Sakslaste jaoks on Mallorca sedavõrd populaarne puhkusekoht, et seda kutsutakse ka Saksamaa 17. liidumaaks. Nüüd on Mallorcale lendavad luksuslikumat segmenti eelistavad sakslased hakanud tunnetama, et hinnad on seal kiirelt tõusnud. Põhjus – USA-st saabuvad turistid, kes on valmis rohkem kulutama.
Sarnast efekti näeb lisaks Mallorcale ka mujal Euroopas. Sardiinias, Sitsiilias, Santorinil, Mykonosel ja Lõuna-Prantsusmaal on hinnad ameeriklaste tõttu märgatavalt tõusnud ja seda eriti just luksuslikumas puhkusesektoris. Aga hinnad on kõrgemad ka autorendi ja transfeeride puhul.
Euroopa turismisektor on väljaspoolt saabujatele senisest avatum
Euroopas puhkamine on seni olnud suuresti Euroopa siseasi. Aga viimasel paaril aastal on Euroopa olnud kaugelt avatum ka USA ja Kanada turistidele ja seda paljuski tänu hooajalistele lennuühendustele. Kui suvehooajaks käikupandavad liinid USA suurlinnadest Rooma ja Ateenasse pole uudis, siis USA lennufirmad on aina rohkem hakanud avama suviseid otseliine Euroopa puhkusekohtadesse. Nii saab sel suvel New Yorgist otselennuga Palma de Mallorcale, Nice’i, Dubrovnikusse, Portosse ja Tenerifele.
Valik hooajalisi otseliine USA-st Euroopasse (ei sisalda Ateenat, Milanot ega Roomat)Ameeriklased kulutavad rohkem
Euroopa hotelliomanikele on see hea uudis, sest heatasemelise hotelli eest saab tänu ameeriklastele küsida rohkem raha. Kuna USA paremates hotellides pakutakse üldiselt vähem teenuseid, kui Euroopas, pole olulist vajadust ka pakkumistes midagi muuta. Küll aga teeb see suvel elu raskemaks nende Euroopa reisikorraldajate jaoks, kes soovivad klientidele pakkuda luksuslikumat majutust.
Võrreldes eurooplastega on ameeriklastel märgatavalt lühemad puhkused ja kulutused ühe öö kohta suuremad. Paar aastat tagasi tehtud uuringu põhjal kulutasid eurooplased Mallorcal keskmiselt 1200 eurot puhkuse kohta, ameeriklaste puhul oli sama number 1800 eurot. Numbrid on puhkuse, mitte puhkusepäevade kohta, kui vaadata kulusid puhkusepäeva kohta, siis oleks vahe ilmselt suuremgi.
Kui puhkus on lühem, soovitakse sellest arusaadavalt võimalikult palju võtta. Seetõttu on ameeriklased majutuse puhul huvitatud eelkõige 4-5 tärni hotellidest või kõrgetasemelistest puhkusevilladest. Nii on luksusliku majutuse hinnatase sellistes kohtades nagu Sitsiilia või Santorini suvekuudeks hüpanud tõelistesse kõrgustesse. Selle kõrval annab tunda ka allapoole efekt – kuna luksusmajutuse kõrgete hindade tõttu otsitakse alternatiive järgmises kvaliteedikategoorias, kasvatab nõudlus hindu ka kesktaseme majutuse puhul. Kõige odavamas segmendis ameeriklaste mõju puudub, sest seal nad ei majutu.
Ühest küljest ei saa ameeriklaste mõju üle hinnata, sest lendude mahtuvusel on omad piirid, samas koonduvad kõik nende saabumised tihedalt kolme-nelja suvekuusse (juuni-august, ka september), mis on puhkuste tippaeg ka Euroopas. Näiteks 3 korda nädalas toimuva otselennuga New Yorgist Palma de Mallorcale jõuab hooaja jooksul Mallorcale kuni 15 000 inimest. Kui kõik need 15 000 otsivad majutust luksussegmendis, mõjutab see selle segmendi nõudlust ja hinnataset juba märgatavalt. Seetõttu võib luksusmajutuse hinnatase Mallorcal paaril suvekuul kerkida kõrgustesse, mis sunnib paljusid kvaliteeti eelistavaid eurooplasi otsima soodsamaid alternatiive.
Kokkuvõtteks
Kuigi otselende USA-st Euroopa puhkusekohtadesse on veel suhteliselt vähe, on tegemist pisitasa kasvava trendiga, mis on juba avaldanud mõju kõige populaarsemate puhkusekohtade kõrgema otsa majutuse hinnatasemele. Neil, kes sellest kvaliteedisegmendist on huvitatud, tasub lihtsalt meeles pidada, et suvekuudel on Euroopa puhkusepiirkondadesse lisandunud veel üks lombitagune hinnakujundustegur. USA turist Mallorcal ja mujal Euroopa puhkusepiirkondades pole enam haruldus.