Kõiki, kes on harjunud, et Tallinnast või Tartust Helsingi Vantaa lennuväljale lennates astume Flybe Nordic värvides lennuki pardale, näevad lennujaamas varsti uue ilmega lennukeid. Ilma suurema kärata on Finnairile ettevedamisteenust pakkunud Flybe Nordicust vahepeal saanud Nordic Regional Airlines ehk lühemalt NORRA. Heidame pilgu muutuse tagamaadele.
Uue lennufirma ajalugu ulatub aastasse 1993, kui soomlane Juhani Pakri ja tema isa asutasid lennufirma Finncomm Airlines, mis hakkas väikelennukitega teenindama Soome väiksemaid lennuväljasid, kuhu teised lennufirmad ei lennanud. 1999. aastal hakati kostööd tegema Rootsi lennufirmaga Golden Air, kelle kommertslennunduse litsentsi (Air Operator's Certificate - AOC) kasutades hakati pakkuma ka plaanilisi kommertslende. 2003. aasta teises pooles sai Finncomm juba enda AOC litsentsi ning asus tegelema regionaalse ettevedajana Finnairi Helsingist väljuvatele lendudele.
Juulis 2011 teatasid Finnair ja Euroopa suurim regionaallennufirma Flybe, et omandavad Finncommi 25 miljoni euro eest. Lennufirma, millest 60 % kuulus Flybele ja 40 % Finnairile, nimetati ümber ja sündis kaubamärk Flybe Nordic.
Tänaseks pole müügitehing siiski veel lõpuni viidud, sest selle üksikasjad peab heaks kiitma ka Soome konkurentsiamet. Kuna StaffPoint Holding ja G.W. Solberg oli väljastanud küll protokolli Flybe osaluse osutukavatsuse kohta, kuid tehingu detailide osas lõplik kokkulepe puudus, omandas Finnair 31. märtsil 2015 ajutiselt 100 % Flybe Nordic aktsiatest. Kuna ajutine üleminekuperiood on peagi lõppemas, kuid läbirääkimised on jäänud endiselt venima, tegi Finnair Soome konkurentsiametile ettepaneku kinnitada praegune omandistruktuur, kus Finnair on regionaallennufirma kõikide aktsiate omanik.
Alates maist 2015 viidi kõik endise Flybe Nordic lennud Finnairi lennukoodide alla ning alates 16. juunist tegutsetakse uue nime Nordic Regional Airlines ehk lühendatult NORRA all. Norra lennupargis on kokku 26 lennukit, neist 12 turbopropellerlennukit ATR 72-500 ja 2 Embraer E170 ja 12 Embraer E190 lennukit.
Norra kodulehelt võib lugeda, et lennufirma näeb enda kuvandit modernse, värske ja nooruslikuna. Uue brändi kasutuselevõtuga ei plaanita kiirustada, praegu lendavad kõik ATR-id endiselt Flybe värvides, kuid lähiajal alustatakse ATR-ide ülevärvimisega. Esimene ATR vahetab värvi septembris, kõik Norra ATR-id saavad uue välisilme 2016. keskpaigaks ja on võimalik, et ajuti näevad reisijad mõnda Norra lennukit ka täiesti valgena. Norra Embraerid jäävad ka edaspidi lendama Finnairi värvides.
Kui Finnair ja kaks teist Soome firmat ostu-müügitehingu osas kokkuleppele jõuavad, siis on omaette huvitav heita pilk Norra võimalike tulevaste enamusomanike taustale. Plaanide kohaselt peaks Staffpoint omandama 45 % ja GWS 15 % Norra aktsiatest, ülejäänud 40 % jääb Finnairile. Nagu nimi StaffPoint juba viitab, on tegemist renditööjõudu vahendava ettevõttega. G. W. Sohlbergi näol on tegemist holdingfirmaga, mille alla kuulub mitmeid erinevaid tööstusettevõtteid. Seejuures omab G. W. Sohlberg ka 28,75 % StaffPoint Holding aktsiatest. Niisiis pole kummalgi firmal otsest kokkupuudet ja kogemust lennundussektorist. Kõlama on jäänud, et firmade Soome taust on tähtsam, kui senine kogemus lennunduses.