Bangkok saab kolmanda lennuvälja
veigo
veigo
9. juuni 2015 12:15

Bangkokis on hetkel 2 rahvusvahelist lennuvälja – 2006. aastal avatud Suvarnabhumi lennuväli, kus maandub enamik rahvusvahelisi lende ning maailma üks vanimaid, juba 1914. aastal avatud Don Mueangi lennuväli, millest on kujunenud Tai pealinna lendavate odavlennufirmade põhilennujaam. Samas on juba mõnda aega räägitud, et Bangkoki lennujaamasid läbivate reisijate arv ületab lennujaamade planeeritud võimsusi. Nüüd on Tai valitsus otsustanud lisaks Suvarnabhumi lennujaama kaasajastamisele Bangkokis kasutusel võtta ka kolmanda lennuvälja.

AirAsia lennuk Bangkoki Don Mueangi lennuväljal

Bangkoki kolmandaks lennujaamaks saab praegu peamiselt Tai mereväe militaarbaasina töötav U-Tapao lennuväli Radongi provintsis. Nimetada U-Tapaod Bangkoki lennujaamaks on siiski samaväärne, kui öelda, et Tartu Ülenurme lennuväli on Tallinna teine lennuväli, sest mõlemad asuvad pealinnast umbes 190 km kaugusel. Reaalselt on U-Tapao näol tegemist pigem Tai tuntud puhkusekuurorti Pattaya kui Bangkoki lennuväljaga.

U-Tapao teenindab kommertslende ka praegu. Lisaks peamiselt Venemaalt ja Hiinast saabuvatele charterlendudele lendavad sinna Bangok Airways ja Kan Air. Kuid mitmed lennufirmad on uue lennujaama vastu juba huvi väljendanud. Neist vast kõige konkreetsem on AirAsia, kes juba 15. juulil käivitab Kuala Lumpur – Pattaya liini (ühe suuna piletihinnad algavad 31 eurost, kampaaniate ajal eeldatavasti soodsamad). AirAsia Tai haru Thai AirAsia planeerib U-Tapao/Pattaya lennuväljast teha oma uue sõlmlennuvälja, mida hakatakse kasutama lendudeks Hiina ja Tai sihtkohtadesse. Võimalik, et Thai AirAsia avab uued liinid juba selle aasta septembris-oktoobris, kui lennufirma saab kätte täiendavad kaks Airbus A320-200 lennukit.

Kuigi lennufirmad on Tai valitsuse otsust uue lennuvälja tsiviilkasutusse võtmiseks tervitanud, on reisijate teenindamiseks mõeldud infrastruktuur U-Tapao lennuväljal puudulik. Plaanide kohaselt ehitatakse Pattaya lennuväli välja kahes etapis. 2016. aasta jooksul peaks valmima uus reisiterminal, lennukite ruleerimisrajad ja lennukite seisuplatsid. Lennuvälja ametlik avamine kommertslendudele peaks toimuma 2017. aastal. Esimese etapi lõppedes on Pattaya lennujaama arvestuslik teenindusvõimsus 3 miljonit reisijat aastas. Lennujaama laiendamise järgmisel etapil aastatel 2018-2020 arvestatakse aastas lennujaama läbivate reisijate arvuks juba 5 miljonit. Võrdluseks – Phuketi lennujaama läbis 2013. aastal 11,3 miljonit reisijat.

Tulevikunägemus U-Tapao lennujaamast

Parandada planeeritakse ka U-Tapao lennuvälja ühendusteid nii Pattaya kui Bangkokiga. Juba eksisteeriv, Bangkokki Pattayaga ühendav kiirtee saab jätku U-Tapao lennuväljale. Jutuks on olnud ka kiirraudtee rajamine Bangkokist Pattayasse ja sealt edasi Pattayast ligi 40 km kaugemal asuvasse U-Tapaosse.

Plaanide kohaselt hakkab U-Tapao/Pattaya lennuväli teenindama eeskätt odavlennufirmasid ja charterlende. Odavlennufirmade huvi on mõistetav, sest eeldatavasti on maandumine U-Tapaos neile odavam, kui Don Mueangis. Muuseas, U-Tapaos on Tai üks kõige pikemaid maandumisradasid – seda tänu sellele, et seal asus Vietnami sõja ajal USA sõjaväebaas, kust startisid B52 pommituslennukid.

Mida uus lennuväli reisimise seisukohast võiks pakkuda? Võib eeldada, et charterlendude hulk Euroopast Pattayale kasvab. Neile, kel soov puhkus ainult Pattayas ja selle ümbruses veeta, kahtlemata hea uudis. Reisijad, keda huvitavad natuke rahulikumad paigad, saavad Pattaya lennuväljalt kiiremini Tai idaosa saartele (Ko Samet, Ko Chang, Ko Mak, Ko Kut).

Travel House loosikampaania -  võida 500€ reisiraha!
Travel House
Sisuturundus
Travel House loosikampaania - võida 500€ reisiraha!
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa raviravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa raviravikindlustuskaart!?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased