
Kui astuda nii 7-8 aasta pärast Ryanairi pardale, siis küllalt suure tõenäosusega on see lennuk, mida tänasel päeval pole veel ühelgi lennufirmal. Tegemist on USA lennukitootja Boeingu poolt äsja esitletud Boeing 737 perekonna uusima liikme, Boeing 737 MAX lennukiga, mida Ryanair on endale hetkeseisuga tellinud ümmarguse arvu – 100 tükki.
Boeing 737 MAX on 737 seeria lennukite järjekorras juba neljas põlvkond ja hakkab asendama praegu toodetavat Boeing 737 NextGeneration lennukit. Lennuk peaks esimese kommertslennu tegema 2017. a. lõpus, mis on kas teadlikult või juhuslikult 50 aastat peale esimese Boeing 737 lendu. Boeing 737 MAX seeria hakkab koosnema erineva arvu istekohtadega MAX 7, MAX 8, MAX 200 ja MAX 9 lennukitest.
Boeingu esialgne plaan oli asendada senine 737 seeria lennuk täiesti uue, puhtalt lehelt arendatava lennukiga. Kuna Airbus tuli välja B737 suurimaks konkurendiks oleva A320 efektiivsema edasiarenduse, Airbus A320neo-ga, otsustati siiski 737 edasiarenduse kasuks, sest uue lennuki arendamine oleks jätnud kuni 200-kohaliste lennukite turu liiga kauaks Airbusi meelevalda.
Väga suuri uuendusi Boeing 737 MAX lennukis näha ei saa. Mõnevõrra suuremad aknad. Võimalus muuta valgustust sõltuvalt lennu kellaajast. Õhukesed istmed. Üsna standartne värk niisiis. Hoopis olulisem on see muutus, mis huvitab eelkõige lennufirmasid ja see on senistest lennukitest palju suurem kütusesäästlikkus, mis saavutatakse tänu LEAP-18 mootorile ja uuenenud tiivaotste kujule. Võrreldes praegu toodetava B737 Next Generation lennukitega lubatakse tervelt 20% säästlikumat lennukit. Sellest 1,8% saavutatakse uuenduslike tiivaotste abil.
Euroopas saab Boeing 737 MAX 200 esimeseks kliendiks odavlennufirma Ryanair. MAX 200 on MAX 8 selline versioon, kus lennukisse on võimalik paigaldada kuni 200 istekohta. Ryanairi lennukitesse tuleb kokku 197 istekohta, mis on 8 võrra rohkem kui praegustes Boeing 737 MAX praeguses analoogis 737-800 lennukites. Ryanair on välja arvutanud, et 8 lisakohta on väärt ligi 86 000 eurot ühe lennuki kohta aastas. Arvestades, et Ryanair plaanib aastaks 2024 lennukiparki kasvatada rohkem kui viiesajani, on kokkuvõttes tegemist kümnete miljonite eurodega. Esimese B737 MAX 200 lennuki saab Rynair plaanide järgi kätte 2019. aastal.
Boeing 737 MAX tellijate hulgast leiame ka Norwegiani, kuid nemad on valinud Boeing 737 MAX 8 versiooni, kus on 186 istekohta. Esimese uue lennuki saab Norwegian kätte 2017. aastal tänu sellele, et nad olid üks esimesi, kes 737 MAX tellimuse Boeingule esitas. Nii Norwegian kui Ryanair on esitanud tellimuse 100 seda tüüpi lennukile.
Fotod: Boeing
Vaata ka: