Viimased kommentaarid

Ella sobib neile, kel mingit sorti matkamine kavas. Muidu katab Ella 300 meetrise peatänava 10-15 minutiga ära ja that's it.  Ravana kosk pole ka suurema veega liiga eriline. Bussiaknast muidu kenasti näha.

Hong Kong Airlines sai viimasel hetkel rahasüsti ning lendab edasi. Samas on ebaselge, kuidas nad kasumit teenima hakkavad. Nii et selline veidi kahtlane endiselt.

Nuwara Eliyas tasuks arvestada, et pärastlõunal sajab ja ei tee seal suurt midagi. Päevad on muidugi erinevad, aga üldjoontes nii kipub olema. Majutuses võiks mingi radikavõimalus olla, sest muidu on seal prrrr.

Üks öö on piisav, kui õhtul kohale jõuda ja järgmine päev pool päeva mõnes teeistanduses ära sisustada.

Randade osas jätaks vahele kõik Colmbost lõunas asuvad rannad (kuigi tee ääres paistis paar huvitavat no-name randa) ja lõunas Gallest kuni Mirissani. Unawatuna näiteks on paras vene küla venekeelsete siltidega, kus muidu suht ok rand (aga ei mingit erilist ilu) on koerajunne täis. Aga väga maitse asi muidugi.

Unawatuna rand

Paned SIM-i sisse, teed telefonile restardi ja töötab. Ei mingit keemiat. Ostmisel on vajalik pass.

Rongipiletid ostsin nii 30-15 minutit enne rongi väljumist kassast. Kordagi polnud saadavusega mingit probleemi (sõitsin 2. klassis), kuigi sai teatavatel põhjustel rongiga Colombo ja Ella vahel lausa mitu korda mõlemas suunas liigutud (Rambukkana, Kandy, Nuwara Eliya, Ella). Lihtsalt kui mingil põhjusel t õ e s t i ei peaks 2. klassi pileteid olema, saab vabalt 3 omad osta. Mina ei näinud esimese klassi vaguneid mitte ühelgi rongil, võibolla tipphooajal on. 

Mu meelsest on see rongipiletite paanika täiesti alusetu.

Kasutasin samuti Dialogi. SIM oli kas 100 või 200 LKR, datat võtsin 3,5 GB (päevane ja öine ühes puntras) + kõned + SMS-id, mis oli 199 LKR. Dialog on ses mõttes tõesti hea, et pea igas toidupoes ja -putkas saab mahtu lisaks osta. 

Ühendust polnud ainult teepiirkonna mägedes rongiga sõites.  Kuna paljudes öömajades on toimiv wifi olemas, ei suutnud 5 nädala jooksul üle 5 GB ära kasutada.

Kuna sai küsitud Sri Lanka lääne- ja idaranniku kohta ning palju infot ei laekunud, siis jagaks infot ja muljeid idarannikust, kus sai kokku veedetud umbes 1,5 nädalat. Läänerannikule ei jõudnudki. Idarannikul oli marsruut Trincomaleest Arugam Baysse.

Idarannik - kellele?

Mul on tunne, et Sri Lanka idarannik pole päris igale maitsele. Kel Sri Lankas aega kuni 2 nädalat ja kirjas reisijuhist või veebist leitud külastamist vajavate vaatamisväärsuste loetelu, siis võiks idaranniku vabalt välja jätta. Sama kehtib nende kohta, kellele meeldib lõunaranniku turistidele mõeldud turismiinfra (söögikohad, poed, ekskursioonid, rannatoolid jne). Idarannik on turismi seisukohalt vaikne, novembris pigem isegi väga vaikne.

Idarannik on sobivam omapäi rändavale inimesele, kellel on veidi aega varuks, et mõnuga ja tormamata kulgeda ning kes ei aja tingimata taga linnukesi, et nüüd on see või teine reisijuhis mainitud koht nähtud. Kuna välisturismi suurt pole, on kõik suuremas osas selline ehe. Ja odav ka Sri Lanka konteksti arvestades.

Idarannik bussiaknast tulistades (sellist pilti siiski palju ei näe)

Majutus, söök ja hinnad

Majutust leiab igale maitsele ja rahakotile. Päris tippu ei tasu oodata, kuid jagub nii hosteleid, odavat korralikku kui veidi luksuslikumat majutust. Enamasti sai ööbitud oma vannitoaga guesthouse’ides, kus tavaliselt oli laes ventikas, vahest ka konditsioneer. Hinnad jäid üldiselt 1000 ja 2000 LKR vahele (5 - 10 eurot). Wi-Fi töötas peaaegu kõikjal, kuid vahest andis kohalik SIM+datapakett (3,5 GB=1€) parema kiiruse.

Guesthouse’ide pluss on see, et lisaks hommikusöögile saab kohapeal tellida ka kõik teised söögid, söök on väga hea ja hinnad umbes 3 korda soodsamad, kui lõunaranniku söögikohtades. Eks püüa lõunarannikul 200 – 300 ruupiaga (1 – 1,5 eurot) korralikult süüa saada (kui praetud riis mõnes kohas välja arvata). Teine pluss on tänavatoidu kohtade suur hulk. Samosad, kalapallid ja õhtuti kothu on tavaline miinimumpakkumine. Kõik on alati parajalt vürtsine, kuid vähem kui 100 ruupiaga (0,5 eurot) saab kergemat sorti eine kätte. Turismipiirkondades tänavatoitlustust sisuliselt pole ja see ajab ausalt öeldes harja punaseks.

Meri ja ujumine

Sri Lanka idaranniku rannad on kilomeetreid pikad ja valge liivaga. Et lahesoppe on vähe, on lained üsna korralikud ja merre minek kohati veidi keeruline. Murdlainetest läbi nii 5-10 meetrit eemal on muidugi mõnus. Lastele enamik randu ei sobi.

Trincomalee

Trincomalee rand linnas

Põhiline vaatamisväärsus

Trincomalee on tänu asukohale osaliselt poolsaarel parajalt väljaveninud soolikas. Kesklinn koosneb kolmest paralleeltänavast, kus põhiliselt müüakse lõputus koguses lõputult ebakvaliteetset odavat riidekaupa. Kuigi teha pole seal otseselt justkui suurt midagi, on Trincomalee sellegipoolest kuidagi mõnusa fiilinguga linn.

Kalamehed tegutsevad üsna linna keskel, põhiline rannapuhkusepiirkond koos majutuse ja söögikohtadega asub kesklinnast 3-4 km eemal, abiks 200 ruupiat (1 euro) maksev tuk-tuk. Rand on paar kilomeetrit pikk, aga veidi põhjapoole (Nilavelist alates) jagub seda veel pikalt.

Kalkudah / Pasikuda

Kui lahesopis asuv Pasikuda (millel on vähemalt viis erinevat kirjapilti) ja nuki taga asuv Kalkudah rand kuidagi kokku võtta, siis koosneb see kolmest asjast: tavaline külaelu rannast veidi eemal koos odavamate võõrastemajadega, 4-5 korralikumat resorti Pasikuda rannas ja inimtühi Kalkudah rand.

Odavmatest võõrastemajadest on Pasikuda randa veidi minna, aga vist kõik võõrastemajad pakuvad selleks tasuta jalgrattaid, mille keskmine tehniline seisund on „3 minutit kokkulagunemiseni”, kuid ega pidureid seal palju vaja ei lähegi ja pealegi, sõidud saab sõidetud. Tee ääres on korralik valik odavat ja head tänavatoitu ja mõned poeputkad. Põhjalikuma söögi osas tasub siiski saavutada kokkulepe võõrastemajaga. Kokkuvõttes suurepärane kant, kus on lihtsalt hea pea täiesti turismivabalt olla.

Batticaloa

Batticaloa on ühest küljest täiesti linn, mis linn, aga laguunid jagavad selle mitmeks osaks ja rannapiirkond Kallady on jällegi selline no hurry kant. Kuigi Kalladys leiab valiku tavalisi võõrastemaju ja kvaliteedilt veidi parema Riviera Resorti (soe soovitus!), jagad kilomeetreid pikka randa peamiselt kalameestega.

Arugam Bay

Kõikjal üleshaibitud surfamisrand. Rand ongi tegelikult väga ilus, kuid Arugam Bay ise väga mõnus pole. Põhjus: see on sarnaselt paljude lõunaranniku kohtadega täiesti turismile suunatud ning kohalik elu-olu välja tõrjutud. Kuigi novembris oli rohkem kui 50 majutusasutuse peale kokku ehk 50-100 inimest ja majutuse hinnad all (nendes kohtades, mis lahti olid), ei saa sama öelda söögikohtade kohta. Vähemalt pooled neist olid lihtalt kinni, need, mis lahti olid, kasutasid endiselt kõrghooaja menüüd ehk kõik oli kohalikus mõistes väga kallis (söök alates 700 LKR / 3,5€, keskmine 1100-1300 / 5,5-6,5€).

Kokkuvõtteks

Võib öelda, et 5-nädalase Sri Lankas kulgemise jooksul osutus just idarannik reisi parimaks osaks. Võimalik, et tänu sellele, et reisijuhid sellele kandile suuremat tähelepanu ei pööra ja piirkonda on säästetud must-go vaatamisväärsustest. Pikad valge liivaga rannad, odavad, kuid tasemel majutusvõimalused, odav söök, kõikjale sõitvad bussid, üsna ilma turistiinflatsioonita tukihinnad teevad reisimise idarannikul nauditavaks. Üks suuremaid plusse ongi see, et seal ei ole sa sarnaselt lõunarannikuga tuntavalt osake turismitööstusest, kus põhieesmärk on sult koorida nii palju, kui võimalik. Veidi vabama ajakavaga rändajatel tasub Sri Lanka idarannik reisiplaani võtta küll.

Lisaks: rannasoovitus lõunarannikul

Ilmselt kõige ilusama ranna Sri Lankas leiab Tangallest veidi lõunapool. Selleks on peaagu inimtühi palmidega Silent Beach.

South African Airlines'i (Star Alliance) finantsseis on väga kahtlane.

Hong Kong Airlines'il on aega nädal, et finantsseisu parandada või kaotab lennunduslitsentsi.

Türgi suuruselt neljas lennufirma AtlasGlobal peatas finantsprobleemide tõttu kõik lennud 26. novembrist 21. detsembrini. Selle aja jooksul loodetakse lennufirma restruktureerida, kuid tulevik on pehmelt öeldes kahtlane. AtlasGlobal lendas muuhulgas ka Istanbulist Euroopasse (AMS, DUS, CDG, STN).

Palun, viimase paari kuu statistika on siin (WAW-JFK) ja siin (JFK-WAW) ja siin (WAW-LAX). Otsi enda lennu numbri järgi.

Kui te liigute lennukiga, siis järelikult võib kõige jahedam koht olla Hanoi, mujal on kindlasti päris soe. Mis tähendab, et riideid suuremat kaasa pole vaja pakkida ja vabalt saab hakkama nii 3-4 kg kaaluva kotiga. Kui midagi peaks puudu olema, saab selle alati kohapeal soetada. Ma küll ei tea, mis suveniire on plaan kaasa tuua, aga soovi korral võib neid kasvõi 5 kilo osta ja ikka saaks käsipagasiga reisida.

Mulle jääb see suurte kohvritega reisimine veidi kaugeks, aga vajadusel on tuk-tukid alati olemas.

Selgitan:

1. SUURTÄHTEDEGA pealkiri mõjub automaatselt nagu punane rätik, aga ok, kannatame ära.
2. Kuidas leiab selle hotelli kohta infot Trip.ee tulevikukasutaja, kes läheb uurima erinevaid teemasid Egiptuse all? Vastus on, et ei leiagi.
3. Kuidas teavad Tripi kasutajad foorumisse pilku heites, kas see teema neid huvitab või ei (Egiptusesse reisi plaanivad/mitteplaanivad inimesed)? Vastus on, et ei teagi. Mitte keegi ei klõpsi läbi kõiki teemasid. See hotell võib samahästi Tuneesias või Marokos või Keenias või Sansibaril asuda. Ka Egiptuses oli vanasti mitmeid kuurortpiirkondi.

Trip.ee on meie kõigi ühislooming. Selleks, et siin hea oleks, pole liiga palju nõudmisi, aga ilma elementaarseta asi lihtsalt ei toimiks.

Ära sa mingil juhul maini, kus see SUURTÄHTEDEGA hotell asub. Meil kõigil on kõikide maailma hotellide nimed ja asukohad ju peas. Isegi Aafrikas on rohkem kui paar hotelli.

Kas siin pole mitte tegemist kõige klassikalisema erinevusega inimeste ootuste ja pakutava kvaliteedi vahel?
Kui ma sõidan Aafrikas lubatud 6 h asemel 10 h logiseva matatuga kuumuses mööda kohutavaid teid, tolm katmas igat kehaosa nii, et puhtaks hakkab saama kolmanda pesukorraga, 12 inimese asemel on 20, lisaks koduloomad ja sajad kompsud, siis ma olen saanud täiesti adekvaatse teenuse, mille üle oleks patt kobiseda. Sest mitte keegi mulle midagi rohkemat ei lubanudki.
Kui ma lähen aga bussireisile, mis algab rehvivahetuse ja kliimaseadme puudumisega, musta öömaja jne-ga, siis minu jaoks see teenus adekvaatne poleks. Sest lubati vast veidi rohkemat (kui nad just ei reklaamigi välja, et saate ühe ropu toa ja muud probleemid).

Jah, viisa saab kohapealt. Selleks on seal eraldi saba. Vaktsiine ei küsitud.

Norwegian sai värske kapitalisüsti ja vähemalt 2020. aastal tegevus ohus ei ole.

Ilmselt mitte, sest 31.01.2020 on minu arusaamist järgi kuupäev, kuniks 30-päevaseid tasuta viisasid jagatakse. Igal juhul peaks sa selle selgeks saama, kui teed eelnevalt e-viisa taotluse ära.

Ausalt õelda on kentsakas, et 1990-ndad seni nii elujõulisena püsivad.

Jah, Vietnami e-viisa ajabki väljumispunkti nõudega segadusse. Tegelikult ei huvita see kedagi. Majutuseks pane midagi.

Kas te kuidagi 1 nädala peale ei plaani seda mahutada, saaks veelgi vahvam reis?

Siem Reap on tegelikult väga lahe koht niisama olla. Angkor Wati jaoks tuleks tukijuhile seletada, et Grand Tour ja teha seda vastupäeva (et Angkor Thom ja Angkor Wat jäävad viimasteks). Sedaviisi pääseb enamustest hiinlastest, kes üldiselt liiguvad päripäeva. Aga suht terve päev kulub ära. Söök on Angkoris üsna vilets ja kallis, kuid suht Angkor Wati lähedal saab grillkana ja riisi kohapealsest putkast mõistliku hinna eest.

Juhul, kui keegi plaanib Sri Lankasse pealt 30 päeva jääda, siis see lõbu on juba tasuline. 2174 ruupiat ehk ligi 11 eurot ja nii 5 tundi sinu elust, pluss tukimeestega "vestlus".