Helsingi lennuväli, niikaua, kui seda mäletan, assotsieerub mulle sõnapaariga "permanentne ehitus". Või "efektiivsus". Kõik toimib laitmatult. Aga veidi pikema ümberistumise puhul hakkab sind saatma talumatu igavus, mida lennujaam kuidagi veelgi võimendada püüab. Nad ise kutsuvad seda olukorda, kus inimestel mitte @ittagi pole teha viisakalt põhjamaiseks disainiks.
Soome lennuvälju opereeriv Finavia on Helsingis ette võtnud suurejoonelise laienemisprojekti. Kuigi üheski loetud pressiteates pole Finnairi nimetatud, on päris ilmne, et laienemise taga võib näha Finnairi edukat tegutsemist lennusillana Euroopa ja Aasia vahel. Niisiis, järgmised aastad mööduvad Helsingis sarnaselt paljudele eelnevatele, ehk siis ehitamise tähe all.
Kokkuvõte uuendustest:
Helsingi lennujaama oodatakse sel aastal umbes 20 miljonit reisijat. See on number, mis on saavutatud 2 aastat varem, kui varem prognoositi. Lennujaama juurdeehitused võimaldavad seda numbrit kasvatada 30 miljoni peale. Tegemist on HEL ajaloo mahukaima investeerimisprogrammiga, mille eesmärk on kindlustada Helsingi lennujaama positsiooni Euroopa ja Aasia vahelise ühenduskohana.
Vast üks märkimisväärseid uuendusi saab olema 2019. aastal avatav mitte-Schengeni reisijatele mõeldud Plaza (paljud loevad nii originaalse kõlaga sõna siin ilmselt esmakordselt). Aasia reisijatele suunatud lennujaama keskuses saab olema palju uusi teenuseid, mis on PR seltskonna tänapäevane sooneutraalne vaste varem kasutusel olnud mõistetele "kallis firmaträna pood" ja "arusaamatult kallis söögikoht".
Helsingi lennujaamas ootab ees: