Etihad võib omandada kuni 49 protsenti Alitaliast
veigo
veigo
20. dets 2013 11:07

Araabia Ühendemiraatides Abu Dhabis baseeruv Etihad Airways on tõeliselt huvitav lennufirma. Alles 10 aastat tagasi tegevust alustanud Etihadil on tänaseks 85 lennukit, millega sooritatakse nädalas üle 1000 lennu ligi sajasse sihtpunkti. Aga huvitavaks teeb Etihadi tema taktikaline laienemiskava, mis märgatavalt erineb kahe teise Pärsia lahe-äärse, samuti kiiresti kasvavate Emirates´i ja Qatar Airwaysi omast.

Qatar Airways näeb oma tulevikku lennundusalliansi Oneworld liikmena. Emirates ei soovi allianssidega liikuda, kuid on sõlminud koostööleppe Austraalia lennufirmaga Qantas. Etihad seevastu on viimased kaks aastat ostnud vähemusosalusi erinevates lennufirmades, et paremini toita oma sõlmlennujaama Abu Dhabis.

Esimesena omandati 29,21 % Euroopa suuruselt kuuendast lennufirmast Air Berlin. Järgnesid vähemusosalused Air Seychellis, Aer Linguses, Virgin Australias, Šveitsi regionaallennufirmas Darwin Airlines ja Air Serbias. Lähiajal peaks lisanduma 24 % suurune osalus India lennufirmas Jet Airways. Spekuleeritakse, et airBalticu ja Etihadi vahelisele koodijagamisele järgnevalt omandab Etihad osaluse ka lõunanaabrite lennufirmas.

Nüüd on Etihad teada andnud, et kaalub 30-49 protsendilise osaluse omandamist rahahädas Itaalia lennufirmas Alitalia (Alitalia rahamuredest saab pikemalt lugeda siin). Alitalia on pankrotiohus olnud viimased viis aastat ja vajab hädasti rahasüsti peale seda, kui Alitalia senised suuromanikud Air France / KLM vastasid negatiivselt Alitaaliasse kapitali lisamise ettepanekule.

Hinnatakse, et 40-protsendiline osalus Alitalias maksab 300 miljonit eurot. Saadud raha soovib Alitalia kasutada uute lennufirma restruktureerimiseks ja avada uusi liine (muuhulgas kuulub Alitalia plaanidesse ka Milano Liate - Tallinn liin). Lisaks soovib Alitalia rohkem fokusseerida kasumlikematele pikamaalendudele. Osalusega Alitalias saaks Etihad endale ligipääsu Euroopa suuruselt neljandale lennundusturule ja läbi Alitalia lennuvõrgu Euroopa Liidu – USA avatud taeva kokuleppele.

Alitalia vastu on huvi üles näidanud ka Aeroflot ja Kolumbia lennufirma Avianca.

Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Seesam
Sisuturundus
Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased