Mai lõpus avas Boliivia president Evo Morales ametlikult esimese osa La Pazi köisraudteest, mis on nüüdsest maailma kõrgeim linnapiirkonnas asuva köisraudtee. Boliivia pealinnas asuva köisraudteega jõuavad reisijad kuni 4000 meetri kõrgusele (formaalselt, s.t. konstitutsioonijärgselt on Boliivia pealinn Sucre, kuid valitsusasutused asuvad enamasti La Pazis). La Pazi keskmiseks kõrguseks loetakse 3660 meetrit.
Foto: AFP
La Pazi köisraudtee rajamisel on päris pikk ajalugu ja selle rajamine on mõnes mõttes sundkäik. Juba eelmise sajandi 90-ndatel hakati otsima lahendusi olukorrale, kus aina suurenev sõidukitehulk muutis linna transpordiühendused väga kaootiliseks. Peale tasuvusuuringuid said plaanid paika, kuid ehitamiseni jõuti siiski alles hiljuti. Ligi 175 miljonit eurot maksma läinud projekti teostas Austria firma Doppelmayr.
Hetkel suudab köisraudtee ühes tunnis vedada kuni 6000 reisijat (3000 kummaski suunas), koos tulevaste liinidega peaks see arv tõusma 18000 inimeseni tunnis. Igasse kabiini mahub 10 reisijat, väljumiste intervall on iga 12 sekundi tagant. Taevaraudtee tötab 17 tundi päevas ja 360 päeva aastas. Sõit maksab 3 bolivianot ehk 32 eurosenti.
Köisraudteelt avanevad vaated La Pazile ja Andidele on kahtlemata võimsad. Seda küll selge ilma korral, sest udu pole sealkandis tundmatu asi.