Greet – Accori uus odavhotellide bränd

Raske on leida paranoilisemaid tegelasi, kui on hotellikettide juhid. Mingi omapärase kuplialuse tarkvara või mõnel muul põhjusel tulevad nad iga natukese aja tagant välja ideega, et aeg on turule tuua järjekordne "uut tüüpi" hotellibränd. Muidu jääks ajast justkui lootusetult maha. Või kui midagi uut ei suudeta välja mõelda, siis tegeletakse teiste hotellikettide ülesostmisega. Kui veel nii 10 aastat tagasi võis enam-vähem ette kujutada, mida üks või teine hotell endast kujutab, siis tänaseks on see tavakliendile muutunud selliseks sigrimigriks, et põhiliseks otsustuskriteeriumiks on tärnid ja hind. Näitena võiks tuua Accori hotellid, kuhu kuulub 38 erinevat brändi – ja Accor on oma 4900 hotelliga maailmas suuruselt alles kuues, Euroopas siiski suurim majutusteenuste kett.


Accori praegused brändid

Nüüd on Accori juhid pähe võtnud, et nende portfooliosse on vaja ka 39 brändi. Iseenesest oleks see järjekordne mitte-uudis, aga antud juhul tundub idee taga isegi üsna asjalik kontseptsioon olema. Uude odavama otsa hotelliketti Greet (kirjutatakse väikese tähega greet, sest mingi tegelane arvas, et nii on jube "cool") on kokku pandud midagi guesthous’idest, midagi hostelitest ja midagi tavalistest hotellidest.

Greet püüab ära kasutada inimeste kasvanud keskkonnateadlikust, sisustades toad teise või kolmanda ringi mööbli ja sisustuselementidega. Seejuures ei kirjutata frantsiisilepingu alusel hotelle haldavatele firmadele sisustuse osas suurt midagi ette, jättes vabad käed hankida seda, mida koha peal second hand poodides ja kirbuturgudel parasjagu leidub. Üheülbaliste hotellitubade kõrval sümpaatne lahendus.

Hotellide suurus jääb 50 ja 300 toa vahele, keskmiseks prognoositakse 70 – 80 tuba. Tubasid on Greet hotellidel kahte tüüpi: Pure ja Pop. "Pure", nagu nimigi ütleb, sisaldab ööuneks põhilist vajalikku, "Pop" toad on veidi suuremad ja rohkemate disainielementidega. Et sisustust hangitakse teiselt ringilt, saab iga tuba olema veidi erinev.

Mis on aga hotellide jaoks tõeliselt revolutsiooniline saavutus, on see, et igas hotellis on vähemalt 20% tubasid, mis mahutavad 4 - 6 inimest. Peredega või lihtsalt suurema seltskonnaga reisijatele nii lihtne ja samas nii vajalik pisiasi. Miks selle peale küll alles nüüd tullakse?

Sama ideed jätkatakse ka restoranis, kus saab olema ka laudu, mille taha mahub ära suurem seltskond. Jällegi, see pole tuumafüüsika, vaid elementaarne asi, mis aitab olemise mõnusamaks teha. Second hand võib jõuda ka restorani, sest teise ringi lauanõude kasutamises ei nähta midagi halba. Ka kohalike toiduainete kasutamine on soositud.

Esimene Greet hotell on avatud Prantsusmaal Beaune’is, ka järgmised hotellid avatakse Prantsusmaal (Pariisis, Marseille’is, Lyonis, Renne’is jne). Arvestades Accori Prantsusmaal asuvat peakontorit on see loomulik käik. Väljaspool Prantsusmaad avatakse esimene hotelle Saksamaal Darmstadis. Aastaks 2030 plaanitakse avada 300 Greet hotelli üle Euroopa.

Kui Beaune’i Greet hotelli põhjal hinna kohta järeldusi teha, siis arvestada tuleb hinnaga alates 65 eurost. Senine tagaside on 4/5, tubadega ollakse rahul, kuid teenindus on nii mõnegi külastaja jaoks osutunud nõrgaks kohaks.