuri poolt, proovin muudatuse teha manuaalselt. Sai tehtud.

Piletite muutmisel pidi kehtima, et üks kord saata muuta, kuid meil kuidagi õnnestus kaks korda. Nii, et võta sa kinni, mis need reeglid siis tegelikult on.

Vabandan, et Hispaania teemast on see jutt küll väga kaugel.

ave3006- Ma arvan, et kui helistada neile, siis nad muudavad ära, kuna tegelikult on lisakulu võtta lisaks veel hotell, millega algselt ei plaanitud arvestada ja siis see karantiini asi ka, et ei saagi võtta hotelli, kuna siis peab Saksas olema hoopis kaks nädalat. Lennujaamas ööbimine ei ole ka mingi mõnu. 

Meil nii väikseid lapsi pole, mõlemad on suured.

ave3006, meil oli sama asi Lufthansa piletitega (reisihtkoht oli teine- Portugal). Muutsid neid ja nii minnes, kui tulles öö Frankfurdis. Helistasin neile täna ja rääkisin, et see ei sobi, kuna tagasitulles oleme karantiinis ja hotelli minna ei saaks ning meil on reisil ka kaasas laps. Kokkovõttes nad muutsid ilma lisatasuta meie piletid ja ühtegi ööd hetkeseisuga Frankfurdis me olema ei pea. 

Nii, et tasub helistada.

Lubasin teada anda, kuidas asi lahenes.

Tänase seisuga oleme raha tagasi saanud panga kaudu. Esitamise kõik dokumendid, mis meil olid. Kaasaarvatud e-kirjad, mis olime saatnud majutusasutuse personalile ja millele pole vastust siiani saanud.

Ma pole ennem kasutanud tagasimakse võimaluseta varianti. Kuid eks nüüd olen targem ja ega seda olukorda nagu paljud teisigi ju ette ei oska näha. Hetkel pidi ka palju probleeme olema nende broneeringutega, kus valiti free cancelation variant. Rahasid tagasi pole makstud. Eks see olukord üks suur õppetund on kõigile.

Tänan vastajaid :)

Annan kindlasti teada, kuidas meil olukord laheneb, olenemata tulemusest. Ehk selgub see selle aasta jooksul.

Mis see kindlustus siia puutub? Võib olla uuriks natuke ja saaks teada, et seda kindlustus ei kata, kuna kuulutati välja pandeemia. Kui antud teemat ei jaga, siis pole ju mõtet vastata.

Kes siin süüst üldse rääkinud on? Arvate, et ma kulutaks päevi, kui meile poleks öeldud, et meil on seotud olukorraga, teatud õigused.

Portugalist on jutt.

Vahe võib olla, aga 21.03 saadeti kinnituse meie peatumise kohta ja kohe järgi NO SHOW. Kuigi oli teavitatud neid ja bookingut mitmel korral. Minu teada FORCE MAJOR kehtib igalpool, aga võib-olla olen millestki valesti aru saanud. Kui piirid on kinni, siis kuidas reisimine võimalik üldse on/oleks?

Millegipärast on kehtestatud seadused tagasiulatuvalt, mis kehtivad antud riigis 13.03.-30.09.2020. Kas nendest ka kinni pidama ei peaks? Ja raha võib rohkem kaardilt maha võtta, kui algne summa?

Sellega pole ma nõus.

Lisaks tasuta tühistamisavaldus sai saadetud 14.03.2020, mida samuti majutusasutus ignoreeris.

Kuidas ülejäänud reisimisega seotud agentuurid ja firmad (sh lennufirmad), siis saavad tagastada, pakkuda alternatiive, aga nemad mitte?

Jah oli :( 

Esimene kord üldse kasutasime sellist varianti, et mis siin ikka juhtuda saab.

Ma olen nii palju päevi kulutanud lugedes, internetist uurinud ja selliseid juhtumeid on tuhandeid, kus inimesed ootavad oma raha tagasi ja vastuseid ei kuskilt. Keegi midagi maksta ei taha, ei soovita kuupäevi muuta ega voucherid pakkuda.

Me tegime avaldus EU komisjoni ja palusime kõik väljavõtted Bookingust, mis neil olemas on, sest otse nende lehelt kirju edastades endale ju märki maha ei jää (neid pole saanud). Ma ei imesta kui enamus nendest kirjadest on teadmata põhjusel kadunud.

Pandeemia alguses küsisime abi Bookingust, et kuidas käituda jne. Vastust pole siiani ja nüüd oleme nagu ise süüdi, miks ühendust ei võtnud ja suhelge omanikega otse. Mõlemad asjad on tehtud, kuid tulemust pole 3 kuud.