Briti tarbikaitseorganisatsioon Which? küsitles üle 8000 reisija, et välja selgitada Euroopa parimad ja halvimad lennufirmad. Hindamisele läksid mitmed kriteeriumid, nagu klienditeenindus, piletiraha eest pakutav, punktualsus, lendude viimase hetke tühistamised, söök-jook lennukis, istmete mugavus ja pardalemineku kogemus.
Kuigi tegemist on Briti reisijate arvamusega, mõne lennufirmaga meil väga palju kokkupuuteid pole ja mõnede lennufirmade puhul polnud vastajaid väga palju, peaks see siiski andma enam-vähem adekvaatse ülevaate.
Kõrgeimad punktid sai vastajate käest Briti puhkuselennufirma Jet2, järgnesid Turkish Airlines ja Finnair.
Euroopa 10 parimat lennufirmat:
Euroopa 5 halvimat lennufirmat (alanevas järjestuses):
Euroopa halvimaks lennufirmaks hinnatud Wizz Air opereeris ainult 56% lendudest õigeaegselt ja tühistas ligi 2% lendudest 24 h sees enne plaanitud väljumist. Selgelt tuli välja ka see, et Wizz Air kuulutab küll pidevalt uusi liine välja, aga on väga altis neid ka tühistama. Samaga oleme kokku puutunud ka meie. Reisijatele ei meeldi ka Wizzi pardalemineku korraldus ja istmete mugavus, mis said mõlemad 5-palli süsteemis ühe punkti. Ka Wizzi klienditeenindus probleemide korral sai kõvasti kriitikat.
Edetabeli allosas leiame ka Lufthansa ja British Airwaysi, kellele heidetakse ette, et nad ei suuda ära otsustada, kas olla odavlennufirma või premium lennufirma. Lufthansa ja selle tütarfirma Eurowings reitingud oluliselt ei erine.