Viimased kommentaarid

Seda oleks tõesti huvitav teada, sest ma pole Iraagi õhuruumi kohta üldse midagi väitnud. Siiski, selleks, et Iraagi õhuruumi saada, on vaja lennata läbi Iraani õhuruumi.

Ühe asja siiski täpsustaks, ajasin Bahreini ja Kuveidi segamini. Bahrein blokeerib Qatari, Kuveit mitte.

South African Airways+ (SAA), mis on aastaid raha põletanud (iga veetud reisija teenib 17-18 eurot miinust), reservid on ammendanud. Valitsus on põhimõtteliselt küll otsustanud, et lennufirmasse pannakse veel 2 miljardit randi (125M eurot), aga reaalset raha seni veel pole. 

Nüüd on SAA hakanud tühistama lende Johannesburgist Kaplinna ja Durbanisse (LAV-i kaks tihedamat liini), aga lisaks on vähemalt 25. jaanuarini peatatud lennud ka Johannesburgi ja Müncheni vahel. Reisijaid veetakse FRA (Lufthansa) ja LHR (BA) kaudu. EU 261 kompensatsioonid on muidugi kopsakad.

Et Qatar Airwaysi olukord oleks veidi arusaadavam, lisan kaardi Pärsia lahe õhukontrolli piirkondadest. QR saab lennata ainult Bahreini ja Iraani õhuruumis, ainus võimalus kuhugi mujale peale Bahreini lennata on Iraani õhuruumi kaudu. Seega pole reaalne, et QR üle Iraani lendamise lõpetab. 

Qatar Airwaysil polegi peale üle Iraani lendamise muid variante edasi tegutsemiseks, sest kõik muud lennukontrollipiirkonnad on neile sõbralike naaberriikide blokaadi tõttu suletud.

Väga ebatõenäoline, et Iraan soovib teist korda sama reha otsa astuda. Jälgiks muidugi olukorda, aga paanikaks ei näe hetkel põhjust.

Õnneks peaks see jama varsti lõppema, sest LAV plaanib sisse viia e-viisa süsteemi.

Jah, Finnair lendab tänu Iraani kriisile muid marsruute mööda ja sellest ka hilinemised. Aga küsimusele leiab vastuse Finnairi kodulehel. Kui seal leiduv info lühidalt kokku võtta, siis lingitud pdf-ist võib lugeda, et pikaks venival vahemaandumisel võidakse pakkuda hotelli. Aga igal juhul tasub helistada Finnairi klienditeenindusse, rääkida asi ära ja kuulata, mis variante pakutakse. Vaevalt me siin paremaid soovitusi oskame jagada.

P.S. Palun ära postita mitmesse kohta.

Flybe sai päästetud ja jätkab esialgu vanaviisi edasi:

- valitsus nõustus maksuvõlga ajastama, mis ilmselt tähendab lennundusmaksu (APD, air passanger duty) ümbervaatamist;

- aktsionärid nõustusid raha juurde panema.

UK (ja ühtlasi terve Euroopa) suurim regionaallennufirma FlyBe on kokkuvarisemise äärel ning on läbirääkimistes valitsusega hädaabi saamiseks.

Selliseid mõnusaid suuri või väiksemaid prussakaid ikka leidub, eriti veidi soojemas kliimas. Üldiselt on prussakad selles mõttes intelligentsed elukad, kes sinu asjadesse erinevalt sipelgatest niisama sobrama ei lähe, enamasti peatuvad nad vannitoas. 

Prussakate esinemissagedus ei pruugi olla seotud mingi konkreetse majutuskoha puhtusega, pigem esineb neid siis, kui selle ümbruses on mingi laga (ja sellele ei pruugi alati pihta saada).

Ainult kaks lennufirmat: Emirates ja Qatar.

Maksta saab kohalikus rahas ja dollaris. Lihtsalt peab arvestama, et dollari kursi ütlevad sulle nemad ja see kipub olema alati kehv. Seega on kasulik seda rufiyaad rahakotis omada. Ilusad rahatähed pealegi.

Ma  olen aastate jooksul Nairobi kõik terminalid päris üksjagu läbi käinud, põlengujärgsetest telkidest ja muudest. Seal ei haise iialgi ja õhupuudus on pigem kirjutaja peas. Ma parem soovitaks oma esimese kommentaariga veidi rohkem täppi. panna. Ei saagi aru, kas me võitleme siin puhta lolluse või mingite mootorite vastu.

Jah, nii see on. Ainus jama on see, et IATA andmebaas uueneb teatava viivitusega ja ei pruugi näidata variante, kui kehtib nii e-viisa kui viisa piirilt (oli pikalt probleemiks Keenia ja Tansaania puhul). Ja nii mõnigi kord asendab IATA andmebaasi andmebaas "küsin ülemuselt", sest check-ini töötaja pole IATA andmebaasist midagi kuulnud.

Üsna suvaline edetabel kasvõi selle põhjal, et ei midagi Aafrikast ja väga lahe Porto halvimate seas. Ehk leiab siin veidi adekvaatsema edetabeli, kuigi paar aastat vana.

Delhis võiks soovitada päris mitme päeva jagu vaatamist. Väga palju sõltub muidugi huvidest. Kui hakata meenutama, siis äkki Humayuni tempel, mis on Taj Mahali inspiratsiooniallikas. Siis Qutub Minar. Metroo on tõesti väga mõistlik liiklemiseks. 

Mainitud Karol Bagh pole üldse paha - selline ehe India, kus pakutakse vürtside saateks sokke ja veel rohkem sokke. Või, kui nendest huvitatud pole, siis aluspükse komplektides kahesajaks eluks.

Revolutiga see tore lugu, et kandsin äpiga neile alustamiseks vajalikud 10€ ja see kadus kui tina tuhka. Mingit tagasisidet muidugi ei saanud. Sellega kogu kogemus siis piirduski.

Üldiselt asi selge - käi persse, mu eesti keele õpetaja! Aga miks seda siin foorumis öelda või millest selline vimm eesti kirjakeele vastu?

Olen vahest nii  4-5 korda hindu mobiilis ja arvutis võrreldnud (Aasias) ja lõpuks sain alati sama hinna (see mingi "ainult mobiilihind" on täpselt sama ka veebis). Nad sellise eksitamise eest varem või hiljem saavad ka väljaspool Euroopat.

Sellist hinda maksavad hiinlased, kel väga vaja, teised polegi sihtgrupp.

Ma olen elanud ja reisinud aastaid nii Aafrikas kui Aasias ja võin öelda, et see vihmaperiood on selline üsna kunstlik moodustis ja kunagi ei tea ette, mis sind reaalselt ootab. Viimasel ajal vihma pigem ei saja.  Ma ise olen hakanud reise kuhugi soojemasse just "vihmahooajaks" planeerima, sest enamasti seal sel ajal üldse ei saja (või vahest sajab ja siis vahest päris ropult), kuid hinnad kõditavad rahakotti tunduvalt vähem.

Tuleb Vietnami kohta ainult nõustuda - põhi ja seal on kaugelt rohkem, kui Sapa (pilt on siiski Sapast).

Ma olen Aasias seda lihtsalt huvi pärast katsetanud (hotelli helistades või otse letist küsides) nii paarkümmend korda ja toimib harva.

Tere tulemast tänasesse reaalsusse! Online vahendajad on muutunud päris agressiivseks ja suruvad igasuguseid lisavõimalusi aina tüütumalt ja aina kavalamalt peale. Tuleb vaikimisi linnukesed ära võtta või listeenuseid mitte valida ja hind tuleb, nagu reklaamitud.

Väga aktuaalne hoiatus tegelikult. Kogesin seda hiljuti, kui bronni tegemine võttis paari minuti asemel umbes kolm korda rohkem, sest iga sammu järel ilmus mingi järjekordne lisavõimalus.