EasyJet toob lennukitesse meelelahutussüsteemi

Enamik odavlennufirmade lende Euroopas on piisavalt lühikesed, et jõuaks hakata tõsist igavust tundma. Tavaliselt aitab keskmisest kallim söök või jook lennuki pardal teekonda veidi lühendada. Briti odavlennufirma easyJet on aga otsustanud reisijatele hakata pakkuma meelelahutussüsteemi, mida Euroopa-siseste lendude puhul reeglina ei pakuta. Selleks ei paigaldata istme seljatugedesse kauglendudelt tuttavaid ekraane, reisijad saavad ligipääsu oma nutitelefoni, tahvel- või sülearvuti kaudu.

EasyJeti hakkab "Air Time" nime kandvat meelelahutussüsteemi pakkuma koostöös Barcelona firmaga Immfly. Immfly pakub lennufirmadele platvormi, mille kaudu edastatakse pardal meelelahutuslikku sisu ja teenuseid reisijate enda elektroonikaseadmetesse. Sisu osas tehakse koostööd Rakuteniga, osaliselt sponsoreerib sisu ka American Express.

Reisijatel on easyJeti pardal võimalus vaadata regionaallendude pikkust arvestavat meelelahutust – uudiseid (Euronews), TV programme ja filme, lastele mõeldud programme, mänge, ajalehti-ajakirju (Financial Times, Times, Le Figaro, Elle, Rolling Stone, National Geographic Traveller jt), e-raamatuid, keeleõppeprogramme, sihtkoha reisijuhte, ineraktiivseid kaarte ja lennuinfot. Sisu on saadaval viies erinevas keeles: inglise, saksa, prantsuse, hispaania ja itaalia keeles ning on reisijatele tasuta.

Juurdepääs easyJeti meelelahutussüsteemile toimub lennukisse paigaldatud sisemise suletud Wi-Fi võrgu kaudu. Kuna puudub vajadus välisvõrku ühenduda, lubatakse lennukis sellist sidekiirust, mis ületab enamike inimeste kodudes oleva internetiühenduse kiiruse.

Kui seni on kõik tundunud lihtsalt suurepärane – kellel oleks midagi selle vastu, et lennufirma hakkab pakkuma kiiret ühendust ja tasuta sisu? - siis tegemist pole siiski easyJeti altruistliku sooviga reisijatele tasuta meelelahutust pakkuda. Tegemist on küllalt hästi läbimõeldud platvormiga, mille eesmärgiks on kasvatada lennuki pardal lisateenuste müüki.

Immfly pakub lennufirmadele platvorme, mille abil saavad lennufirmad endale täiendavate digiteenuste abil uusi võimalusi lisateenuste müügiks ja tulude kasvatamiseks. Immfly annab lennufirmade käsutusse keskkonna, kus reisijad saavad lisaks pardal pakutavale osta reisi- ja muid teenuseid juba enne sihtkohta saabumist lennukis. Meelelahutus tuleb sellele kõigele nii-öelda kauba peale. Igal juhul on see kaugelt nutikam skeem, kui Ryanairi pardateenindajate püüd reisijatele iga hinna eest maha müüa kõike seda, mida keegi reaalselt ei vaja.

Alates detsembrist on "Air Time" süsteem katsetamisel viies easyJeti Šveitsis baseeruvas lennukis. Aja jooksul saavad selle kõik easyJeti 280 Airbus A320 lennukit.

Teenuse promovideosse on easyJetil õnnestunud palgata mitmeid tuntud staare. Iseasi, kui usutavana rahulolust pakatav Angelina Jolie easyJeti pardal mõjub.