Eva-

Reisisell, liitus Tripiga 11 aastat tagasi. Tahab minna:
1 meeldimist
4 postitust / 47 kommentaari
9 (1.4%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Ostsin lennupileti 40 päeva enne väljalendu. Kolm päeva hiljem olid nad selle lennu tühistanud, kuid mind sellest ei informeeritud. Sain lennu muutmisest teada alles lennujaamas. Nordica on end ühelt poolt kaitsnud, öeldes et 14 päeva varem muudetud lend ja ümbermuutmisega seotud kulutused kompenseerimisele ei kuulu. Kas nadi ei peaks siiski minult küsima, kas mulle nende lennuplaanimuudatus sobib? Kulud polnud seotud mitte ainult lennuga, vaid täitmata jäänud tööülesanded, ilmaasjata tehtus ööbimiskulud jms.

Tuu-lile, 

Ryanairi ootealal pakuti võimalust käsipagasikohver (55X40X20) anonüümse pagasilipikuga (triipkoodiga) varustada ning lennuki juures tuli see ise kärusse tõsta. Pärast anti need kätte üldpagasiga pagasilindilt.
Muidugi võib mõni kohver stjuardessile kahe silma vahele jääda, kuid parem mitte riskida. Pardale pagasi vedamine maksab lennukil 50 eurot, eelnevalt piletiga 5.95. Üks tavaline seljakott läheb käekoti alla ja selle võib  rahulikult salongi võtta.Tasuta äraantav pagas oli ikka käsikohvri mõõdus.
Soovitan arvuti käe- või kilekotti panna, kui kohvri kärule panete. 

Kui tagasilennul online check-in teha ei saa, millised on teised võimalused? Ja palju see maksab?

Käisime märtsi algul Oma-reisidega Andorras ja mäed olid seal mõnusad, pikad sinised ja poolpunased laskumised. Reisijuhid olid suurepärased, sest kes see kiidab kui mitte ise, kahjuks ei saa me neid teistele soovitada, sest reisiteenuseid me ei osuta. Tunnustus on ka teismelistelt tulnud "normaalne". Mäel on eestlastele hinnad taskukohased. Majutuda soovitan mäe all La Massanas või Encampis, sest suusabuss nõuab mõningast harjumist ja olude tundmist.
Kohali keel on katalaani keel. Vanem rahvas võib arvestada venekeelse teenindusega, nooremad prantsuskeelsega. Osatakse ka inglise keelt.

Finnair müüb punktid+raha eest vautsereid, SOKOSe oma algas 56 Eurost kahene tuba + lastele 2 lisavoodit 40 EUR, kokku 96 EURi, selle sees ka hommikusöök. Valikus on veel CUMULUS, PARK Inn. Kõik asuvad lennujaama lähedal, buss käib 20 minuti tagant. SOKOS on võimalik valida ka Helsingi kesklinnas.
Lükkasime TWIN voodid kokku ja kolmas laps magas meie kõrval. SOKOSE TWIN on 100+100 cm, Cumuluse DOUBLE 160 cm lai. Ettemaksukupongiga sai broneerida ainult hotelliga otse suheldes.

Keskuste kodulehtedel on viited ka majutusvõimalustele.
Prantsusmaa suuremate keskuste nimekiri: http://www.gva.ch/en/desktopdefault.aspx/tabid-76/
Üks Kolme oru keskustest: http://www.valthorens.com/
Läbi kohaliku agentuuri ei tule sugugi kallim kui otse omanikult.

Hea pakasepiiga!
Kas pakasepiigal on hea soovitus Cervinias, majutamaks kümnet inimest? Hotell Tersiva jätaks tagataskusse, sooviksime majutust söögitegemise võimalusega.
Kogemus näitab, et co.uk pakkumised on enamasti väikesele seltskonnale ning hinnalt ülepakutud.
Ette tänades!
Eva

Osutus väga korralikuks öömajaks. Puhas, vaikne, hea asukoht. Lähim metroojaam Kgs Nytorv (Kuningliku ooperimaja kõrval). Broneerimistasuta ning kuni kaks päeva ette võimalik tühistada ilma kuludeta.
Tegin broneeringu http://www.generatorhostels.com/ kaudu, toa tüüpide valik oli oluliselt suurem kui booking.com eestikeelse lehe vahendusel, hinnad tundusid samuti soodsamad.

Rongiga tuleb mitu korda ümber istuda ja kui kodinaid rohkem, on see üpris tüütu. Teine võimalus on võtta Münchenist jagatud transfeer (maksimum ooteaeg on tund aega). Transfeere leiab Müncheni lennujaama kodulehehelt. Hind on sama, kuid mugavam. 90 päeva ette ostes võib rong siiski odavam tulla. Münchenisse lendab palju lennufirmasid, valikut on.

Küsimus martin86-le,
kus te ümberistumised tegite Münchenist Mayrhofenisse sõites? Kuidas rongijaamast ööbimispaika pääsesite? Meil on seltskonnas palju lapsi, seega ümberistumised tülikad. Kas bussitransfeer on sellel trassil võimalik?

Prantsuse Alpidest on odavam mäesuuski rentida kui Eestist. Meie oleme kasutanud Skimiumi. Internetis broneerides sai 10% alla ja kuna meid oli palju (7), siis tuli hulga pealt veel lisaallahindlus. Süsteem on lihtne, valitud suusad on valmis pandud. Kui need ei sobi, saab vahetada.
Kui endal suuski ei ole või tahad paremat, tasub sealt rentida, isegi kui suusavedu tasuta.
http://les-gets.skimium.co.uk/stations-ski/alpes-pyrenees

Teatud formularid on olemas, kuid nende kohta võiks küsida välisministeeriumist.
20 aastat tagasi pidin Itaaliasse sõiduks avama välisriigis pangaarve ning Austria transiitviisa saamiseks kutsuti saatkonda näitama viisa kehtivusaja iga päeva eest 50 USD. Tegelikkuses seda ei kontrollitud.
Välisministeeriumist võiks küsida, kas küllakutse on vaja ametlikult vormistada nagu Venemaale või piisab lihtküllakutsest, st kirjutad nagu koduse testamendi.

Uuendan infot transpordikaardi kohta. Kõige soodsam on osta kohapealt Oyster-kaart, mille deposiit on 3 naela. Sellele laetud nädala kaart maksab 1–2 tsoonis 25 naela. Kuni 4 päevase reisiga tasub peale laadida 22 naela, s.o 5,5 naela päeva eest (kui alustate päeva 9.30). Kui olete selle summa ära kulutanud, siis päeva eest rohkem ei võeta. Kui pealelaaditud raha kõike ära ei kuluta, siis kaardi tagastamisel saate deposiidi ja penni pealt kogu kulutamata raha tagasi. Kaart on ise sinine ja kaardi kujutisega märk tähendab kohta, kus saate selle omandada / tagastada või raha juurde laadida.

Kui soov odavalt Alpidesse minna, siis ei jää muud üle, kui oodata, et reisibürood pakuvad viimase hetke reise. Ise saab soodsalt ainult autoga minnes, sest Estonian Air´ Milanosse ja Münchenisse selle aasta kevadvaheajaks enam soodsaid pileteid ei paku. KLM, SAS, Finnair, Lufthansa on selle perioodi piletid samuti juba maha müünud. Enamik majutusi on laupäevast laupäevani.
Prantsuse Alpides on märtsi lõpus lumi garanteeritud, kuigi kipub peale lõunat alumistel nõlvadel püdelaks minema.
Skandinaavias oleks lumi kindlustatud, kohalesõit aga pikem.
Prantsusmaal on mitmes keskuses mäepiletil peresoodustus aga kohalesõit teeb reisi kalliks.

Ristija Johannese katedraal (Saint-Jean-Baptiste de Lyon) on kahtlematult vaatamisväärsus, kuid enne peaks olema väikesedki eelteadmised Abt Sugar´, st. Denisi ja gooti arhitektuuri kohta, et seda vaatamisväärsust täiel määral hinnata oskaks. Linn ise jättis tööstuslinna mulje, kusjuures päris suure linna mulje. Tohutu kultuurikiht pole seal hoomatav, see elab legendides ja on maetud asfalti alla. Milano oleks kiirem valik (kõik on kontsentreeritud ja koos). Ise eelistaksin Lyoni, sest Lyon on kättesaamatum, vähemalt Eestist minnes.

Prantsuse suusakuurortitesse on hea läbi Genfi sõita. Väikesa lapsega oluline lisaboonus. Hinnatase vist pakutuist madalaim. Lastenõlvad suurepärased (eskalaator jm), kuid Austria gondlid pidavat olema paremad. Šveitsi mäepiletid on ca 1000 EEKi kallimad (6 päeva mäel).

Varahommikuses Pariisi südalinnas oli Seine kallas telkijaid täis. Telgid olid peenikeste vaiadega sillutise vahele kinnitatud. Hambaid saab pesta muuseumis, kuid suuremat kümblust seal ette võtta ei saa. Aeg-ajalt tasub ikka mõni odav öömaja vaadata või siis võõrastemajas kokku leppida, et käid väikese tasu eest vannis. Bensiinijaamad on samuti võimalus, kuid nendesse satud tavaliselt siis, kui pole isu kümbluseks.
Reisile võta kaasa marker, et saaksid sihtkoha papitükile kirjutada. See kiirendab oluliselt reisi kulgu. Kui tead oma sihti, võetakse Sind paremini peale. Sihtkoht on kasulik ka pealetükkivate juhtide vastu. Alati võid luisata, et sõbrad ootavad ja kui kokkulepitud ajaks ei saabu, teatavad politseisse.

Prantsuse suusakeskused on lapsesõbralikuimad paigad. Palju lastenõlvu, vajadusel abi. Ise oleme valinud meil vähemtuntud kohti, et kohalikku koloriiti tajuda. Soovitan valida logistikast lähtuvalt. Veebruar on koolivaheaja kuu, siis on keskused enamasti ülerahvastatud. Prantsusmaal kooliskäivate laste puhul ei saa seda aega kahjuks vältida. Küllalt levinud on pika nädalalõpu majutus, see oleks alternatiiv veebruarikuisele suusatamisele.

Soovitused eelkirjutajatel juba antud. Lisan vaid, et Durbanisse saab väga hästi rongiga. II klass on sobiv.
Krügeri Rahvusparki saab kahel moel. Kas ühineda mõne suurema grupireisiga või üürida auto. Ise seigelda on seal keeruline. Esiteks ei tea ise kohti, kus lõvid lamasklemas käivad ning teiseks on Aafrika metsikul loodusel omad reeglid, mida põhjamaalane ei tea. Isegi auto akent ei tohi avada, rääkimata suvalises kohal autost välja ronimises. Ööbida tohib ainult selleks ettenähtud laagripaikades ehk kämpingutes. Mõni päev enne meie pargikülastust oli gepard nahka pistnud ühe kohaliku teejuhi, kes end hetkeks unustas ning bussi ukse juures suitsetas.
Johannesburgi eeslinn on Soweto. Selle nägemine on meeldejääv, kuid jällegi ei soovita seda ilma kohaliku saatjata teha.
Johannesburgi kesklinn on valgele samuti väga ohtlik. Kogesime seda omal nahal. Jalad värisevad siiani,kui sellele mõtlen.
Naaberriik Mosambiik on ohutum, kui maamiinid välja arvata. Seal suhtutakse valgesse kui jumalasse ning keegi otseselt ei ründa. Ainult arvutamine käib neil meist erinevate reeglite järgi. Bazaruto arhipelaag oleks midagi sukeldujatele. Bussiliiklus lõunast põhja toimib.

saab rongiga. Kõrvemaal puhkemaju igale maitsele.

Jaanuaris piisas pesust ja jopest. Vatikinnastes palav ei hakanud, jope oleks võinud küll õhem olla. Päike on kordi intensiivsem kui Skandinaavias. Tuleb võtta mingi tugevam faktor, üle 15 kindlasti.

Milleks teha etteheiteid reisikorraldajatele, et miks te maasvedelevat raha üles ei korja? Korjake see raha ise üles! Ühel fännklubil ei tohiks väga keeruline olla ise buss üürida, elamine broneerida ning kohale sõita. Ja giidiks võtke Lembitu Kuuse vm talispordi asjatundja, mõni spordimuuseumi onu on kindlasti valmis tulema.

Käisime 2-aastastega Norras ja Soomes. Keskendusime peamiselt loodusele, kuid pisut käisime ka muuseumides.

  1. Arvestada tuleb, et laps ei naudi pikka autosõitu.
  2. Muuseumipiletid on liiga kallid, et sinna vaid pooleks tunniks minna, erandiks vabaõhumuuseumid, milles võid vajadusel piknikku pidada.
    Norras telkisime metsikult, Soomes kämpingutes. Igas kämpingus oli lasteala, kus sai hullata. See lastele meeldis.
    Ahvenamaa on hästi lähedal, kuid selle miinuseks on ümberringi asuv vesi. Nii väikesel lapsel peab kogu aeg silma peal hoidma.

Tallinnal oli kunagi sõpruslinn Brest(sai linnaõiguse 13. sajandil, kuid vana on seal vähe, palju hävis I maailmasõjas). Asub Bretagnes. Otsige üles Avenue de Tallinn. Kui juba seal olla, siis ei saa kuidagi mööda minna Carnaci dolmenite väljadest (sama mõistatuslikud kui Stonehenge GB). Mika Waltari kirjutab neist väga köitvalt.
Mont Saint Michelle´ga võrreldavat turistilõksu Bretagnest ei leia, kuid toredaid romaani stiilis kirikuid ja kabeleid luukambrite ja õuel asuvate Kolgata gruppidega on sealkandis palju. La Chapelle Saint-Fiacre Le Faouet´is on hilis-gooti, kuid selle puunikerdused on avastamist väärt. Quimper on tore keskaegne linnake. Nantesi hertsogilossist on meilgi laulukesi kuuldud.
Looduslikult on huvitav Crozoni poolsaar.