Briti kõik-hinnas turistide uus kullaauk - toidumürgitus
veigo
veigo
27. apr 2017 01:52

Briti väljaanne The Telegraph kirjutab, et Hispaania hotellid võivad olla sunnitud "kõik hinnas" pakettide (ingliskeelse lühendiga AI, all inclusive) müügi Suurbritannia turistidele. Põhjuseks on viimasel ajal järsult kasvanud hagide arv, kus nõutakse kompensatsiooni Hispaania hotellides saadud toidumürgituse eest.

Suurbritannia suurima reisikorraldajaid koondava katusorganisatsiooni ABTA andmetel on brittide poolt toidumürgituse tekitamise eest esitatud nõuded alates 2013. aastast kasvanud 434%. Hispaania AI hotellid omavad üldjuhul kindlustust, mis vastavad nõuded katab, kuid on tõenäoline, et kindlustusfirmad tõstavad kindlustuskaitse maksumuse hinda või lõpetavad AI hotellidele kindlustuskaitse pakkumise. Juhul, kui kindlustuspreemiad tõusevad, jõuab see läbi AI paketi kõrgema hinna ringiga tagasi kõikide reisijateni, sõltumata nende päritoluriigist.

Hispaania "kõik hinnas" hotellid peavad nüüd otsustama, mida edasi teha. Üks võimalus on, et hotellid lõpetavad brittidele AI pakettide müügi, pakkudes ainult osalist toitlustamist. Sundides puhkajaid sööma hotellist väljas, on neil hoopis keerulisem tõestada, et toidumürgitus saadi hotellis.

Kuigi kahtlemata on mõnel juhul hotellis tõesti saadud toidumürgitus, ahvatleb paljusid puhkajaid võimalus väikese vaevaga teenida lisaraha. Suurbritannia seadusandlus teeb nõude esitamise ja käsitlemise küllaltki lihtsaks – enamasti toetutakse nõude esitaja argumentidele, kui ei suudeta ära tõestada vastupidist. Tüüpiline väljamakse jääb 1000 ja 2000 naela (1177 - 2354 eurot) vahele. Valeväidete esitamisega vahelejäämise tõenäosus on suhteliselt väike.

Hispaania pole ainus riik, kus esineb sama probleem. "Toidumürgitused" on hakanud levima ka Portugali, Egiptuse ja Tuneesia hotellides, kus britid peatuvad. Suurbritannias on tekkinud lausa taoliste nõuete menetlemise tööstusharu. Kuna toidumürgitustega seotud juhtumid on suurusjärgus, mille käsitlemise eest on juristidel võimalik juriidilise teenuse pakkumise kulud süüdistatavalt sisse nõuda, muudab see nendega tegelemise ahvatlevaks. Suurbritannias hagetakse reisikorraldajaid, kes esitavad nõude hiljem omakorda hotellile.

Toidumürgitusega tegelevate firmade veebilehtedel jagatakse lahkelt nõuandeid, missugused hädad puhkajaid kimbutama võivad tulla. Loomulikult salmonella, kolibakter ja erinevad bakteriaalsed nakkused. Kuidas oleks parem kõhuhäda saamist tõestada? Ehk oli toit täielikult läbiküpsetamata? Toiduhügieen või säilitustingimused polnud õiged? Avatud ruumides lendasid kärbsed? Kas basseinis polnud mitte mitut erinevat liiki haigusi tekitavaid baktereid? Loomulikult on sõnastus hoopis teistsugune, aga sisu on läbinähtavalt sama.

Kuna valenõuete esitamine on muutunud massiliseks, siis nähakse selget vajadust midagi muuta. Brittidel on iseenesest analoogne näide juba olemas. Peale seda, kui reisil saadud pisivigastuse kompensatsiooni ülempiir toodi madalamale, langes vastavate nõuete esitamise arv drastiliselt. Kuni kirjeldatud seaduselünk säilib, saavad britid "toidumürgitusi" ilmselt hoolega edasi.

Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased