Viimased kommentaarid

Veelkord, küsitud oli, mis kindlustust valida, kui elada välismaal. Compensa on antud juhul piiripealne juhtum, sest kindlustustingimustes on:

 
1.10. Reis – kindlustatud isiku ajutine viibimine väljaspool
Eestit. Reis algab Eestist lahkumisega ja lõppeb
saabumisega Eesti territooriumile. Kui reisi algus- ja/või
lõpp-punkt on väljaspool Eestit, kehtib antud
kindlustustingimustega määratud kindlustuskaitse vaid
juhul, kui kindlustuspoliisile on tehtud vastav märge.

Lisaks sellised punktid:
4.4.8.Reisitõrke kindlustuse alusel ei hüvitata: 
a) reisi katkemisest või hilinemisest tingitud kasutamata
jäänud reisiteenuste, piletide maksumust; 
j) kahju, mis tekkib lennureisi hilinemisega, mille
põhjuseks on streik, mille toimumine oli ette teada; 

Sõlmin kuu aega enne reisi kindlustuslepingu, streikidest teatatakse tavaliselt nädal ette (aga ette see nüüd ju põhimõtteliselt teada on) ja imedki näppu, sest sinu lennu hilinemine ei huvita nüüd kedagi ja igasugused eelbroneeringud ei huvita nagunii. Vabandust, aga mille vastu ma ennast  siis õigupoolest kindlustan, kui väga sagedased ette mitteprognoositavad juhtumid on juba eos välistatud? 

4.4.10. Reisitõrke kindlustusjuhtumi korral esitatavad
tõendid: 
b) reisi hilinemise korral transpordiettevõtte tõend reisi
hilinemise põhjuse ja aja kohta,
liiklusõnnetusest
põhjustatud hilinemise korral politsei sellekohane
tõend, reisi toimumist tõendavad dokumendid,
asenduspiletid, juurde lisandunud majutusarved ja
muud kahjujuhtumit puudutavad dokumendid. 

Sisuliselt kindlustust sul pole, sest näiteks lennufirmalt saada tõendit lennu hilinemise põhjuse kohta saab olema paras pähkel. Ma ei taha mõeldagi, kui see juhtus näiteks Hiinas või Aafrikas. Kogu info lendude hilinemise kohta on tänapäeval avalik online-info, miks peedistatakse kiviaja nõuetega reisijat?

Ei, ei tundu väga hea pakkumine. 

Worldnomads, mida eelnevalt soovitati, ei küsi, kust su reis algab, vaid seda, kuhu su reis viib.

Eesti kindlustusseltsid langevad ilmselt ära, sest mõnda aega tagasi uurides oli vist kõigil tingimus, et reis peab algama Eestist. Oleks hea, kui keegi selle info ümber lükkaks.

Ega need kogemused muud moodi kogunegi, kui ikka reisides. Me võime ju öelda, et ära seda kohvrit sinna võta, reisi kergemalt, aga isiklikku kogemust ei asenda mitte miski. 


Kui nüüd soovitusi jagada, siis sa ei lähe Bangkokki ju Paunvere pudulojuste väljanäitusele, kus on väga vaja kellelegi muljet avaldada. Seda riidekraami pole tõesti mõtet eriti kaasa vedada. Nagu juba öeldud, kõik asjad saad osta vajadusel kohapealt. 

Ma ei tea, kas teie programm seda sisaldab või ei, aga Bangkoki tänavatoit on omaette legendaarne. Sõltub muidugi, kus täpsemalt olete.  Võib vabalt Bangkokis ära käia ja seda mitte näha.

Lufthansa TLL-LIS väga mugavate ümberistumistega 174€, suur valik kuupäevi mais. Riiast veelgi odavam, kuid pikemad passimised Frankfurdis. Jah, võib midagi veidi soodsamat aja jooksul tekkida, kuid nõustun Vatsega, et tasub ära osta.

Adekvaatne vastus puudub. Kust ja kuhu lendad?  On see mõni suurlinn või mõni väiksem koht? Euroopas või väljaspool? Kas sinna on koodijagamised või ei? Jne... Teadmata täpsemalt, viskaks jalad veebruarini rahulikult seinale.

Tokyosse on lennupiletid mõttekas soetada siis, kui nad on kõige soodsamad. Ja soodsad on nad harva, aga Finnairil kohati ühte-teist liigub. Ja kui liigub, siis saab seda Tripis ka kajastatud. 

Ma pakun, et midagi head võiks liikuda kas novembris või jaanuari teises pooles. Enne sügist hindu väga ei vaatakski, kui just mõni veahind kusagilt sisse ei lipsa.

Jutt siis sellest ühest Jaapani lennujaamast (JPN)?

Jah, vanasti toksisid oma nime ja bronni koodi veebis sisse ja nägid, kas on olemas. CheckMyTrip on vähemalt paar aastat eelkõige mobiilipõhine. Aga peab mainima, et mulle meeldib. Saad ise vajadusel reise lisada (odalennufirmad ntx), äriklassis näed valitud istekoha lennuki kaardil ära, annab sulle kohaliku valuuta kursi jm.


Veebis saab broneeringu kontrollimiseks kasutada klassikaversiooni.

Aga palun - võibolla, kunagi (allikas):


Ühesõnaga, 2018. a. peale väga ei panustaks. Reaalsem oleks kas 2019. kevadine või pigem juba sügisene lennuplaan. Aga Qatari puhul - you never know.

Kirjuta parem inglise keeles / better to write in English and give a source.

Variant ka LOT-iga TLL-WAW-SIN 471€  (06-19.11).

Külapoel tõesti selliseid regulatsioone pole. Ei tea, mis võiks olla põhjus?


Rääkidest kompensatsiooni kaotamise potentsiaalsest mõjust hindadele:
- kas nafta hinna alanemine alandas lennufirmade kütuse lisatasusid?
- kui suur oleks tõenäosus, et hilinemise puhul makstava kompensatsiooni kaotamine muudaks lennukipiletite hindu odavamaks?

Õhus või lennujaamas ma isiklikult väga ei sooviks, et "elu ennast ise korrigeerib".

Trip.ee-s tuleb tühikute eest sõnade vahel päris soolast hinda maksta. PayPal või krediitkaart ainult. Maksmiseks on vaja internetiühendust, tühikuga klaviatuuri pluss teatavat ühendust tooli ja klaviatuuri vahel.

Kui see kuidagi abiks peaks olema, siis Finnairi lennupiletid Puerto Vallartasse (Mehhiko) odavnesid aja jooksul märgatavalt. Kui tahtmine tingimata Finnairiga lennata, siis ootaks rahulikult. Meelerahu ehk ei tule, sest odavamaks läheb nii 2 kuud enne. 800-ga turistiklassis väga ei lendaks, 1100-ga Qatari äriklassis oleks veidi teine asi.

Osta siis mingi LAV-i riikide lähilend. Vanasti oli isegi Zimbabwest päris odav. 

Aga tõsisemalt, kui broneeringut pole, siis miks viisa? Kui seal kandis seigelda, siis arusaadav, aga muidu? LAV-i viisa on jah selline tricky asi, kus keegi vist on huviline, et asi võimalikult keeruline oleks. Pole siiski eriti kuulda olnud, et nad lennupiletite olemasolul viisast keeldunud oleks.

Ja siit need hädad hakkavad. BA pikamaalennud turistiklassis on meeldejätvalt  magedad olnud. Kui saaks teisi OW firmasid ja teisi klasse kasutada, oleks kõik muidugi parem. Aviosel Iiri Grouponi soodukas ka muidu käimas.  Aga 28000 aviost sellise reisi eest on kahtlemata muljetavaldav, kuigi koos maksudega ei ole pilt enam sama ilus.  450-500€ eurot pole pileti eest või nii. Aga tänud jagamast!

Sellisel puhul tuleb alla tõmmata selline reisiäpp nagu "Suhtle kohalikega". 

Kambodža viisa saab piirilt (lennujaamast) ilma probleemideta. Võta passipildid kaasa, saad odavamalt.

Angkori templitega on see lugu, et sõltub, kui suur huviline oled. 1 päeva pilet on 37 USD, 3 päeva pilet on 62 USD. Ma ütleks, et üks pikem päev tavahuvi korral oleks piisav, aga ega mitut päeva seal ka kahetsema ei pea. Võin vajadusel asjaliku tukijuhi organiseerida.  

Mis hindu puudutab, siis Kambodža on odavam, kui Tai. 

Tänan soovituste eest! Tegite otsustamise lihtsamaks. Ja samas keerulisemaks. Peab seal kandis vist ikka pikema reisi tegema. Flores ja Paapua ei kõla üldse halvasti.

Selline olukord võib tekkida igaühel. Kogu see jutt on  väga õpetlik, et ära lase endale mütsi pähe tõmmata ja suhtle. Tüütu jah, aga suhtle.

Tuttav teema. Tasub turult võtta veidi tooremad mangod. Ütled müüjale, et tahad süüa neid näiteks 3 päeva pärast ja ta valib sobivad välja. Rohelist väimust ei tasuks karta, sest loeb, see, mis on koore all. Hetkel on Kagu-Aasias mango hooaeg ja valikut jagub. Transpordi pigem äraantavas pagasis, sest seal on veidi jahedam.

Ananasse hetkel kaasa võtta ei soovitaks. Kõikjal tee ääres on kohe söömiseks viljad (mis on muidugi ülihead).

Teadmata reisi orienteeruvat eelarvet oleks standardvastus: soovitaks minna sinna, kuhu meile mitte teadaoleva suurusega rahakott kannatab minna.

Palun:

1. Ära pane pealkirjaks lihtsalt Dubai. See ei viita potentsiaalsetele vastajatele, mida küsitakse ning teeb adminnidele tööd juurde.
2. Ära märgi sihtkohaks Abu Dhabit, kui jutt käib Dubaist. Selle parandamine teeb samuti adminnidele tööd juurde.

Voist liigub Mombasasse pidev busside, matatude ja autode vool. Auto on siis jagatud sõiduvariant, kus huvilised kokku korjatakse. Soovitaks pigem bussi või autot, sest matatujuhtide sõidustiil sel maanteel on stiilis "esimest päeva hullarist väljas". Ah, jah Voist saab Mombasasse ka rongiga.


Turvalisuse pärast ei muretseks eriti. Terve ettevaatlikus on muidugi alati omal kohal ja napsitanud juhiga autosse ei istuks. Muidu on kohalikud usaldusväärsed. Pigem arvan ma, et üksinda sa sinna autosse ei jää, sest alati organiseeritakse sinna veel keegi lisaks.