AirBalticu juht Martin Gauss on plaanidest avada lennubaas väljaspool Baltikumi rääkinud juba aastaid. Enam-vähem selge oli, et varem või hiljem peab see sündima, sest Balti riikides lõpmatult ei laiene ja 50 tellitud Airbus A220-300 lennukist pole osasid mõtet maapeal parkimas hoida. Nüüd teatas AirBaltic, et esimene lennubaas väljaspool Baltikumi avatakse 1. mail 2022 Tamperes. Võib muidugi vaielda, kas Tamperesse paigutatav üks lennuk päris baasi mõõtmed välja annab, aga algus saab igal juhul tehtud.
Tamperest hakatakse lisaks olemasolevale liinile Riiga pakkuma lende 6 sihtkohta, milleks on Oslo, Kopenhaagen, Frankfurt, München, Malaga ja Rhodos. Neist viimane on hooajaline liin.
Lennusagedused on järgmised:
Tampere on pärast Helsingit ja Espoot Soome suurim linnapiirkond, kus elab üle 385 000 inimese, neist Tamperes 334 000. Kui vaadata aga Tampere-Pirkkala lennujaama, siis on see reisijate arvu poolest Soomes alles 8 kohal. Aastaid tagasi oli Tamperes väga aktiivne Ryanair, kuid nemad tõmbasid lennukite puudusele viidates seal kõvasti koomale. Praegu on Tamperel regulaarühendus Helsingiga (Finnair), aga seda osaliselt bussiga, Londoniga (STN, Ryanair) ja kevadel jälle Stockholmiga (SAS). Seega on AirBalticu saabumine sinna kindlasti teretulnud. AirBalticu stardile aitab kindlasti kaasa ka see, et mais toimub Tamperes jäähoki MM.
Hetkel on AirBalticul käes 32 A220 lennukit, neist 7 on lennufirmale üle antud sel aastal. Lennukite keskmine vanus jääb alla kolme aasta, mis tähendab, et AirBalticu lennupark on üks nooremaid üldse. AirBalticu hinnangul piisab kasumi teenimiseks, kui lennukite täituvus jääb veidi alla 80%.
Võib arvata, et Tampere ei jää AirBalticul viimaseks laienemiseks.