Infograafik – maailma tihedaima liiklusega lennuliinid

Lennukiga saab maailmas pea kõikjale, kuid inimesed kipuvad lendama suurtel kiirustel ja hulgakaupa ikka samadesse kohtadesse. Visualcapitalist.com pani kokku infograafiku maailma tihedaima liiklusega lennuliinidest perioodil märts 2018 – veebruar 2019.

Siseliinid

Selgub, et maailmas on tervelt 15 sisemaist lennuliini, kus lendajaid on rohkem, kui ükskõik missugusel rahvusvahelisel liinil. Maailma konkurentsitult tihedaima liiklusega lennuliin on 500 kilomeetrine pikkune ots Lõuna-Korea Jeju saare (CJU) ja Seouli Gimpo (GMP) vahel. Aastas teenindab seda 7 lennufirma 79 460 lendu. Kui see päevade peale ära jagada, siis teeb see üle 200 lennu päevas.


Näidishinnad Jeju - Seoul (GMP) Momondos

Miks see liin nii populaarne on? Jeju on lõunakorealastele midagi Hawaii taolist. Igal aastal külastab seda 15 miljonit turisti, kellest üle 70% on Lõuna-Koreast. Enamik välismaalasi (80%) tuleb Hiinast. Saare 620 000 elanikule tundub, et vaatamata sissetulekutele kipub seda kõike olema siiski liiga palju. Jeju oli aastal 2016 Aasias number 1 kruiisilaevade peatuskoht (1,2 miljonit inimest). Ametnike plaanid kergitada turistide arv Jeju saarel aastaks 2035 45 miljonini tundub Saaremaast väiksema saare kohta üpris ulmelisena (Saaremaa 2673 km², Jeju 1848 km²).

Jeju - Seoulile järgnevad lennutiheduselt Melbourne – Sidney, Mumbai – Delhi ja Sao Paulo – Rio de Janeiro liinid.

Rahvusvahelised liinid

Ilmselt pole üllatav, et tihedaima liiklusega rahvusvahelised lennuliinid asuvad Aasias. TOP 10 sisse mahub vaid üks liin, mis ei asu Aasias - see on New Yorgi (LaGuardia) ja Toronto vahel.

Nagu näha, on esikümnes kolm liini seotud Singapuri ja Hongkongiga ning kaks Kuala Lumpuri ja Jakartaga. Kagu-Aasias lendamiseks (ka Indiasse, Sri Lankale ja Maldiividele) ongi Kuala Lumpur sageli soodsaim väljalennukoht.


Näidishinnad Kuala Lumpuri ja Singapuri vahel.

Euroopa siseliinid

Euroopas on vahed lennuliinide tiheduse vahel suhteliselt väikesed. Tihedaim on liiklus Barcelona ja Madriidi vahel (51 lendu päevas), järgnevad Peterburist Moskvasse (LED - SVO, 48 lendu päevas) ja Frankfurdist Berliini. Türgis asuvad Izmiri, Ankara, Antalya ja Istanbuli Aasia poole peal asuva Sabiha Gökçeni lennuväljad jätaks siiski endiselt Aasiasse. Küll aga torkab silma norrakate suur lennuhuvi. Arvestades sealset maastikut on lennusõit tõesti selge ajavõit.


Näidishinnad Barcelona ja Madriidi vahel