Albaanias Vloras avatakse peagi uus rahvusvaheline lennujaam
veigo
veigo
11. nov 07:50

Albaania kuulub sel aastal maailma kõige kiirema turismikasvuga riikide hulka. Võrreldes 2023. aastaga on Albaanias seni olnud turiste 55% rohkem. Tõsi, sellised kasvunumbrid on võimalikud tänu sellele, et veel üsna hiljuti oli Albaania turismiradaritelt sisuliselt väljas ja turistid jõudsid riiki harva. Ainuüksi septembris 2024 läbis Tirana lennujaama 47% rohkem reisijaid, kui eelmine aasta samal kuul.

Turismi kiire kasvu taga on suures osas odavlennufirmad. Albaanias varem sisse seadnud Wizz Airi turuosa Tirana lennujaamas on 53%, hiljem saabunud Ryanair katab 22%. See tähendab, et kõik ülejäänud lennufirmad teenindavad vaid veerandit Albaaniasse saabuvatest ja lahkuvatest lennureisijatest.

Albaania valitsusele on turism oluliseks prioriteediks ja arendamisel on mitmed suured turismi infrastruktuuriprojektid nagu reisisadamad Durrëses, Vloras, Sarandës ja Lezhas. Durrëse ja Kosovo pealinna Priština vahele tuleb raudtee.

Vlora

Aga juba 2025. aasta märtsis peaks Albaanias avatama veel teinegi rahvusvaheline lennujaam Tirana kõrval. Vlora (kohalikus kirjapildis Vlorë) rahvusvaheline lennujaam on mõeldud teenindama 3 miljonit reisijat aastas ning on mõeldud eelkõike Vlorasse ja mujale Albaania Riviera rannikule suunduvaid puhkajaid silmas pidades.

Vlora lennujaam (Foto: Mabetex Group)

Kuigi hetkel pole ametlikult teada veel ühtegi lennufirmat, mis Vlorasse lendama hakkab, loodab Albaania valitsus, et Vlora lennujaam teenindab ajavahemikus märtsist detsembrini 2025 1 miljon turisti. Päris optimistlik ootus, arvestades, et märtsini on jäänud vaid mõned kuud. Samas võib see veidi paindlikuma ajaplaaniga reisijatele tähendada järgmisel aastal väga häid lennuhindasid.

Vlora lennujaam (Foto: Mabetex Group)

Uus lennujaam pole ilma vastuoludeta. Vlorast 10 km põhja pool asuv lennujaam on ehitatud märgalale, mis on rahvusvaheline lindude kaitseala. Vjosa kaitsealal elab kokku 62 Euroopas kaitsea all olevat lindu. Muuhulgas on ohus Dalmaatsia pelikan, kelle arvukust on viimastel aastatel õnnestunud kasvatada, kuid kelle elupaiku uus lennujaam kahtlemata mõjutab. Looduskaitsjad pole lennujaama kui sellise vastu, küsimus on pigem selles, kas Tirana lennujaamale suhteliselt lähedal asuvat Vlora lennujaama on üldse vaja ja teiseks – miks ehitati see just kaitsealale?

Igal juhul on uus lennujaam hoolimata vastuoludest peagi valmimas. Näis siis, mis lennufirmad ja kust Vlorasse lendama hakkavad. Seda, et mõni liin avatakse Tallinnast või Riiast, oleks esialgu vist veidi liiga optimistlik loota. Ja loodetavasti ei juhtu Vlorag samuti, nagu Emiraatide rahadega ehitatud Kukësi lennujaamaga, kust regulaarlende ei toimu.

Kuidas veeta pikk nädalavahetus Gauja rahvuspargis
Gauja Rahvuspark
Sisuturundus
Kuidas veeta pikk nädalavahetus Gauja rahvuspargis
Just nii palju maksab toidumürgitus, luumurd ja rolleriga kukkumine eestlaste lemmiksihtkohtades
Seesam
Sisuturundus
Just nii palju maksab toidumürgitus, luumurd ja rolleriga kukkumine eestlaste lemmiksihtkohtades
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased