Hollandis reklaamide üle järelvalvet teostav komisjon on ette võtnud hotellibroneerimise platvormi Booking.com, kritiseerides neid eksitava hotellide tärnisüsteemi kasutamise eest ning kutsub üles reklaamimist sellisel kujul lõpetama.
Asi siis selles, et Booking.com näitab hotelli nime kõrval ka hotelli tärne, kuid pole selge, mis kriteeriumeid on tärnide puhul kasutatud. Kuigi kliendid eeldavad, et need peegeldavad ametlikku klassifikatsiooni, tuginevad need hotellide enda poolt deklareeritud tärnidele, mille vastavust tegelikkusele keegi ei kontrolli. Hollandis saab seda lugeda eksitavaks reklaamiks.
Kuigi Booking.com-ile ei saa otseselt mingit karistust määrata, saab neid kaudselt üsna tõhusalt mõjutada, sest meediafirmad ei tohi enam avaldada reklaamikoodeksi rikkuja reklaame. Võimalus on ka sekkuda tarbijakaitse kaudu.
Booking.com-ile pole see esimene kord libedale pinnale astuda. Mõned aastad tagasi võttis Booking.com kasutusele kestliku reisimise märgise. Paljudele reisijatele läheb keskkonnasõbralik lähenemine korda ja nad on nõus selle eest ka rohkem maksma. Bookingule tähendab see omakorda suuremat vahendustasu. Aga analoogselt hotellitärnidega tugines see pelgalt hotellide enesehindamisele. Selline praktika kvalifitseeriti Euroopas rohepesuks ja Booking.com oli sunnitud selle lõpetama.
Aga kui otsite Booking.com kaudu hotelle, siis vasakul filtrites on endiselt näha kestlikkuse sertifikaat. Võib eeldada, et ka see on sisult rohepesu, sest taolise "sertifikaadiga" hotelle on igas vähegi suuremas linnas sadades.