Amsterdami lennujaam maksab lendudest mahajäänutele hüvitist
veigo
veigo
13. aug 05:46
Amsterdam
Lendamine ja lennufirmad

Euroopa suuremates lennujaamades on sel suvel asjad üsna halvasti. Järjekorrad on pikad nii lennule registreerimisel kui turvakontrollis, pagas hilineb ja nii edasi. Kuigi probleeme on olnud ka teistes lennujaamades, paistab suurim kaos silma Amsterdami Schipholi, Londoni Heathrow’ ja Dublini lennujaamas.

Amsterdami lennujaam üritas ülekoormatust lahendada sellega, et kehtestades juunis päevas teenindavate reisijate piirarvuks 70 000, mis vähendas lennufirmade poolt planeeritud reisijate arvu umbes 16% võrra. See meede küll leevendas mõnevõrra olukorda, kuid pikkade järjekordade ja lendudest mahajäämise probleemi lõpuni ei lahendanud.

Nüüd teatas Amsterdami Schipholi lennujaam, et kõikidel reisijatel, kes on perioodil 23. aprillist 11. augustini Amsterdamis pikkade järjekordade tõttu lennust maha jäänud, on õigus hüvitisele. Amsterdami lennujaama selline otsus ei sündinud siiski ainult tänu heale tahtele, sellele aitas kaasa ombudsmani ja Hollandi tarbijakaitse sekkumine.

Kellele hüvitusskeem kehtib?

Hüvitusskeem on mõeldud reisijatele, kes jäid Schipholi turvakontrolli pikkade järjekordade tõttu lennust maha ja neil tekkisid seetõttu täiendavad kulud. Reisijatel on õigus hüvitisele, kui on täidetud järgmised tingimused:

  • Sul oli broneeritud Amsterdami Schipholi lennujaamast väljuv lend perioodil 23. aprillist 11. augustini 2022.
  • Sa olid lennujaamas lennufirma poolt soovitatud ajal ehk aegsasti enne väljalendu.
  • Sa jäid lennust maha ebatavaliselt pikkade järjekordade tõttu turvakontrollis.
  • Lennust mahajäämise tõttu tekkisid sul täiendavad kulud, mida kolmas osapool (näiteks kindlustus) ei hüvita.

Nagu näha, pole kulude piirmäära kehtestatud ja hüvitist saab nõuda kõigi seotud kulude eest nagu hotell Amsterdamis, mittetühistatav hotell sihtkohhas, asenduslend, muu transpordikulu ja täiendavad kulud sihtkohas. Märkimisväärne lahkus, vähemalt teoorias. Skeem ei puuduta lende, mis hilinesid või tühistati.

Aga nagu tavaliselt, kipub iga hea asja juures olema mingi konks. Nimelt tuleb hüvitise saamiseks tõestada, et sa olid õigeaegselt lennujaamas. Selleks sobib näiteks parkimispilet, rongipilet lennujaama, ajatempliga foto, WhatsAppi sõnum ja muu taoline. Kui sul sellist tõendit pole, siis läheb hüvitise saamisega ilmselt väga raskeks. Siit moraal tulevikuks: kui lennujaamas peaks tekkima probleem, siis tasub endast igaks juhuks kasvõi selfie teha.

Taotlusi hüvitiseks saab kuni 30. septembrini esitada veebiaadressil Schiphol.nl/compensation.

Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased