
Kasahstani rahvuslik lennufirma Air Astana on kasutusele võtnud uue pardateenindusklassi, mis jääb turisti- ja äriklassi vahele. Alates veebruari algusest saab Londoni (Heathrow) ja Astana vahel lennata turisti magamisklassis (inglise keeles Economy Sleeper). Valitud liinidel (lisaks Londonile saab magamisklassis Astanast lennata ka Franfurti ning alates 29. märtsist ka Pariisi (CDG).
Nimetatud marsruutidel lendavate Air Astana Boeing 757 lennukite pardal on äri- ja turistiklassi vahel ridades 12-17 eraldi sektsioon, kus kuni 12 inimest saavad kauglendudel nautida võimalust ennast paremini välja puhata, reserveerides ühes reas kokku kolm kohta, kus saab pikkadel lendudel magama heita.
Pakkudes magamisistmeid, on Air Astana vältinud investeeringuid kõrgema turistiklassi väljaarendamiseks, kuid saab reisijatele siiski pakkuda lisamugavusi võrreldes turistiklassiga. Magamisklassi valinutele pakutakse lennukis üle kolme istme ulatuvat madratsit, patja ja tekki. Lisaks sellele saavad sleeper-klassi reisijad juurdepääsu äriklassi lounge'idesse, kuni 30 kg äraantavat pagasit, eelisõiguse pardaleminekuks, äriklassi tualett-tarbed ja võimaluse nautida äriklassi meelelahutussüsteemi (mis Air Astana puhul tähendab personaalset iPadi, mida on mugavam kasutada, kui oled pikali asendis).
Air Astana pole siiski esimene lennufirma, kes turistiklassis magamisvõimalust pakub. Air New Zealand võttis sarnase kontseptsiooni kasutusel juba 5 aastat tagasi. Seejuures on Air New Zealandi istmed magamisasendis selgelt mugavamad, sest jalatugesid appi võttes saab istmed muuta voodiks, kuhu mahuvad kõrvuti magama kaks inimest. Samasuguseid istmeid pakub ka China Airlines.
Air New Zealandi magamisistmed
Air Astana on teatanud, et sarnaselt teiste lennufirmade kõrgemale turistiklassile jääb magamiskohtade hind turisti- ja äriklassi vahele. Hindu kontrollides selgus, et 3x nädalas Astanast Londonisse lendava Air Astana magamisklass on 3 korda kallim tavalise turistiklassi hinnast. Näiteks odavaim edasi-tagasi lennupilet marsruudil London-Astana-London maksis 2015. aasta aprillis turistiklassis 479 naela ehk 672 eurot, magamisklassis 1486 naela (2084 eurot) ja äriklassis 2615 naela (3667 eurot). Võrdluseks: odavaimas äriklassis, mida pakub korraliku teenindusega Austrian Airlines, algavad piletihinnad samal marsruudil 1511 eurost, 2000 euroga muutub valik veelgi suuremaks. Seejuures on äriklassi istmed selgelt paremad, sest võimaldavad magamiseks täishorisontaalset asendit. Lisaks ka parem söögi- ja joogivalik.
Praegu on raske hinnata, kas magamisvõimalusega turistiklassist kasvab lennunduses välja laiem trend, sest seni pakub sellist võimalust maailmas ainult 3 lennufirmat. Igal juhul pole turistiklassi istmed (erinevalt äriklassi omadest) juba kaua näinud olulisi uuendusi, kuid nagu näha, valitseb teatav huvi parandada ka turistiklassis pakutavaid mugavusi. Kõrgem turistiklass ehk premium economy on viimasel ajal tegemas üsna jõulist tagasitulekut (vaata Trip.ee uudiseid Lufthansa, Finnairi ja viimasena SAS-i plaanidest selles vallas).
Air Astana on viimastel aastatel üks maailma enam arenenud lennufirma, millele lennunduse kvaliteeti hindav Skytrax on andnud 5-palli süsteemis 4 tärni.