Helsingi Katajanokka terminal läheb renoveerimisele
veigo
veigo
14. sept 08:24

Helsingi Katajanokka terminal peaks olema tuttav kõigile, kes Tallinnast Viking Line’iga Helsingisse või vastupidi sõidavad. Mõne aasta pärast ootab aga Helsingisse sõitjaid ees mitu muutust.

Katajanokka terminali laiendatakse

Helsingi Katajanokka sadamahoone on valminud 1937. aastal Gunnar Taucheri projekti järgi. Soomlaste jaoks on tegemist ikoonilise hoonega, mis on võetud kaitse alla. Aja jooksul on vajadused muutunud ning nüüd plaanib Helsingi Sadam (Port of Helsinki) Katajanokka terminali täielikult uuendada. Renoveerimis- ja laiendustööde käigus austatakse hoone algupärast arhitektuuri ja ümbritsevat linnapilti.

Planeerimistööd algavad juba sel sügisel, ehitamiseni jõutakse mõne aasta pärast.

Esialgne visand uuest terminalist

Katajanokka terminali uuendamise ajakava on järgmine:

  • Sügis 2025: projekteerimise algus
  • Kevad 2026: linnaplaneerimise protsessi lähteandmed on valmis
  • Ehitustööd aastatel 2028–2032
  • Uuendatud terminali kasutuselevõtt 2032. aastal

Kogu Tallinna praamiliiklus kolib Läänesadamasse

Samaaegselt Katajanokka terminali renoveerimisegaa toimuvad Helsingi sadamaliikluses lähiaastatel suured muudatused, puudutades nii reisijate kui kaubavedu:

  • Kogu Tallinna liiklus suunatakse Läänesadamasse.
  • Stockholmi liiklus koondatakse renoveeritud Katajanokka terminali, kus hakkavad opereerima kaks laevafirmat: Viking Line ja Tallink Silja Line.
  • Lõunasadam vabastatakse rahvusvaheliste kruiisilaevade ja linlaste vajaduste tarbeks, see saab ka tulevase arhitektuuri- ja disainimuuseumi asukohaks.

"Kaajanokka terminal ei ole mitte ainult värav Stockholmi, vaid ka linlaste ühine koht. Eesmärk on luua keskkond, mis teenindab reisijaid, pakkudes samal ajal mugavusi ja teenuseid Helsingi elanike igapäevaelule," ütleb Helsingi sadama reisijateveo direktor Kaj Takolander.

Helsingi Sadam on seadnud eesmärgiks, et 2032. aastaks oleks Läänesadama uuendused lõpetatud ja kogu Tallinna-Helsingi parvlaevaliiklus suunatud sinna. Läänesadama renoveerimine koosneb kolmest osast:

  • Sadamatunneli ehitus, mis ühendab Läänesadamat ja Läänemaanteed, algab 2027. aastal.
  • Uus Merenduskeskus asendab 2025. aastal lammutatavat T1 terminali.
  • Läänesadama laiendamine.

Allikas: Port of Helsinki

Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Seesam
Sisuturundus
Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased