Ameerika lennufirmad on Kuuba-lendudega hädas
veigo
veigo
9. dets 2016 01:46

Kui Ameerika Ühendriikide president Barack Obama teatas 2 aastat tagasi Kuubaga diplomaatiliste ja majandusuhete taastamisest ja Kuuba suhtes kehtinud sanktsioonide leevendamisest, leppisid kaks riiki muuhulgas kokku ka otselendude taasavamisest USA-st Kuubale.

 

Kui USA lennufirmadel avanes võimalus esitada sealsele transpordiametile taotlusi Kuubasse suunduvate regulaarlennuliinide avamiseks, olid järjekorras kõik USA suuremad lennufirmad: Alaska Airlines, American Airlines, Delta Air Lines, Frontier Airlines, JetBlue Airways, Southwest Airlines ja United Airlines (loe Trip.ee sellesisulist uudist).

 

Soovid lendude suhtes olid üüratud. Näiteks American Airlines lteatas, et võimalusel lendaksid nad Miami – Havanna liinil lausa 10 korda päevas. Teised lennufirmad olid veidi tagasihoidlikumad, aga 3-6 korda päevas soovisid Floridast Fort Lauderdale’ist Kuubasse lennata ka JetBlue ja Southwest. Kuuba seadis tingimuseks, et Havanna kõrval peavad lennud toimuma ka väisematele lennuväljadele nagu Camagüey, Holguín, Santa Clara, Varadero, Santiago de Cuba ja Cienfuegos.

 

Tundub, et Ameerika lennufirmade esialgne suur vaimustus Kuuba suhtes on kiirelt jahtumas, sest vaid mõned kuud peale piletimüügi algust tulevad teated Kuuba-suunaliste lendude kärpimisest. Ilmselt on kõige valusamini kõrvetada saanud American Airlines, kes on oma Kuuba-plaane kõvasti ümber vaatamas.

 

Alates 16. veebruarist 2017 vähendab American Airlines lendude arvu Miamist Holguini, Varaderosse ja Santa Clarasse kahelt lennult päevas ühele lennule päevas. Lende mitte ainult ei vähendata, vaid praegune 160-kohaline Boeing 737-800 asendatakse Airbus A319-ga, kus on 128 kohta. Kokkuvõttes tähendab see liinil pakutavate istekohtade 60% suurust vähenemist.

 

Veebruaris vahetatakse lennukit ka liinidel Miamist Cienfuegosesse ja Camagüeysse. Airbus A319 asemel pannakse liinile Embraer 175 lennuk, kus on 76 istekohta. Teisisõnu, pakutavate istekohtade arv väheneb umbes 40% võrra.

 

Havannaga on lood veidi keerulisemad. Kui Kuuba muudel lennuväljadel saavad lennufirmad sagedusi ja lennukeid muuta vastavalt soovidele, siis lennusagedusi Havannasse muuta pole nii lihtne. Lisaks on Havanna liin lennufirmadele mõnes mõttes ka auasi.

 

Niisiis pole oodatud plahvatuslikku reisijate arvu kasvu USA-st Kuubasse toimunud. Ühest küljest on põhjuseks see, et lennufirmad pole lennuvõimalusi USA hispaaniakeelsetes kanalites eriti reklaaminud, kuid potentsiaalse põhiklientuuri ehk Ameerikas, eriti Floridas elavate Kuuba immigrantide reisivõimalused Kuubasse pole ka just lihtsaimate killast.

 

Selleks, et Kuuba päritolu Ameerika Ühendriikide kodanik saaks Kuubasse reisida, peab ta taotlema Kuuba passi, mis maksab 430 USD ja seda iga kahe aasta tagant umbes 175$ eest uuendama. Pärast kahte uuendamist tuleb jälle taotleda uus pass (jälle 430$).

 

Endiselt kasvab turism Kuubasse aga Euroopa suunalt. Erinevalt ameeriklastest piisab eurooplastele Kuubasse reisimiseks üsna bürokraatiavabast turistikaardist. Lennud Havannasse on oma lennugraafikusse lisanud Austrian Airlines (hooajaline), Air Caraïbes Pariisist ja alates 20 detsembrist Turkish Airlines Istanbulist.

 

Esimeste kuude järel võib öelda, et vähemalt esialgu pole kardetud/loodetud USA-suunalt saabuvat massturismi Kuubasse toimunud. Ameeriklasi on Kuubas kindlasti rohkem, kuid põhimassid saarel on endiselt Euroopast ja Kanadast.

Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased