Euroopa Komisjon tegi lennufirmadele ettepaneku tulla välja ühtsete käsipagasi mõõtudega, kirjutab Euronews. Erinevatel lennufirmadel kehtivad käsipagasi suurusele erinevad nõuded, mis tekitab reisijates sageli segadust ning võib lõppeda lisatasu maksmisega. Paljudel reisijatel on raske mõista, missuguse pagasi saab pardale tasuta kaasa võtta ja missugust mitte. Lennufirmade erinevad pagasireeglid ja -tasud on muutnud lennupiletite adekvaatse hinnavõrdluse keeruliseks ning see piirab reisijate võimalust teha informeeritud ostuotsuseid.
Euroopa Komisjoni ettepanek on jätkuks septembris Euroopa Parlamendi petitsioonide komitee poolt esitatud resolutsiooniprojektile, millega tehti ettepanek kehtestada lennufirmadele ühtsed käsipagasi reeglid. Euroopa Komisjon eelistab reeglite kehtestamise asemel, et lennufirmad tuleks ise välja ühtsete reeglitega. Eesmärgiks on seatud, et reisijatel oleks lennupileti ostmise protsessis algusest peale selge, mida piletihind sisaldab ja missuguse pagasi saab pardale kaasa võtta.
Pall on nüüd lennufirmade käes. Juhul, kui lennufirmad "mõistliku aja jooksul" oma ettepanekuid ei esita, võtab Euroopa Komisjon käsipagasi reeglite kehtestamise enda kätte. Seega lootus, et Euroopas saab käsipagasiga seonduv ühtse lahenduse juba sel aastal, ei täitunud. Aga nagu näha, asjaga tegeletakse ja tahaks loota, et järgmisel aastal saabub kokkulepe ühel või teisel moel.
Ühtsed käsipagasireeglid võivad oluliselt muuta lennupiletite hinnastruktuuri. Euroopa Kohus otsustas juba 2014. aastal (kaasus C-487/12), et "mõistliku suurusega" käsipagas on elementaarne osa reisimisest ning reisijad ei peaks selle eest eraldi maksma. Vaatamata sellele, et otsus on pea 10 aastat vana, pole seda Euroopas kunagi jõustatud ning täiendavad pagasitasud on oluline osa lennufirmade sissetulekust.
Lisaks ühtsetele käsipagasireeglitele on Euroopa Komisjon välja tulnud ka rea muude ettepanekutega, kuidas reisijate õigusi ühenduse sees paremini kaitsta. Näiteks soovitakse kinni panna seaduseaugud, mis tekivad hilinenud või tühistatud reiside puhul, kui kasutatakse erinevat liiki transpordivahendeid. Ühe võimalusena nähakse ette kehtestada standartne üle-Euroopaline tagastamis- ja kompensatsioonivorm.