Flight-Report: Euroopa parimad lennufirmad 2018

Euroopa

Maailma vast tuntuim lennutranspordi kvaliteedi hindaja on Briti konsultatsioonifirma Skytrax, kelle iga-aastased lennufirmade ja lennujaamade pingeread leiavad rohkesti kajastamist. Lennufirmade edetabeleid leidub veel teisigi, näiteks AirlineRatings.com-i, TripAdvisori, Conde Nast Travelleri omad. Ühe huvitava edetabeli taga on aga lennureisijate muljeid koondav veebileht Flight-Report. Lehe prantsuskeelne versioon on kokku pannud Euroopa 2018. aasta odav- ja hübriidlennufirmade edetabeli, mis torkab silma kahe nüansi poolest.

Esiteks, ja täiesti põhjendatult, hinnatakse seekord koos odavlennufirmadega ka traditsioonilisi lennufirmasid, mis on tänaseks oma Euroopa-siseste lendude (ja aina rohkem ka kauglendude) pakkumisi sedavõrd lihtsustanud, et vahe tegemine erinevate lennufirmade pakutava vahel on aina keerulisem. Flight-Report kasutab mitteodavlennufirmade kohta terminit hübriidlennufirmad, mis annab asja olemuse küllalt hästi edasi. Teenindustase on mõlemal juhul sama, kuid hübriidlennufirmad pakuvad võimalust jätkulendudeks ja pagasi registreerimist lõpp-punkti.

Edetabeli teine eristumiskoht on selle koostamise metoodika. Edetabel pandi kokku puhtalt Flight-Reporti lehele perioodil oktoober 2017 – september 2018 kirjutatud ülevaadete põhjal, mida kokku oli 326. Arvesse läksid lennud ühe vahekäiguga lennukites. Edetabeli keskmise skoori arvutamisel võeti arvesse 4 kriteeriumi: salongi mugavused, meeskonna suhtumine, pakutavad tasulised ostud ja meelelahutus (eelkõike WiFi).

Esikolmik – Norwegian, Finnair ja airBaltic

Silma torkab, et kõrgeimate keskmiste hinnetega lennufirmad on kõik meie lähinaabrusest ehk Euroopa parima taseme leiab Põhja-Euroopast.

Pole paha – kohad 4-9

Harju keskmine – kohad 10-16

Nigel – kohad 17-23

Flight-Reporti hinnagute põhjal on Euroopa kõige nigelam lennufirma Ukraine International Airlines. Ja seda suht konkurentsitult.

Lennumugavused

Kõrgeimad hinded lennumugavuste osas teenisid Norwegian, Eurowings, Transavia France, LOT ja Finnair.

Teenindus

Pardameeskonna teeninduse kvaliteeti hinnati parimaks Finnairil ja airBalticul, mis selgelt eristusid neile järgnenud Norwegianist, Transaviast ja Blue Airist.

Tasulised ostud pardal

Tasuliste ostude ehk "buy on board" puhul hinnati pakutavat valikut ja hindu. Parimaks tunnistati airBaltic Eurowingsi, Pegasuse,Volotea ja Finnairi ees.

Meelelahutus

Selles kategoorias oli teistest peajagu üle Norwegian tänu tasuta WiFi-le. Järgnevad IAG grupi lennufirmad Iberia/Iberia Express ja British Airways ning Joon ja Brussels Airlines.

Kokkuvõte
Nagu märgitud, tugineb edetabel reisijate poolt kirjutatud raportitele. See tähendab, et suurema liinide arvuga lennufirmadel on paratamatult veidi suuremad šansid edetabelisse jõuda (kuigi torkab silma, et edetabelis pole esindatud näiteks KLM/AF, Swiss, Austrian Airlines, Aegean ja Lufthansa). Kuid üldine trend on hoiatav – mitmed kunagised täisteenust pakkunud lennufirmad (Air Europa, Aer Lingus, Ukraine International) on kukkunud allapoole odavlennufirmade (Eurowings, easyJet) taset. Kui tavalennufirmade jaoks on sageli tegemist madalaima ühisnimetaja leidmises (race to the bottom), siis nii mõnigi odavlennufirma töötab pakutava kvaliteedi tõstmise nimel.

Keda huvitab, mida kirjutatakse Nordica kohta, siis seda saab lugeda siin.