Kui lennuplaanid viivad Kesk- ja Lõuna-Ameerikasse, pole pääsu Hispaania lennufirma Iberia pakutavate hindade uurimisest, Tegemist on ju suurima lennufirmaga, mis Euroopast Ladina-Ameerikasse otselende pakub. Iberia kauglendudel pakutava teeninduskvaliteedi saab üldiselt kokku võtta sõnapaariga "taluvuse piiril". Teisisõnu, mingit märkimisväärset lennuelamust pole nendega lennates põhjust loota. Nüüd tuli Iberia aga välja teatega, et on otsustanud tegevust jätkata täiesti uuelt leheküljelt.
Kuid kõigepealt natuke tausta. Hispaania rahvuslik lennufirma Iberia ühines British Airwaysiga kaks aasta tagasi ehk aastal 2011. Sellest alates kuuluvad kaks lennufirmat (pluss veel Vueling ja IAG Cargo) ühise katuse alla, mis kannab nime International Airlines Group ehk lühemalt IAG. Tähelepanuväärne on, et selle kahe aasta jooksul on Iberia hakanud kahjumit tootma igasuguse pikkusega lennumarsruutidel, s.h. ka lennufirmadele tavaliselt kõige kasumlikematel kauglendudel. Iberiat räsisid lisaks Hispaania majanduskriisile ka keeruline seis ametühingutega ning kasvanud konkurents Euroopas nii odavlennufirmade kui kiirrongide poolt.
IAG on tänaseks Iberia restruktureerimiseks kulutanud üle 700 miljoni euro, mis tähendab peamiselt seda, et Iberia kahjuminumber on langustrendis. 2013. aasta lõpetatakse veel kindlasti kahjumis, kuid IAG juhi Willie Walshi sõnade kohaselt peaks järgmine aasta juba plusspoolel lõppema. Varem rääkis sama mees Iberia kasumist mitte varem kui 2015.
Üheks Iberia ümberkujundamise osaks on ka oktoobri keskel avalikustatud lennufirma uus logo. Seejuures märkis Iberia tegevjuht Luis Gallego, et antud juhul ei ole tegemist vaid logovahetusega, vaid muutuma hakkavad kõik Iberia pakutavad tooted ja teenused. Kasutusele võetakse uued sisekujunduselemendid, uued materjalid ja lennukiistmed, muudetakse valgustust ja meelelahutussüsteeme, muudetakse pardamenüüd ja vahetatakse välja Iberia pardal pakutavad veinid. Rebrändingu oluliseks osaks on ka töötajate koolitamine. Iberia senise (vasakul) ja uue logo võrdlus näeb välja selline:
Allikas: logonews.fr
Esimesi Iberia uue välis- ja sisekujundusega lennukeid ei näe me enne, kui novembri keskel. Esimesena võetakse ette Airbus 330 ja 340-600 lennukid. Sedamööda, kuidas lennukid uut ilmet omandavad, hakkab tasapisi muutuma ka Iberia bränding oma sihtlennujaamades. Kogu lennukipargi, lennujaamade, angaaride ja muu sümboolika väljavahetamine võtab aga praeguste hinnangute kohaselt aega viiest kuni kümne aastani. Seetõttu näeme muudatusi esimesena ilmselt Iberia sõlmlennujaamas Madriidis ning sealt lähtuvatel kauglendudel. Iberia uue kujundusega lennukid on sellised:
Väga tahaks loota, et Euroopa üks parimaid otsühendusi Ladina-Ameerikasse suudab lähiajal tõepoolest oma teeninduskvaliteeti tõsta, ja märgatavalt tõsta. Sest kokkuvõttes on Iberia pakutav lennuelamus soodsa asukohaga lennujaamu kõrvale jättes ikka natuke liiga sarnane Ryanairi pardalt tuttavaga.