Helsingi Vantaa lennujaamas lendudele hilinejaid enam ei teavitata

Helsingi

Alates juuni algusest lõpetas Soome lennujaamasid haldav Finavia Helsingi Vantaa lennujaamas lendudele hilinevate reisijate teavitamise väljuhääldite kaudu. Teavitussõnumite lõpetamise eesmärgiks on vähendada lennujaama taustamelu ja kiirustamise tunnet reisijatel. Väravate juures toimib infosõnumite endisel kujul, kogu lennujaamas edastatakse ka üldteateid.

Infot lennuki väljumisvärava, -aja ja pardalemineku kohta soovitatakse reisijatel jälgida kas lennujaama ekraanidelt, mobiilide, tahvelarvutite või arvuti kaudu. Vantaa lennuvälja väljuvate lendude kohta leiab pidevalt uuenevat infot aadressilt finavia.fi/en/helsinki-airport/departing/. Konkreetse lennu otsimiseks tuleb sisestada kas sihtpunkt või lennu number. Helsingi lennujaamal on olemas ka mobiilirakendus nii Androidi, Windowsi, iPhone'i kui iPadi versioonis.

Helsingi lennujaamas algab pardaleminek 60-30 minutit enne lennuki väljumist. Üldiselt kehtib reegel, et mida suurem lennuk, seda varem pardaleminekuga alustatakse.

Finavia otsuses lõpetada teavitussõnumite edastamine pole iseenesest lennujaamade puhul uudne. Nii Euroopas kui mujal maailmas on viimastel aastatel "vaikseid lennujaamu" lisandunud pidevalt. Vaiksed lennujaamad, mille üldtsoonis teateid ei jagata, on näiteks Oslo Gardermoeni lennujaam ja Amsterdami Schipoli lennujaam. Mõnes lennujaamas võib reisijate teavitamine sõltuda ka eri lennufirmade erinevast poliitikast.

Reisijatele "vaiksed lennujaamad" üldijuhul meeldivad, kuid siin sõltub palju ka reisijate kultuuritaustast. Tihti kipuvad pardaleminekuga hilinema need rahvad, kelle suhted ajaga ongi meile harjumuspärasest palju paindlikumad. Näiteks Indias, kus lende puudutavaid sõnumeid ei edastata Delhi Indira Gandhi lennujaamas, unustavad reisijad ennast tihti tax-free kaupluste riiulite vahele. Kohaliku lennufirma Air India jaoks pole haruldane olukord, kus lennukist jääb korraga maha 7-8 turvavärava läbinud inimest.

Kuigi võib tunduda, et lennule hilinemine on puhtalt hilineva reisija enda mure, toob see kaasa probleeme ka lennufirmadele ja lennuväljale. Kui reisija ei ole õigeaegselt väravasse ilmunud, tõstetakse tema äraantud pagas lennukist maha. See võib omakorda tähendada, et lennuki väljalend võib hilineda.

Vaikse lennujaama poliitika võib tähendada ka seda, et häälteateid lendude kohta valjuhääldite kaudu küll ei jagata, kuid lennufirmade töötajad käivad hilinevaid reisijaid otsides lennujaamas ringi ja hüüavad näiteks emiratesemiratesemirates või qatarmanilaqatarmanila. Selline praktika on näiteks kasutusel samuti vaiksetes Lähis-Ida lennujaamades Dubais ja Dohas.


Helsingi Vantaa lennujaama kohta veel niipalju, et hetkel saab värava nr. 37 juures magamiskapsleid kasutada tasuta. Info magamiskapslite kohta Finavia lehel.