French Bee: lenda ligi 24 tundi 500 istekohaga lennukis

Prantsusmaal Orlys asuv lennufirma French Bee nimi ilmselt väga palju ei ütle. Tegemist on 2016. aastal asutatud puhkuselende opereeriva lennufirmaga, millel on Pariisist kõigest neli sihtkohta – New York Newark ja San Francisco USA-s ning Tahiti (Prantsuse Pülüneesia) ja Reunion.

Lennufirmal on olemas neli Airbus A350-900 lennukit, igaühes märkimisväärne 411 istekohta. Selle aasta jooksul on aga plaanis lisada veel kaks lennukit, aga sedakorda lennuki suuremat versiooni A350-1000. Ja nendes saaks olema kokku 488 istekohta (448 turistiklassis ja 40 premium economys), mis oleks kahe mootoriga lennukite puhul uus rekord.

See number muutub kõnekamaks siis, kui võrrelda seda teiste lennufirmadega, mis samuti A350-1000 lennukeid kasutavad:

  • Qatar Airwaysil on 327 istekohta kahes teenindusklassis.
  • Cathay Pacificul on 334 istekohta kolmes teenindusklassis.
  • British Airwaysil on 331 istekohta kolmes teenindusklassis. Seega paigutab French Bee samasse lennukisse ~35% rohkem istmeid.

Loomulikult toob see lennufirma kulud ühe istekoha kohta samuti alla, lisaks on Airbus A350-1000 väga kütusesäästlik lennuk. Kas see võiks tähendada kauglendudel korduvalt ebaõnnestunud odavlennunduse ärimudeli töölesaamist?

Pole siiski veel kindel.

  • Istekohtade olemasolu lennukis on üks asi, aga need tuleb ka täita. Vastasel korral pole teoreetilisest efektiivsusest suuremat kasu.
  • Hinnapakkumine peab olema selline, mis paneb reisijaid hinnasäästu nimel lennumugavusega kompromisse tegema. Tahiti ja Reunioni puhul näib French Bee põhiargumendiks olema pigem otselend Pariisist, kui tõesti soodne hind.

  • French Bee lend Pariisist Papeetele kestab umbes 22 tundi. Soodsaima hinna sees on ainult käsipagas (kuni 12 kg) ja mitte ühtegi tasuta sööki. Hakka asju lisama ja hinnad on teised.

Lõpetuseks tuleb ära märkida ka seda, et näiteks Prantsuse Polüneesia puhul ei vaata paljud kohalikud sellistele lendudele just kõige paremini. Kohalik infrastruktuur pole lihtsalt loodud nii suure hulga turistide vastuvõtmiseks ning masslennud tekitavad pigem kahju. Küll aga peavad French Beega reisijate pärast hinnavõitlust pidama nii Air France kui Air Tahiti Nui.