AirBaltic näeb ennast põhja-lõuna vahelise lennuliikluse sõlmjaamana, vahendab Aviationweek.com AirBalticus liinivõrgu eest vastutava Mantas Vrubliauskase sõnu. AirBalticu asepresidendi sõnul on Airbalticu kodulennujaamad Riias, Tallinnas ja Vilniuses strateegiliselt heas asukohas, et teenindada Skandinaavia ja Kagu-Euroopa vahelist liiklust. AirBaltic näeb Balkani riikides suurt potentsiaali, kuna hetkel on sinna liiga vähe lennuühendusi. AirBalticu nägemus kajastub ka mitmetes Balkani riikide uutes sihtkohtades.
Lisaks plaanib AirBaltic taasavada lennud Ukrainasse esimesel võimalusel (ka meie loodame, et Ukraina selle sõja võimalikult kiiresti võidab). See tähendab AirBalticu nägemuses lende Riiast Kiievisse 7 korda nädalas, Vilniusest 4 korda nädalas ja Tallinnast 3 korda nädalas. Lvivi toimuks lennud Riiast 4 korda, Vilniusest 2 korda ja Tallinnast 1 kord nädalas.
Vrubliauskas usub, et Ukraina, mis oli neile oluline ka varem, on liikumas Euroopa Liiduga ühinemise suunas ning lähitulevikus saab väga suure kasvuga turg ning AirBaltic soovib sellest kasvust osa saada.
Kommentaariks
AirBalticu nägemus Ukraina turust pole kaugeltki erandlik. Üsna sarnaseid mõtteid on tulnud ka Ryanairist, kus plaanitakse Ukrainasse naasta 8 nädala jooksul pärast Ukraina õhuruumi avamist ning kolmest Ukraina suurimast lennujaamast (Kiiev Borispol, Lviv, Odessa) soovitakse pakkuda 600 lendu nädalas rohkem kui 20 Euroopa pealinna. Pole küll selge, kust Ryanair äkki kõik vajalikud lennukid võtab, sest Boeing on oma tarnetega pidevalt ajagraafikust maas. Ukraina suunal tegutses aktiivselt ka Wizz Air, nii et huvi Ukrainasse lende alustada on väga mitmetel lennufirmadel.
Me ei tea, kunas sõda Ukrainas lõppeb, kuid juba on teada, et lennuvalikut Ukrainasse saab meil olema.