Kodus olemisest on küllalt: Hiinas oodatakse reisibuumi

Kuigi Hiina majandus toimib taas enam-vähem tavapäraselt, pole turismisektor koroonaeelset taset saavutanud. Kuid 1. oktoobril algavasse 8-päevasesse pühadeperioodi ehk Kuldsesse nädalasse vaadatakse Hiinas väga optimistlikult, kirjutab Reuters. Osad lennud on juba välja müüdud ja hotellibroneeringud on kõvasti kasvanud. See on tugevas kontrastis Euroopa, USA ja muu Aasiaga, kus reisijatel tuleb arvestada suuremate piirangutega.

Hiina Rahvavabariigi loomist tähistav pikk riigipüha on hiinlastele traditsiooniliselt aasta üks tihedamaid reisiperioode. Eelmisel aastal tehti sel ajal kokku 782 miljonit reisi, üle 7 miljoni inimese veetis pühad välismaal. Selleks aastaks prognoositakse 600 miljonit reisi, kuid Kuldne nädal peaks valla päästma pikalt kammitsetud reisivajaduse. Seekord reisitakse põhiliselt siiski kodumaal, kus enamik piiranguid reisimisele on kaotatud.

Broneerimissüsteemide andmed näitavad, et septembris tehtud lendude ja hotellide broneeringud ületavad juba eelmise aasta sama perioodi taseme. Mõnedel populaarsematel liinidel on lennud juba välja müüdud. Analüütikute arvates näitab see seda, et inimestel on kodus püsimisest saanud küllalt ja nüüd on saabunud teretulnud võimalus kuhugi reisida.

Koroonaviiruse oht ei ole Hiinas siiski lõplikult möödas. Sageli küsitakse näha jälgimisäpi QR koodi, mõned hotellid soovivad näha negatiivset koroonatesti tulemust. Suurlinnades nagu Peking või Shanghai on koolid ja ülikoolid palunud pühade ajal reisida ainult hädavajadusel.