Viimased kommentaarid

Küsimus on mõnes mõttes õigustatud. Jagamistehetega ei saa maailmas päris igale asjale vastuseid. Kuna Kos on Türgile suhteliselt lähedal, siis mingil hetkel (see mingi hetk oli aastal 2015) saabus Türgist Kosile ühes kuus 23 000 põgenikku. See oli vist vahetult enne, kui EL ja Türgi põgenike asjus kokku leppisid. 

Iseasi, kas see nüüd teemaks tõstatada. London, Pariis, Marseille taolist teemapüstitust ei tekita.

Augustis oli igatahes selline tunne, et üle 5 minuti väljas olla ei soovinud. Ega muud põhjust polegi.

Ei oska võrrelda, sest pole näiteks Pekingis või Shanghais käinud. Hongkong pole kindlasti odav linn, aga kindlasti mitte ka maailma kalleim linn. Sina turistina lihtsalt ei pruugi neid odavamaid lahendusi alati leida. Nagu ikka, on iga linn vaataja arvamuses kinni. Kui puhtalt hinna ja kvaliteedi suhet otsida, siis Aasias on sadu muid kohti.

Seda nagu ka veel, et Shenzhen ja Guangzhou oleks nagu kahelt erinevalt planeedilt. Guangzhous astutakse sinust metroos läbi, kõik sülitavad jne, Shenzhen on täielik kontrast. Puhas, inimesed metroos viisakad. Vaadata - eriti pole, aga kogemusena päris huvitav.


Viisa nikerdatakse piiril (Hongkongist metrooga minnes) suhteliselt kiiresti - juhul, kui seal keegi parasjagu olemas on. Shenzheni puhul tasub tähele panna, et sinna läheb Hongkongist kaks metrooliini, kuid ainult ühes saab viisa (siis Shenzheni VOA viisa, mitte Hiina viisa). See on parempoolne (ülemine) liin. Jah, viisa saab ka Hongkongist laevaga minnes (HKG lennujaamast on Shenzheni laevaühendus).
 

Ma pole kindel, kas ostmise koha pealt Hiina nii väga odav ongi. Otsisin endale läpakat ja võrdlesin hindu Hongkongis ja üle piiri Shenzhenis. Käisin Shenzhenis ka sealses suurimas tehnikakaubamajas (müügil kõik, millest vähegi elekter läbi käib)  ja lõpuks ostsin ikka Hongkongist, sest oli lihtsalt tunduvalt odavam. Shenzhenis sai paari riidepoodi ka vaadatud ja ega ei tekkinud küll tunnet, et tahaks midagi osta. Euroopast saab odavamalt ja polnud päris see maitse kah.

Mõtlesin ja võrdlesin veidi ja kokkuvõttes soovitaks Londonit.

1. Kultuuri ja vaatamisväärsusi rohkem kui küll.
2. Otselend Ryanairi või Wizz Airiga maandub Londonis sõltuvalt päevast 12:00 ja 14:00 vahel (parem on siiski Finnairiga üle Helsingi ja oled hommikul kohal ning seda Heathrow's, kust linna kõige kiirem ühendus).
3. Inglise hommikusöök on vast omaette elamus. Mitte tingimata hea, aga elamus. Fish and chips - paras jama, aga samas jälle kogemus. 
4. Võrreldes prantslastega on inglased tunduvalt meeldivamad inimesed ja nende inglise keel on tihti parem, kui prantslastel.
5. Metrooga kannatab liigelda igas vanuses.

Keegi pole öelnudki, et Taormina ilus poleks. Vägagi on. Fiilingu osas meie arvamused ilmselt lahknevad. Lihtsalt sõltub, mida otsida. Pole üks arvamus parem teisest, aga klaviatuuriga võiksid küll midagi ette võtta. Sul tühiku klahv kohati selgelt ei tööta.

Kui vaatad kaarti, siis suhteliselt Catania all on päris pikk rannariba. Variant on ka sõita mööda kiirteed põhja poole Cefalu kanti. Tunnistan, et olen samuti sellest parteist, kellele põhjarannik meeldis rohkem. Midagi pole teha, aga näiteks Palermos on mingi fiiling, mida Catanias kohe üldse ei kogenud. Taorminasse ei läheks pekstes ka enam tagasi.

... vaata Google Mapsist

Jah, täpselt seda vastust küsija pikisilmi ootaski.
Aga näe, ära tuli!

Lähtuks loogikast, et 1) Vietnam pole selline suur tipi andmise maa ja 2)  tippi antakse reeglina reisi lõpus. Tee selgeks nende tavaline kuupalk ja lähtu sellest. Üle ei maksa pingutada. Sõltub väga ka giidist. Vietnamlaste inglise keel on pea reeglina selline saekaatri puitmaterjal, hõimud valdavad keeli oluliselt paremini.

Sellisel moel piiri ületades sured sa kollapalavikku lihtsalt kohe ära. Kordvualt kontrollitud.

Sitsiilia on ülimalt lahe, aga et seal midagi näha, on vaja autot. Itaalia bensiinihinnad on paraku Euroopa ühed kõrgemad (jah, ka Eestist kõrgemad) ja ega muu elu ka liiga odav pole. Kuu ajaga saab muidugi ka ühistransporti kasutades hakkama.

Nii palju on lugeda olnud, et lennud saabuvad üsna täpselt, kuid millegipärast väljalennud kipuvad hilinema. Ja arvestada tuleb, et maandumisest väravasse jõudmine võtab lennukil nii 25-30 minutit aega. Takso on orienteeruvalt 20€. Transpordist info siin.

Teemast kõrvale, aga palun, palun, palun mitte Taimaa! Te ju ei lenda Tallinnast Tukholmasse või Mailandi ega kirjuta Tallinn kui Tallin ega Vietnamimaa, Indoneesiamaa, Singapurimaa, Indiamaa jne.

Ryanairi ja Wizzi lennud olidki planeeritud hooajalistena. Ma usun, et lähikuudel saab selgemaks, kes ja kust järgmisel hooajal lendama hakkab. Hetkel pole tõesti ühtegi Wizzi lendu, aga pole eriti reaalne, et Wizz on Iisraeli täiesti maha kriipsutanud.


Ja kui ka Wizz Iisraelisse lendama ei hakkaks (vähetõenäoline, aga oletame) elaks sealne turism selle probleemideta üle. Esiteks on sinna oluliselt kasvanud turism sellistest riikidest nagu India või Hiina, teiseks on olulisemates turismikohtades hotellide täituvus nagunii 80% lähedal. 

Ryanairil on lennud Kaunasest ja veel 7 kohast Eilatisse müügis, kuigi mitte päris samas koosseisus, kui eelmine hooaeg.

Mina püüan igast riigist kaasa tuua roosa T-särgi kirjaga I love Turkey. Rohkem soove pole.



Ma ei saa hästi küsimuse püstitusest aru - eelduseks võetakse, et on broneerimissüsteeme, kus ei saa sekeldusteta osta ja siis peaks olema veel need, kus asi toimib ilma "sekeldusteta". 

Istekoha valik ei sõltu broneerimissüsteemist, vaid lennufirma poliitikast ja üldjuhul sa odava turistiklassi piletiga istekohta tasuta valida ei saa. Kuid jällegi, mis see broneerimiskeskkond siia puutub?
Momondo pole broneerimissüsteem, vaid hinnavõrdlusleht, mis juhatab kuhugi edasi.
Ja mis asi see "süsteemi töökindlus" on? Broneerimiskeskkond kas on üleval või on maas. Mida seal veerand tundi sisestada on, aru ma ei mõista? Nimi, passi number, sünniaeg ja maksekaardi number pole justkui palju tahetud? Mitmed lehed saadavad sind minema, kui ost ei ole 15 minuti jooksul sooritatud.
Igasugustest kohtadest on igasugu pileteid ostetud ja tõesti ei oska siin probleemi näha.

Täpselt nii see Aasias ongi. Aga Euroopast Taisse lennates peab olema midagi reaalset ette näidata. Pidin Helsingis lennukisse saamiseks kiirelt midagi broneerima, olgugi, et lendasin Qatari äriklassis.

Vatse, kuidas Byblose ümber nende randadega on? Pole vist päris Beirut ja rannapuhkuse koht? Mitte päris Tripoli, aga ikka veits konservatiivsem. Ma muidugi ka oma saja-aasta vanuste kogemuste baasilt.

Rannapuhkuseks valiks Liibanonis siiski pigem hea basseiniga hotelli. Kuid Liibanon reisisihina - ikka superkoht ja superköök.

Laosesse ja Kambodžasse tehnilistel põhjustel Taist rongiga vast ei läheks. Pilet piiri lähedale ei veena.

Lühike vastus: jah, lennureisi puhul on vaja ette näidata pilet järgmisesse riiki. Muidu ei lasta lennukisse. Ostke suva odavlend Bangkokist kuhugi välja (KUL ntx) või mujalt, kuhu maandute.

Nüüd näib avamine kindel olema. 7. aprillil avatakse, kuid juhul, kui lennud on 5. või 6. aprillil, tasub järgi kontrollida, kas lennud ikka toimuvad. Ja üsna tõenäoline on, et alguses saab esinema probleeme.

Huvitava faktina niipalju, et lennujaama operaator IGA peab Türgi riigile aastas renti maksma 822 miljonit eurot. Kuskilt peab see raha tekkima.

See hinnaga trikitamine oli WOW firmamärk. Reaalsuses neid 99 naelaseid pileteid sisuliselt saada polnud. Veidi hooajaline äri, liiga kiire laienemine, hullud plaanid (15 sihtkohta Aasias), lennukite pikk hoidmine maa peal, et saaks pakkuda Islandil kiire ümberistumise, Islandi teatav ammendumine stopover kohana - mis saaks valesti minna? 

Sa ju vastasid oma küsimusele ise ära: võtagi midagi muud :)

(Btw, India on ka Aasias.)