Hispaania sotsiaalkaitse ja tarbijasuhetega tegelev ministeerium teatas, et trahvib Hispaanias kehtivate seaduste järjekindla rikkumise eest nelja odavlennufirmat kokku 150 miljoni euroga. Trahvi saanud odavlennufirmadeks on Ryanair, EasyJet, Vueling ja Volotea. Pole teada, miks ei sanktsioneeritud Wizz Airi ja Eurowingsi, kuigi ka need lennufirmad olid uurimise all.
Milles siis odavlennnufirmasid süüdistatakse? Rikkumiste nimekiri on päris korralik:
Kuigi trahv on välja kirjutatud ja lennufirmasid kohustatakse loetletud praktikaid lõpetama, pole tegemist lõpliku lahendusega, sest lennufirmadel on õigus otsus edasi kaevata ja selleks ka valmistutakse. Lennufirmade hinnangul on trahvi suurus ebaproportsionaalne, otsus läheb vastuollu Euroopa hinnakujundusreeglitega ning sunniks 50 miljonit reisijat ostma mittevajalikke teenuseid.
Hispaania pole ainus riik, kus lennufirmadele kehtivad sarnased reeglid. Käsipagasit ei maksustata näiteks ka Lõuna-Aafrika Vabariigis, Argentinas ja Venezuelas. Hoopis olulisem on aga see, kuidas mõjutab Hispaania otsus Euroopa Liidu liikmesriikide, aga ka Norra, Islandi, Šveitsi, Ühendkuningriigi ja Türgi lennunduspoliitikaid.
Teadupoolest soovib ka Euroopa Parlament Euroopa Liidus
Eelmise aasta sügisel aktuaalseks tõusnud teema on hetkel kuhugi sumbunud, aga Hispaania otsus võib selle pärast Euroopa Parlamendi valimisi taas päevakorda tõsta. Euroopa Kohus otsustas juba 2014. aastal (kaasus C-487/12), et "mõistliku suurusega" käsipagas on elementaarne osa reisimisest ning reisijad ei peaks selle eest eraldi maksma, kuid seda otsust pole kunagi jõustatud.