Hotellide broneerimine mobiiltelefonides on aasta-aastalt kasvanud ja suured hotellibroneerimisportaalid nagu Booking.com, Hotels.com ja Expedia kasutavad seda trendi ära, reklaamides "üksnes mobiiltelefonis" hindu. Briti tarbijaportaal Which? analüüsis, kui palju sellised reklaamid ka paika peavad. Selleks võrreldi kahe öö majutuse hindu samadel kuupäevadel erinevates Euroopa linnades, nähtuna sülearvutis, mobiilibrauseris ja broneerimisportaali äpis.
Tulemus: kui Booking.com-is reklaamitud "ainult mobiiltelefonis" hinnad tõepoolest olidki odavamad, siis nii Hotels.com-i kui Expedia analoogsed reklaamid saab lugeda tarbijaid eksitavaks.
Nii olid viis kümnest Hotels.com-i poolt reklaamitud mobiili-ekslusiivsest diilist täpselt samad, mida näitas sülearvuti. Expedia puhul olid neli "ainult mobiilis" pakkumist samad, mis arvutis ja üks "diil" osutus mobiiltelefonis hoopis kallimaks, kui sama hotell Ateenas samadel kuupäevadel arvutis.
Tõele ei vastanud ka välja reklaamitud säästu suurus. Näiteks lubas Hotels.com Sevillas ühe hotelli puhul ainult mobiiltelefonis broneerides 40% suurust säästu. Kuigi mobiilis vaadates oligi hinnasääst 40% suurune, kahanes see arvutis pakutud hinnaga võrreldes vaid 14% suuruseks. Ja ka see "40% suurune sääst" polnud odavaim võimalus selles hotellis peatuda – otse hotelli veebilehelt broneerides oli toa hind veelgi soodsam.
Uurijad panid tähele ka seda, et kui hotellide hindu vaadati mobiilibrauseris, õhutasid broneerimislehed pidevalt alla laadima nende mobiiliäppi, lubades veelgi suuremaid sääste. Ka see reklaam ei vasta tõele – Which? ei tuvastanud ühelgi korral, et rakenduses oleks hind olnud odavam kui mobiilibrauseris. Broneerimisportaalide huvi võib muidugi mõista – mobiiliäpi kaudu antakse ära rohkem personaalseid andmeid, mis võimaldab pakkumisi paremini sihtida ja seeläbi müüki kasvatada.
Kokkuvõtteks
Which? võtab hotellibroneerimisportaalide uuringu kokku järgmiselt: selleks, et hotelli broneerides leida odavaim hind, tasub võtta paar minutit aega ja võrrelda hotellide hindu nii arvutis kui mobiiltelefonis. Mobiiltelefoni kaudu broneerides võib mõnikord saavutada hinnasäästu, kuid see pole reegel. Ja lisaks tasub leitud hindu võrrelda ka sellega, mida hotell otse pakub. Suuremate ostude puhul võib nii säästa märkimisväärseid summasid.
Hotels.com-i ja Expedia puhul on aga alust kahtlustada, et kasutatakse tarbijaid eksitavaid reklaame.