Helsingi lennujaamas saab toidukaubad ette tellida

Helsingi

Alates 15. septembrist toimib Helsingi Vantaa lennujaamas saabuvatele reisijatele teenus, mis võimaldab ettetellitud toidukaubad kätte saada otse lennujaamast, säästes reisijaid vajadusest peale pikemat reisi tühja külmkapi täitmiseks võtta ette kohustuslik käik toidupoodi. Eriti mugav on see reisijatele, kelle lennuk maandub Helsingis südaöö paiku. Tegemist on järjekordse sammuga Soome lennujaamasid haldava ja arendava ettevõtte Finavia 7-aastasest plaanist, mille eesmärgiks on aastaks 2020 muuta Helsingi lennujaaam oluliseks transiitlennujaamaks Euroopa ja Aasia vahel ning jõuda aastas 20 miljoni reisijani.

Finavia partneriks on Soome suurim ja tuntuim internetitoidupood Alepa Kaupakassi (ehk Alepa Ostukott). Tellitud toidukaubad saab kätte Alepa toidupoe kõrval asuvatest jahutuskappidest Vantaa lennujaama terminali 2 saabuvate lendude hallist 2B. Teenus toimib 6 päeva nädalas kella 6 hommikul kuni kella 1 öösel. Tellitud ostukoti soovitud ajal kättesaamiseks tuleb tellimus esitada 3-4 tundi ette. Tellida saab kõike, mis lennujaama Alepa poes müügil on, v.a. alkoholi ja tubakatooteid. Sarnaselt teiste pakiautomaatidega tuleb ka Helsingi lennujaamas kapi avamiseks kasutada telefonile tekstisõnumiga saadetud koodi.

Helsingi Vantaa lennujaama toidukaupade ettetellimisteenus on esimene taoline võimalus Põhjamaades. Esimesed 6 kuud on katseperiood, et saada tagasisidet, kuidas teenus toimib ning parandada võimalikke vigu. Kuni septembri lõpuni on tellimine tasuta, edaspidi lisandub igale tellimusele tasu 5 eurot. Arvestades, et potentsiaalne klientuur on päevas 42.000 inimest nii reisijate kui lennujaama töötajate näol, võiks ettetellitud ostukotil potentsiaali olla küll. Mujal Euroopas katsetab analoogset teenust Ühendkuningriikide erinevates lennujaamades Briti supermarketikett Waitrose.