Finnair, mis on suhteliselt lühikese aja jooksul kaotanud, kärpinud, maksustanud või devalveerinud kõike, mis reisikogemusele kaasa aitab, ei käitu sugugi paremini ka oma töötajatega. Nagu kirjutab Iltasanomat, nõuavad 1221 Finnairi töötajat (piloodid ja salongiteenindajad) lennufirmalt kohtu kaudu kompensatsiooni ebaseaduslikult muudetud töötingimuste tõttu.
Vaidlus puudutab Finnairis 2021. aasta juunis muudetud reegleid, mille kohaselt ei alga tööaeg mitte lennujaamas Finnairi tööruumidesse saabudes, vaid alles lennu väravasse saabudes. See tähendab, et väravasse jõudmiseks vajalikku 15-20 minuti pikkust aega, mis kulub turva- ja passikontrolli läbides, Finnair enam tööaja sisse ei arvestanud. Kokkuvõttes mõjutas see oluliselt töötajate tasustatud töötundide arvu, kuid väidetavalt on selline käitumine seadusega kooskõlas. Finnairi töötajad seda tegelikult ei vaidlustagi, kuid nende hinnangul oli Finnair kohustatud töötingimuste olulise muutmise eelnevalt läbi arutama. Seda aga ei juhtunud.
Kellel õigus on, selgub kohtus. Iga Finnairi kohtuasjaga liitunud töötaja nõuab lennufirmalt 3000 euro suurust hüvitist, kuhu on sisse arvestatud ka intressi- ja õiguskulud. Kokku on Finnairi töötajate nõude suuruseks üle 3,6 miljoni euro. Finnairil on vastamiseks aega 3. maini.
Arvestades, et töötajad võtsid ülesse suhteliselt vana juhtumi, on teatavaks vihjeks ka Finnairi töötajate meeleolude kohta.