Idee ühendada Hispaania ja Maroko tunneli või sillaga on üle sajandi vana, kuid deklaratsioon tunneli ehitamiseks allkirjastati kahe riigi poolt alles aastal 1979. Sellestki on juba omajagu aastaid möödas, aga tunneli ehitus pole senini käivitunud. Peamiseks põhjuseks, nagu ikka, ehituse finantseerimise küsimus.
Nüüd on nii Maroko kui Hispaania teatanud, et neil on soov aastaid kaalumisel olnud tunneliprojektiga edasi liikuda. Hispaania uuringufirma SECEGSA järelduste põhjal saaks Maroko-Hispaania tunneli ehitamine jätkuda 2030. aastal. Tunnel ühendaks Gibraltari väina alt Tangieri ja Tarifa. Ühenduse kogupikkuseks tuleks 42 km, millest 27,8 km oleks veealune lõik. Tunneli ehitus võtaks aega umbes 15 aastat.
Tunneli ehituse finantseerimine pole veel täpselt selge, kuid Hispaania 2023. aasta eelarves on täiendavateks uurimistöödeks eraldatud 0,75 miljonit eurot. Brüsselis on küll üles näidatud huvi laiendada Euroopa raudteevõrku Aafrikasse, kuid EL prioriteetide hulka see praegu ei kuulu. Boris Johnsoni valitsuse ajal mängiti ka ideega Gibraltari ja Maroko vahelisest tunnelist, kuid see oli pigem uudiste tootmine, kui reaalne plaan.