Bangkoki kanalid saavad puhtamaks

Bangkokis ringiliikumiseks on metroo (BTS ja MRT) kõrval üks kiiremaid võimalusi kasutada kanalitel (khlongidel) sõitvaid diiselmootoriga kiirpaate. Nii mõnegi turisti jaoks on see reisielamus omaette, sest sellist transpordiliiki maailmas palju ei ole. Traditsioonilistel paatidel on siiski see puudus, et nad on üsnagi saastavad. Bangkoki linnavalitsus soovib need aja jooksul asendada keskkonna suhtes sõbralikuma transpordiga.

Bangkoki traditsiooniline kanalitransport (Wikimedia Commons)

Alates 2020. aasta novembri lõpust saab läbi Bangkoki mitmete ajalooliste piirkondade kulgeval Khlong Phadung Krungkasemil sõita elektripaatidega ja see on kuni maini 2021 täiesti tasuta. Tegemist on testperioodiga, et näha, kui töökindlad paadid on ja missugune on nende populaarsus.

Uus elektripaat (The Thaiger)

Seitse klaasfiibrist valmistatud paati, mis võtavad pardale 30 reisijat, on varustatud päikesepaneelidega ja suudavad ühe laadimisega sõita kuni 4 tundi. Paatide maksimaalseks kiiruseks on 15 km/h.

On üsna selge, et traditsioonilistest paatidest oluliselt aeglasemad ja oluliselt vähem reisijaid mahutavad paadid Bangkoki kanalitel esialgu valdavaks ei saa, kuid selle valdkonna tehnoloogiad arenevad praegu kiiresti.

Elektripaadid pole Bangkoki kanalitel ainus uuendus. Keskkonnasõbralikum transport on vaid üks viis, kuidas kanalite sogast ja kohati haisvat vett puhtamaks saada. Palju aitab kaasa ka see, kui nende saastamine lõpetada või vähemalt seda piirata.

Üheks näiteks on Ong Angi kanal, mis mitte ammu oli Bangkoki üks räpasemaid khlonge. Paari aasta töö tulemusena on Bangkokiga ühevanune Ong Ang, mis ehitati kuningas Rama I käsul 1783. aastal, nüüd Bangkoki üks puhtamaid khlonge, kust illegaalsed tänavamüüjad on eemale tõrjutud ja kanaliäärne jalutamiseks avatud. Enamik kohalikke on muutustega rahul, kuigi mõne arvates on Bangkokile iseloomulik kaos asendumas liigse steriilsusega.

Ong Angi kanal (Thaipbsworld.com)