Frankfurdi lennuväli saab odavlennufirmade tiiva

Frankfurt

Euroopa ühte tihedama liiklusega Frankfurdi lennuvälja operaator Fraport AG plaanib Frankfurdi lennuväljale ehitada odavlendude teenindamiseks mõeldud tiiva. Tegemist on osaga täiesti uuest, Frankfurdi lennujaama 3 terminalist, mida alles ehitatakse.

Odavlendude sektsiooni ehituse juures on omapärane see, et odavlendudele mõeldud uue terminali G tiib valmib veel enne, kui 3 terminal ise. Esialgu plaaniti, et terminali odavlendude osa valmib ehituse teises faasis, kuid selle ehitust otsustati kiirendada kahel põhjusel.


3. terminali odavlennufirmadele mõeldud tiiva ehitusetapid

Esiteks näitab prognoos, et Frankfurdi lennujaama praeguste 1. ja 2. terminali läbilaskevõime jõuab aastaks 2020 maksimaalse piirini, milleks on 64 miljonit reisijat aastas. Seda on võimalik kasvatada umbes 68 miljonini, kuid seda ajutiselt ja reisimismugavuste arvelt.

Teiseks on Frankfurdi lennuväli aina tuttavamaks saamas ka odavlennufirmadele. Näiteks Ryanair on septembris ja oktoobris avamas sealt päris arvukalt liine, põhiliselt Vahemere-äärsetesse sihtkohtadesse. Teise odavlennufirmana lendab Frankfurti Wizz Air, suure tõenäosusega hakkab Franfurdi lennuvälja kasutama ka Lufthansa odavlendude haru Eurowings.


Ryanairi sihtkohad Frankfurdi (FRA) lennujaamast

Odavlendudele mõeldud tiiva ehitust plaanitakse alustada 2018. aastal ja selle esimene faas, mis on mõeldud 4 – 5 miljoni reisija teenindamiseks aastas, peaks plaanikohaselt valmima aastal 2020. Ehituse teise etapi valmides kasvab läbilaskevõime 7 miljoni reisijani aastas. Frankfurdi lennuvälja 3. terminali esimene ehitusjärk avatakse alles 2022 või 2023. aastal. Seni jäävad odavlendude sektsiooni lennuvälja 1. ja 2. terminaliga ühendama bussid.

Vaatamata odavlendude lisandumisele plaanib Saksamaa suurim lennujaam ja Lufthansa põhiline sõlmjaam Frankfurdis ka edaspidi keskenduda eelkõige tavalennufirmade teenindamisele. Samas ei saa odavlennufirmade kasvust mööda vaadata ja odavlendudele mõeldud sektsioon võimaldab paremini arvestada odavlennufirmade vajadustega. Neist üks olulisemaid on võimalikult lühike pööranguaeg. Näib, et see etapp, kus odavlennufirmad maandusid põhiliselt in the middle of nowhere ehk kõrvalistes lennujaamades, hakkab Euroopas vaikselt otsa saama.