AirAsia avalikustas äsja oma uue strateegia, mille olulisemad punktid on järgmised:
Uus liinistrateegia
Odavlennufirmad kasutavad kulude vähendamiseks enamasti punktist punkti lendamise põhimõtet, jätkulennud tuleb reisijatel soovi korral ise organiseerida ja võtta lennuplaani muutusest tingitud riskid enda kanda. AirAsia plaanib liikuda sõlmlennujaamade strateegia suunas, pakkudes väiksematest linnadest läbi sõlmjaama edasilendamise võimalusi. See tähendab, et AirAsia peamiste sõlmjaamade kaudu Kuala Lumpuris, Bangkokis, Jakartas või Manilas on võimalik lihtsamini osta pilet jätkulennule soovitud sihtpunkti.
Selline strateegia pole siiski päris uus ega unikaalne. AirAsia on pileteid jätkulendudele müünud juba aastaid, kombineerides olemasolevaid lende. Analoogset võimalust pakub ka Pegasus, mis pakkus hiljuti Helsingist superhindu Istanbuli (SAW) kaudu edasi lendamiseks. Aga võib arvata, et AirAsia sihtkohtades hakatakse läbi erinevate sõlmjaamade pakkuma senisest suuremat valikut lende.
Sel aastal peaks lõpuks käivituma ka AirAsia Cambodia, mis koroonapandeemia tõttu pandi vahepeal ooterežiimile.
Suurema lennuulatusega lennukid
AirAsia on teadupoolest Airbusi klient. Erinevalt Boeingust on Airbus lennukite efektiivsuse kasvatamise kõrval suurt tähelepanu pööranud kitsa kerega lennukite lennuulatuse suurendamisele. Airbusi lennukimudelid A321LR ja A321XLR võimaldavad avada liine, mis seni olid suuremate lennukite pärusmaa. Igasse sihtpunkti suurt laia kerega lennukit ei täida, küll aga tasub lennata väiksema lennukiga. A321 suurema lennuulatusega mudelid võimaldavad Kagu-Aasiast avada uusi liine sihtkohtadesse Põhja-Aasias, Austraalias ja Kesk-Aasias.
AirAsia lennukiparki pole pandeemia algusest saati lisandunud ühtegi uut lennukit, kuid nüüd sihitakse taas kasvu ja uusi lennukeid. Muuhulgas konverteeriti Airbusi tellimuses 62 A321neo lennukit A321LR vastu.
Kaugliinid Euroopasse, Aafrikasse ja Põhja-Ameerikasse
AirAsia huvi kaugliinide vastu on püsinud läbi aastate. Lende Londonisse ja Pariisi avati ja suleti päris mitu korda. Ei hakanud tööle. Ja pole suurt teistelgi hakanud, välja arvatud Scoot Singapurist Ateenasse ja Berliini, kuid enamasti pole nende hinnad just kõige odavamad ehk see odavlennu komponent jääb veidi häguseks.
Nüüd ei räägi AirAsia Euroopa puhul enam mitte ainult Londonist ja Pariisist, vaid plaanis on avada liinid ka sellistesse linnadesse nagu Amsterdam, Bratislava, Barcelona, Manchester, Milano, Kopenhaagen ja Stockholm.
Euroopa kaudu (ilmselt läbi Londoni) võetakse sihikule ka Põhja-Ameerika idarannik - New York, Miami, Toronto. Läbi Jaapani võiks tulla lennud läänerannikule -San Francisco, Los Angeles, Vancouver. Aafrikas on potentsiaalseteks sihtkohtadeks Kairo, Nairobi (2024. aasta lõpus) ja Kaplinn.
AirAsia senisest oluliselt suurem fookus kauglendudele on veidi üllatav. Üldiselt pole odavlennufirmad seni veel leidnud hästitoimivat ärimudelit, mis töötaks ka kauglendude puhul. Küll aga on kauglennud nii mõnelegi odavlennufirmale korraliku põntsu pannud - meenutame kasvõi Norwegiani. Kas AirAsia loodab uutest A330neo lennukitest senisest oluliselt suuremat efektiivsust, konkurentsieelist üle Venemaa lennates või midagi kolmandat?
AirAsia pole päris klassikaline odavlennufirma - flatbed kauglendudelSuurem konkurents Kagu-Aasia suunal oleks reisijate vaatevinklist loomulikult väga teretulnud, aga AirAsia puhul tasub kõiki plaane koefitsendiga võtta, sest vähemalt kauglendude osas on neil juttu alati kaugelt rohkem, kui reaalseid tegusid.