Ainult äriklassiga La Compagnie soovib Atlandi-ülestel lendudel lüüa hinnaga

Umbes kuu aega tagasi käis uudistest läbi info, et juuli keskel plaanib Pariisi (CDG) ja New Yorgi (Newark) vahel lende alustada ainult äriklassi pakkuv La Compagnie. Arvestades, et tol hetkel polnud lennufirmal veel isegi töötavat veebilehtegi, tundus see plaan kuidagi optimistlik. Milline on aga hetkeseis ja mida uus lennufirma pakub?

Kõigepealt, tänaseks on lennufirmal olemas veebileht. Seni ainult prantsusekeelne, aga vähemalt on see olemas. Küll aga pole plaanitud lende veel alustatud. Kõigepealt kuulutati Pariis - New York avalennu kuupäevaks välja 11. juuli, siis lükati see täpsustamata kooskõlastuse puudumise pärast 15. juulile, kuid varsti teatati, et mõningate parandustööde tõttu lennuki interjööris nihutatakse esimene lend 17. juulile.

Lennuki sisemus võib natuke värskendamist vajada tõepoolest, sest lennufirma ainuke Boeing 757-200 tüüpi Icelandairilt liisitud lennuk pole enam kõige noorem eksemplar (Icelandair kasutas seda alates aastast 2000). Icelandair pakub La Compagnie'le vajadusel ka varulennukit, kuid teadaolevalt pole Icelandairil ühtegi ainult äriklassi konfiguratsiooniga lennukit. Igal juhul tekib võimalike probleemide puhul kohe küsimus, et mis taseme teenindust reisijatele asenduseks pakutakse.

Muidu umbes 200 reisijat mahutavas Boeing 757-200 lennukis on La Compagnie versioonis kokku 74 äriklassi istet – 2 kummalgi pool vahekäiku. Iste käib kaldega magamisasendisse, kuid ei võimalda pea kõigil teistel transatlantilisi lende pakkuvate lennufirmade äriklassis standardiks muutunud täistasapinnalist magamisasendit.

Meelelahutuseks pakub La Compagnie igale reisijale Samsung Galaxy Pro 12-tollise tahvelarvuti, mida saab kasutada kas käes või kinnitada eesoleva istme seljatoele. Tänu tasuta internetile on lennu ajal võimalik internetis surfata. Lennuki pardal pakutavad road on loonud Michelini-tärniga prantsuse kokk Christophe Langree. Samas ei maksaks päris tühja kõhuga lennukisse minna, sest kui keskmiselt teenindab üks pardateenindaja äriklassis 10-12 inimest, siis La Compagnie üritab hakkama saada kokku kolme teenindajaga ehk ühel inimesel on vaja teenindada 25 reisijat. Siin ei jää muud võimalust, kui reisijad peavad sööki ja jooki oodates loovutama osa oma magusast uneajast.

Aga need hinnad!

Kui eelnev jutt keskendus peamiselt sellele, et La Compagnie pakutav teenus jääb mitmel põhjusel konkurentidele alla, siis päris kindlasti ollakse konkurentsis hindadega. La Compagnie ühe suuna hinnad Pariisist New Yorki algavad juba 500 eurost.

Seejuures on huvitav, et lennufirma veebilehelt ei ole võimalik ühe suuna piletit osta – valima peab ka tagasilennu, mille hinnad algavad 1011 eurost. Kahekesi reisides saab edasi-tagasi reisi kahele osta kokku 1776 euro eest. La Compagnie ongi teatanud, et nende eesmärgiks on pakkuda äriklassi pileteid konkurentidest 30-65% odavamalt.

Ilmselt on La Compagnie juhid aru saanud, et klassikalist ärireisijat on neil keeruline püüda, pakkudes ühel liinil vähem kui ühe lennu päevas, omamata püsikliendiprogrammi ja suuri korporatiivkliente. Seetõttu näevad nad oma sihtgrupina umbes poolt miljonit inimest, eelkõige iseendale tööandjad, väikeettevõtjad ja keskmise suurusega ettevõtete töötajad, sekka ka puhkusereisijad.

Seni on üle Atlandi ainult äri- või esimest klassi pakkunud lennufirmad nagu Eos, MAXjet, Sliverjet ja L'Avion, kõik kõrbenud. Hetkel on suhteliselt raske aru saada, mida loodab La Compagnie teist moodi ja paremini teha. Kõik internetis loetud kommentaarid olid La Compagnie väljavaadete suhtes üsna skeptilised. Arvestada tuleb, et lisaks Air France'i / Delta 10 lennule päevas tuleb neil konkureeida ka British Airwaysi tütarfirmaga OpenSkies, mis pakub Pariisi Orly lennuväljalt Newarki (EWR) ja Kennedy (JFK) lennuväljale lennates kolme teenindusklassi (turisti-, kõrgem turisti ning äriklass). Liiga pikalt ette nendelt lennupiletit igaks juhuks ei ostaks, aga natuke üle 1000 euro maksev äriklassi pilet pole ju kaugeltki paha pakkumine. Samas nõuaks Tallinnas Pariisi lendamine poole sellest ajast, mis kulub Helsingist New Yorki lendamiseks, koos ümberistumisele kuluva ajaga veelgi rohkem.