Indias avatakse lähiajal 90 uut lennuvälja
veigo
veigo
5. juuli 2016 10:18

India valitsus on seadnud ambitsioonika eesmärgi avada riigis järgneva 12 kuu jooksul 90 uut lennuvälja, kirjutab The Navhind Times. India näol on tegemist maailma ühe kõige kiiremini areneva lennundusturuga ja India peaminister Narendra Modi soovib arengut veelgi tagant tõugata.

 

India senine lennundussektori kasv on tuginenud eelkõige lennuühendustele India suurlinnade vahel, kus tänu majanduskasvule on aina suurem osakaal ostujõulisel keskklassil. Kuigi lennuvälju on kerkinud ka väiksemate linnade juurde, on lennuühendused nendega nigelad, sest väiksemates kohtades on väiksem ostujõud ja lennupiletite hinnad käivad valdavale enamikule inimestest üle jõu.

 

India valitsuses usutakse aga sellest hoolimata, et Indias leidub maksejõulisi lendajaid ka nendes väiksemates kohtades, kuhu lennuvälju pole veel ehitatud või kus on need liiga väikesed. 90 identifitseeritud lennujaamast on 30 juba valmis ja 60 ehituse lõppfaasis.

 

Lennujaamade ehitamise näol on ilmselgelt tegemist poliitilise projektiga, mis on suunatud poliitilise kapitali kogumisele. Nimelt on juba ette teada, et pole eriti tõenäoline, et kõik need ehitatavad lennuväljad tulevikus ka kommertslende nägema hakkavad.

 

India lennundusturg on küllaltki konkurentsitihe ja selleks, et liinil oleks mingigi tõenäosus tasuvaks osutuda, peab see kas saabuma või väljuma mõnest India suurlinnast. Suurlinnade, nagu Delhi või Mumbai, lennuväljad töötavad aga juba praegu võimsuse piiril, mis tähendab, et lennufirmad kasutavad piiratud arvul saada olevaid slotte (kindlad maandumis- ja õhkutõusmisvahemikud) kõige kasulikumate (ehk suurlinnadevaheliste) liinide teenindamiseks. Sellest tulenevalt jäävad väiksema kasumipotentsiaaliga liinid väiksematesse linnadesse arvatavasti alateenindatuks ka edaspidi, kuigi mängitakse plaaniga kasumlikemate liinide arvelt ristsubsideerida lende väiksematesse kohtadesse. Vabu slotte ei tekita juurde aga ka subsiidiumiga.

 

Indias on juba kulutatud rohkem kui 50 miljonit dollarit (45 miljonit eurot) lennuväljade ehitamiseks, mis pole kunagi ühtegi lennukit näinud. Üks ja ilmselt kuulsaim viimaste aastate jooksul valminud kaheksast kasutuseta seisvast lennuväljast on Pakistani piiri ääres asuv Jaisalmeri lennuväli. Kolme aasta eest avatud, sadadele tuhandetele reisijatele aastas mõeldud infrastruktuur ootab senini esimest lennuühendust.

 

Indias makstakse igal aastal suuri summasid 25 lennujaama käigushoidmiseks, mis tehniliselt võttes on töötavad, kuid ilma ühegi lennuta. Näib, et poliitilisel soovmõtlemisel ja exceli-tabeli kõikvõimsusel eksisteerivad teatavad piirangud ka Indias.

Test

0
0
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased