Cathay Pacific sulges Cathay Dragoni

Hongkongi lennufirma Cathay Pacific on probleemides olnud kaugelt pikemalt, kui koroonapandeemia aeg. Meenutame kasvõi Hongkongi proteste, mis Oneworldi kuuluva lennufirma pingutused majandusseisu parandamiseks nullisid. Nüüd on Cathay Pacific ette võtnud suuremat sorti restruktureerimise, mille kaks olulisemat punkti on järgmised:

  • Täielikult Cathay Pacificu omanduses olev tütarfirma Cathay Dragon kuulub kohesele sulgemisele.
  • Kogu Cathay grupis koondatakse orienteeruvalt 8500 töökohta, mis moodustab 24% kogu tööjõust.

Mis oli Cathay Dragon?

Cathay Dragon (kuni 2016. aastani Dragonair) oli Cathay Pacificu tütarfirma, mis lendas A320 ja A330 lennukitega eelkõige Hongkongi ja Mandri-Hiina vahel, aga ka Hongkongist Kagu-Aasia riikidesse ja Jaapanisse. Erinevalt emafirmast kasutati lendamiseks põhiliselt kitsa kerega (ühe vahekäiguga) lennukeid. Cathay Dragoni pardateenindus oli samal tasemel Cathay Pacificuga.

Mis edasi?

Enamik Cathay Dragoni liinidest läheb üle Cathay Pacificu teisele tütarfirmale, eelmisel aastal omandatud odavlennukontseptsiooniga HK Express. Mis juhtub Cathay Dragoni lennukitega, on veidi segasem. Cathay Dragonil oli sees tellimus 16 Airbus A321neo lennukile ja need hakkavad peagi saabuma. Tellimus läheb nüüd poolenisti üle Cathay Pacificule ja poolenisti HK Expressile. Igal juhul on Cathay grupil lennukeid üle ja arvestades järelturu praegust olukorda saadetakse osa neist kindlasti pensionile.

Kuidas saavad kombineeritud Cathay Pacificu ja HK Expressi teenindustasemed, pole teada. HK Expressil pole seost Oneworldiga.

Kokkuvõtteks

Cathay Pacific pole esimene lennufirma (vaatame kasvõi teist Oneworldi liiget Finnairi), mille geograafiliselt soodne asukoht võib asjaolude ootamatul muutumisel kergesti karuteene osutuda. Konsolideerumine ja kokkutõmbamine tundub sellises olukorras mõistlik olema, kuid Cathay Pacificu probleemid pole siin kaugeltki lõppenud.