Ajal, mil reiside, lendude, majutuse ja rendiauto broneerimine internetis on aina tavalisem, kogevad inimesed veebibroneeringute puhul aina kasvavat hulka probleeme. Euroopa tarbijakaitsekeskuse andmetel on kaebused reisiteenuste broneerimislehtede kohta kõige sagedasem kaebuseliik kõikide tarbijaprobleemide lõikes.
Euroopa Komisjon ja Euroopa tarbijakaitsekeskus alustasid 2016. a. oktoobris 352 EL-s tegutseva reisiteenuste broneerimist ja reisiteenuste hinnavõrdlust pakkuva veebilehe koordineeritud vaatlust. Monitooring kattis veebilehti kokku 28 Euroopa riigis. Tulemus – 235 veebilehel välja toodud hinnad ei vastanud tegelikkusele ehk tervelt 2/3 reisiteenuseid ja hinnavõrdlust pakkuvaid veebilehti kuvasid eksitavat infot.
Vaatluse põhilised tähelepanekud olid:
Euroopa Komisjon ei avalda, mis reisiteenuseid pakkuvatel veebilehtedele puudusi leiti. Arvestades, et vaatluse all olid veebilehed 28 riigis, võib eeldada, et puudusi leiti ka mõnes Eesti broneerimislehes. Kõikidel eksitavaid reisiteenuseid pakkunud veebilehtede haldajatel on nüüd kohustus viia hindade kuvamine vastavusse Euroopa tarbijakaitset reguleeriva seadusandlusega, muutes pakkumised läbipaistvaks ja selgeks juba broneerimise algfaasis. Nendega, kes seda mingil põhjusel ei tee, tegelevad edasi kohalikud tarbijakaitse institutsioonid.